Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@08:41:26 GMT

بودجه اتحادیه اروپا و دخل و خرج آن

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۷۴۴۴

بودجه اتحادیه اروپا و دخل و خرج آن

ساعت24-در سال ۲۰۱۸، بودجه اتحادیه اروپا ۱۶۰ میلیارد یورو تعیین شد. این بودجه پیش تر در سال ۲۰۱۳ برای هفت سال از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ تصویب شده بود. البته هر سال نیز برای سال آینده رقم دقیق بودجه اروپایی تعیین می شود.

منبع اصلی بودجه اتحادیه اروپا یک درصد تولید ناخالص داخلی تمام کشورهای عضو این اتحادیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال، مجموع تولید ناخالص داخلی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶، ۱۴۸۰۰ میلیارد یورو بود.در مقام مقایسه بودجه اتحادیه اروپا بسیار پایین تر از بودجه کشوری چون ایالات متحده است. بودجه این کشور ۳هزار و ۳۲۵ میلیارد یورو است. بودجه کشور فرانسه برای سال ۲۰۱۸، ۳۸۶ میلیارد یورو تعیین شد. اما فرق بزرگ بودجه اتحادیه اروپا با بسیاری از کشورها تعادل بین هزینه ها و درآمدهاست. در بودجه اروپایی پیش بینی بدهی سالانه معنی ندارد و انجام نمی شود.
منابع تشکیل دهنده بودجه
منابع مختلفی در شکل گیری بودجه اروپایی نقش دارند با توجه به اینکه اتحادیه اروپا بصورت مستقیم مالیاتی از شهروندان نمی گیرد منابع متفاوتی در تامین بودجه استفاده می شوند.۷۱ درصد بودجه اروپا از تولید ناخاص داخلی کشورهای عضو بدست می آید. هر کدام از اعضا به نسبت سود و درآمد های سالانه داخلی بخشی از بودجه اروپا را تامین می کنند. یکی دیگر از منابع مهم تشکیل بودجه اتحادیه اروپا حقوق گمرکی که نزدیک به ۱۸ درصد بودجه را تامین می کند. همچنین مالیات فروش کالاها نیز ۱۱ درصد آینده مالی اتحادیه اروپا را تامین می کند. یک درصد باقی مانده بودجه اروپا مالیات بر درآمد مقامات و کارکنان نهادهای وابسته به اتحادیه اروپا، همچون شورای اروپا و پارلمان و کمیسیون تهیه می شود.
مخارج بودجه اروپا
مهمترین بخش بودجه اروپایی به بخش کشاورزی اهدا می شود. بودجه مشترک کشاورزی قاره ۷۰ درصد کل بودجه را شامل می شود. پس از آن نوبت به بخش پژوهش و تحقیقات می رسد. همچنین بودجه گسترده ای هم صرف پروژه های الحاق کشورهای جدید و گسترش اتحادیه اروپا، کمک به پیشرفت حمل و نقل عمومی در کشورهای عضو می شود. در مجموع می توان گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۹۴ درصد از این بودجه را در داخل استفاده می کنند. تنها ۶ درصد از بودجه صرف هزینه های ادارات و نهادهای وابسته به اتحادیه اروپا و کارکنان آن می شود که در کل رقم جالب توجهی است و یکی از مهم ترین موارد اعتراضات بسیاری از شهروندان اروپایی.
روند تصویب بودجه اروپایی چگونه است؟
هر سال ابتدا کمیسیون اروپا پس از ماه ها مطالعه وبررسی بودجه اروپایی را پیش بینی کرده و سپس آنرا به پارلمان اروپا پیشنهاد می دهد. تک تک بخش های مدون بودجه ای باید در پارلمان رای بیاورند و نهایتا شورای اروپا یا به واقع وزرای اقتصاد و اروپایی کشورهای عضو نهایتا بودجه مورد تصویب پارلمان را تایید می کنند.معمولا بودجه اتحادیه اروپا تا زمانی که از سوی کمیسیون پیشنهاد و در پارلمان تصویب می شود، مشکلی ندارد اما زمانی که این بودجه باید مورد تایید کشورهای عضو قرار بگیرد بحث و مشاجره ها آغاز می شود.معمولا کمیسیون و پارلمان به عنوان دو بازوی مهم اتحادیه اروپا با افزایش بودجه های سالانه موافقند در حالیکه کشورهای عضو در این باره بحث و بررسی های فراوانی دارند.البته نهایتا در سال ۲۰۱۷ کمیسیون نهایتا موفق شد با افزایش ۳۲۰ میلیون یورویی بودجه اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۱۸ پاسخ مثبت وزرای کشورهای عضو را دریافت کنند. اما در مجموع بودجه میانگین بودجه درنظرگرفته شده برای هفت سال بین سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ با ۳.۵ درصد کاهش مواجه شده است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت

مسعود پیرنداخ در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب در سخنانی اظهار داشت: با مطالعه دقیق تاریخ متوجه دشمنی کشورهای اروپایی و غربی با مسلمانان خواهیم شد تا جایی که در برهه‌هایی از تاریخ شاهد درگیری نظامی بین مسلمین و کشورهای مسیحی و اروپایی بوده‌ایم که بارزترین نمونه برای این تقابل بین مسلمین و کفار جنگ‌های صلیبی می‌باشد که نهایتاً با پیروزی مسلمین به رهبری سردار صلاح الدین ایوبی به پیروزی رسیدند.
 
این کارشناس رسانه ادامه داد: ولی بعد از چندین قرن دوباره شاهد تهاجم کشورهای اروپایی و مسیحیان و یهودیان به سمت بیت المقدس و فلسطین کنونی بودیم و نهایتا رژیم جنایتکاری به نام اسرائیل غاصب که هیچ بویی از انسانیت و تمدن نبرده است سرزمین فلسطین را با زور و قتل و کشتار تصاحب شد.
 
پیرنداخ عنوان داشت: امروز می بینیم که رژیم صهیونیستی بدون توجه به مجامع بین المللی و حقوق بشر سخت‌ترین و شدیدترین جنایات را علیه مردم غزه و فلسطین اعمال می کند که این خود «نسل کشی» مسلمین تعبیر می شود.
 
این کارشناس و فعال رسانه با تاکید بر اینکه سکوت مجامع جهانی بعد از ۲۰۰ روز ظلم و جنایت و تجاوز صهیونیست‌ها باعث برانگیخته شدن بسیاری از روشنفکران و آزادی‌خواهان و دانشجویان جهان شد، یادآور شد: امروز به عینه می‌بینیم در یک حرکت استثنایی و بزرگ دانشجویان کشورهای اروپایی و آمریکایی با تجمع و تظاهرات در سطح شهرها علیه رژیم غاصب اسرائیل موضع خود را صراحتا اعلام کرده‌اند و در مقابل حمایت خود را از غزه نشان داده‌اند.
 
پیرنداخ افزود: شدیدترین و گسترده ترین این تجمعات و اعتراضات دانشجویی را در کشور آمریکا می‌بینیم و جالب اینجاست که بسیاری از معترضان به جنایات صهیونیست‌ها توسط پلیس آمریکا به بدترین نحو ممکن دستگیر می‌شوند و این خود نشان می‌دهد که ظاهر آزادی خواهانه آمریکا تنها یک شعار برای فریب افکار عمومی در سطح جهان می‌باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: بی‌گمان فلسطین از آن فلسطینیان خواهد بود و اسرائیل و دیگر هم پیمانانش دست به هر کاری بزنند هرگز به این خواسته های شیطانی خود که همانا از بین بردن فلسطین و غزه است نخواهند رسید زیرا وعده الهی در این است که مستضعفان بر مستکبران پیروز شوند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • سازمان بانکداری اروپا: بیش از ۹۰ درصد از بانکداران ثروتمند اتحادیه اروپا مرد هستند
  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت