Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری سریلانکا اعلام کرد که با وجود وعده قبلی، پس از اتمام دوران فعالیتش استعفا نمی‌دهد و گفته که دولت جدیدی را بدون "سیاستمدارانی که مرتکب قتل شدند" تشکیل خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایتریپالا سیریسنا، رئیس‌جمهوری سریلانکا در یک راهپیمایی در جمع مردم گفت، هنوز وظیفه‌اش را به اتمام نرسانده و تمایلی برای کناره‌گیری و بازنشستگی از عرصه سیاست پس از اتمام دوره ریاست جمهوری‌اش در 2020 ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خیلی‌ها از من می‌پرسند که آیا در 2020 از عرصه سیاست کناره‌گیری می‌کنم یا خیر. باید پاسخ دهم که چنین اتفاقی نمی‌افتد. هنوز کارهای زیادی دارم که باید انجام شود.

این اظهارنظرها به گمانه‌زنی‌ها درمورد آینده سیاسی رئیس‌جمهور 66 ساله سریلانکا پایان داده و باعث افزایش درگیری با رانیل ویکریمسینگ، نخست وزیر می‌شود.

روابط بین حزب آزادی سریلانکا متعلق به رئیس‌جمهور و حزب متحد ملی متعلق به نخست وزیر از انتخابات شورای محلی در فوریه سال جاری میلادی رو به وخامت گذاشته است.

گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه سریسنا بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود مشکلاتی را بین دو حزب به وجود آورده چراکه نخست وزیر تمایل دارد تا در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی شرکت کند.

تنش‌ها بین دو حزب زمانی شدت گرفت که حزب متحد ملی و شریک اصلی ائتلاف حاکم، سریسنا را به حمایت از تلاشی ناکام در استیضاح نخست وزیر سریلانکا متهم کرد.

رئیس‌جمهوری سریلانکا همچنین روز دوشنبه اعلام کرد که به دنبال اعلام یک برنامه جدید برای کشورش است و گفت: من به زودی این برنامه را اعلام می‌کنم و نیازی به حمایت سیاستمدارانی که مرتکب قتل شدند یا فاسد هستند یا بیت‌المال را به سرقت برده‌اند، ندارم. من از آنهایی کمک خواهم خواست که مرتکب قتل یا سرقت نشده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی داشته باشد و به جهان عرضه کند.

رئیس جمهور افزود: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن چیزی است که به دست جوانان عزیزمان در این کشور رقم خورده و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده است و این رویداد بزرگ تجاری و اقتصادی نشان‌دهنده آن است که ما توانسته ایم و باز نیز می‌توانیم.

در حال تکمیل

کد خبر 6089568 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • آیا رئیس جمهور آرژانتین مشکل روانی دارد؟
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند