Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: ۵ فروشنده متخلف چادر مسافرتی در یاسوج که اقدام به فروش چادر با قیمت‌های نامتعارف می کردند به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. داریوش دیودیده با اشاره به زلزله های چند روز اخیر در شهرهای یاسوج، سی‌سخت و چیتاب و اسکان مردم در پارک ها و بیرون از منازل گفت: در بازرسی کارشناسان این سازمان از بازار، پرونده گرانفروشی برای این افراد تشکیل و به مراجع قانونی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مردم استان و به ویژه شهروندان یاسوجی و شهرهای سی‌سخت و چیتاب خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بازار را به شماره  تلفن ۱۲۴سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند. رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان ادامه داد: همچنین فروشنده دوره گردی که اقدام به فروش چادر مسافرتی کرده بود نیز جمع آوری و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان توسعه تجارت سیاستگذار صنعت نمایشگاهی یا حامی یک سایت نمایشگاهی

اخیرا سازمان توسعه تجارت بخشنامه‌ای صادر کرده است که عملا دست سایت‌های نمایشگاهی کشور را در برگزاری و تنظیم تقویم نمایشگاهی بسته است و آن‌ها را با محدودیت مواجه کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سازمان توسعه تجارت نقش حیاتی در سیاست‌گذاری تجارت خارجی کشور دارد. حمایت از توسعه صادرات، اشراف سیاست‌گذاری بر برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی، پیشتازی در عرصه خدمت‌رسانی به صادرکنندگان و تجار و تنوع بخشی صادرات در سطح کالا، بازار و بنگاه‌های صادراتی بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران است.

در همین راستا صنعت نمایشگاهی کشور می‌تواند قطب توسعه صادرات کشور باشد، زیرا جایگاهی است که شرکت‌های داخلی و خارجی می‌توانند در آن حضور یافته و به معرفی محصولات و دستاورد‌های خود بپردازند. گفتنی است که این امر مستلزم سیاست گذاری درست و بی طرفانه سازمان توسعه تجارت در راستای رونق بخشی و توسعه تمامی سایت‌های نمایشگاهی چه در تهران و چه در سطح استان‌ها است.

بر اساس برخی دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی که اخیرا توسط این سازمان صادر شده است شاهد آن هستیم که این سازمان به جای حفظ جایگاه خود که همانا سیاستگذاری در عرصه صنعت نمایشگاهی است، اقدام به تنظیم بخشنا مه‌ای نموده که نه تنها کمکی به توسعه و رونق بخشی سایت‌های نمایشگاهی کشور و تهران از جمله سایت نمایشگاه شهرآفتاب نمی‌کند، بلکه با ایجاد محدودیت در اعطای مجوز برای برگزاری نمایشگاه ها، عملا دست سایت‌های نمایشگاهی برای برگزاری نمایشگاه‌ها بسته شده است.

این در حالی است که شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان سئول که زیر مجموعه مستقیم سازمان توسعه تجارت است به دلیل دخیل بودن در تصمیم گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها به صورت مستقیم از این محدودیت‌ها منتفع خواهد شد و تقویم سایت‌های نمایشگاهی استان‌ها و تهران پیش مرگ تقویم سایت نمایشگاهی تهران می‌شود.

اما مساله به همین جا نیز ختم نمی‌شود بلکه بر اساس بررسی صورت گرفته خبرنگار ما، شرکت سهامی نمایشگاه ج ا ایران خود به بخشنامه سازمان توسعه تجارت پایبند نبوده است و به دلیل نزدیکی به سازمان توسعه تجارت و بدون هیچ گونه ترسی از اعمال نهاد‌های قانونی بر خلاف بند ۱۸ بخشنامه سازمان توسعه تجارت که برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ملی خودرو را منوط به سیاستگذاری معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت و ابلاغ این سازمان کرده است، اقدام به صدور مجوز برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو در تیرماه ۱۴۰۳ در این سایت کرده است این در حالی است که برگزاری نمایشگاه خودرو به مدت چندین سال در سایت نمایشگاه واقع در خیابان سئول ممنوع بوده است و این نمایشگاه در سایت نمایشگاه شهرآفتاب برگزار شده است.


این اقدامات به همین جا ختم نمی‌شود و پس از مدت‌ها بحث بر سر انتقال نمایشگاه‌های پر مخاطب به شهرآفتاب، بالاخره سال گذشته چندین نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه صنعت ساختمان به نمایشگاه شهرآفتاب انتقال یافت. اما برخلاف این تعهد مبنی بر انتقال نمایشگاه ساختمان که سال گذشته با استقبال مشارکت کنندگان در شهرآفتاب برگزار شد، امسال شاهد آن هستیم که زمزمه برگشتن نمایشگاه صنعت ساختمان به خیابان سئول دوباره مطرح شده است آن هم با حمایت اتاق تعاون!

حال سوال این است که نقش سازمان توسعه تجارت به عنوان یک سازمان بالا دستی در زمینه صنعت نمایشگاهی کشور چیست؟ آیا با صدور بخشنامه‌های این چنینی تلاش دارد تا دست سایت‌های نمایشگاهی را به نفع یک سایت نمایشگاهی خاص ببند یا با حمایت از تمامی سایت‌های نمایشگاهی امکان رشد و توسعه صنعت نمایشگاهی کشور را فراهم کند.

بهرحال آن چه مشخص است، تاوان این سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌ها را مردم در ترافیک و آلودیگی‌های زیست محیطی به دلیل برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سطح شهر خواهند داد و وقتی سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی امر صنعت نمایشگاهی کشور به سایت‌های نمایشگاهی از جمله شهرآفتاب بی توجه است نمی‌توان انتظار داشت تا وزارت خانه‌ای مانند وزارت فرهنگ و ارشاد نسبت به این امر توجه نشان داده و نمایشگاه کتاب را در شهرآفتاب برگزار کند.

دیگر خبرها

  • سازمان توسعه تجارت سیاستگذار صنعت نمایشگاهی یا حامی یک سایت نمایشگاهی
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران