Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@19:23:22 GMT

هنرستان ورزش در بوشهرراه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۷۱۳۵

هنرستان ورزش در بوشهرراه‌اندازی می‌شود

رئیس مرکز سما بوشهر راه‌اندازی هنرستان ورزش با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه، راه‌اندازی رشته بهیاری، هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در عالیشهر، دبستان ابتدایی در بهمنی بوشهر و متوسطه دوم در عالیشهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر باقر کریمی در مراسم قدردانی از معلمان سما که به مناسبت روز معلم و گرامیداشت شهادت استاد شهید مرتضی مطهری که با حضور دکتر اسماعیل عبدالهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و جمعی از مسئولان دانشگاهی در سالن اجتماعات مرکز سما بوشهر برگزار شد با یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، بیان کرد: «مطهری انسانی بود که در محضر معلمان و استادان بزرگ حوزه علمیه قم، فقه و اصول، علم کلام و فلسفه و عرفان آموخت و خود معلمی آگاه و بصیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در توصیف روز دوازدهم اردیبهشت عنوان کرد: «روز معلم روزی برای فردی است که با ذوق و هنر و توانمندیش در نخستین آیات قرآن آمده است.»

رئیس مرکز سما بوشهر از نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند، یاد کرد.

کریمی افزود: «توسعه مدارس در استان بوشهر مسئله جدی است و این مسئله خوشبختانه در حال انجام است که با کمک و حمایت رئیس واحد در سراسر استان مدارس سما راه‌اندازی خواهیم کرد.»

وی بیان کرد: «کیفیت و ارتقای سطح آموزش مدنظر ماست و همه باید در این مسیر حرکت کنیم و به کمک همدیگر در رسیدن به این اهداف تلاش کنیم.»

نقش معلم نقش انبیاست

رئیس هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز در این مراسم با تبریک هفته معلم و اعیاد شعبانیه گفت: «بنده با آگاهی معلمی را انتخاب کردم چون راه سازنده‌ای است و مهمترین خدمت به همنوع است و بهترین کاری است که انسان عاشق می‌تواند انجام دهد و نقش معلم نقش انبیا است و بیان این ویژگی نیاز به دقت تأمل و حتی تحقیق بیشتری دارد.»

دکتر اسماعیل عبدالهی عنوان کرد: «تمرکز بر مجموعه سما بسیار جدی تر شده است و در حال برنامه‌ریزی برای گسترش سما نه تنها در شهر بوشهر بلکه در استان بوشهر هستیم. خوشبختانه روابط خوبی بین مجموعه سما و آموزش و پرورش برقرار است. نظارت خوبی در مدارس سما وجود دارد. ما هم با تأکیدی که در سازمان انجام شده از بهترین امکانات برای آموزش دانش آموزان در سما استفاده کردیم و از زحمات کریمی رئیس مرکز سما و پیگیری‌هایی که در طول مدت مسئولیتشان انجام دادند قدردانی می کنیم.»

در این مراسم با اهدای لوح و هدایا از معلمان زحمتکش سمایی قدردانی شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند