Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، عبدالرحیم نوه ابراهیم که به دلیل بیماری امکان حضور در همایش ملی تربیت معلم را نداشت، در پیامی با طرح این سوال که وضعیت کنونی ما چیست و آیا تربیت معلم در کشور ما از الگوی خاصی پیروی می‌کند، آیا مدرن شده‌ایم، سنتی هستیم یا پسامدرن؟ اظهار داشت: معلمی حرفه ای است که در رشد اجتماعی و فرهنگی هر جامعه اثرگذار است و توسعه هر کشوری منوط به تعلیم و تربیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در ایران سنت های تربیت معلم هم مانند سایر حوزه های حیات اجتماعی در دوسویگی سنت و مدرنیته در چالش بوده است و تاریخ تربیت معلم ایران گاه به سوی واردات و تبعیت محض از سنت‌های تربیت معلم خارجی گرایش داشته و گاه با آویزه گوش قراردادن آن شعر حافظ که آنچه خود داشت ز بیگانه طلب می کرد، رو به فهم سنت و به‌کارگیری مکاتب طب سنتی برای تربیت معلم داشته است.
نوه ابراهیم یادآور شد: مولفه های سازنده تاریخ آموزش عالی در کشور ما متعدد است و به این دلیل ضرورت دارد که این عوامل شناسایی، تحقیق و مورد پژوهش قرار گیرند.
وی ادامه داد: از آغازین روز فعالیت دانشگاه خوارزمی به معنی مدرن آن یعنی با فعالیت دارالمعلمین در سال 1297 تا به امروز شاهد توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها در انواع آن بوده ایم؛ اگرچه اولین هدف تاسیس دانشگاه به منظور تربیت معلم بوده است اما دانشگاه های مدرن ماموریت‌ها و اهداف دیگری را غیر از تربیت معلم دنبال می‌کردند.
سرپرست دانشگاه خوارزمی افزود: این دانشگاه از بدو تاسیس آن یعنی دارالمعلمین، دانش سرای مقدماتی، دانش سرای عالی و دانشگاه تربیت معلم، هدف تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را برعهده داشته اما در سال‌های اخیر این وظیفه به عهده دانشگاه فرهنگیان گذاشته شده است.
نوه ابراهیم در خصوص همایش ملی تربیت معلم نیز گفت: تاکنون سه همایش ملی تربیت معلم در چند سال گذشته با همکاری دانشگاه های مادر و جامع کشور برگزار شده است و اکنون خرسندیم که چهارمین همایش به میزبانی دانشگاه خوارزمی در حال برگزاری است.
وی بیان داشت: سابقه دانشگاه خوارزمی و دانشگاه فرهنگیان نشان داده است که این دو دستگاه علمی با برخورداری از نیروهای انسانی متخصص و همکاری متخصصان نخبه سراسر کشور قابلیت لازم و کافی را برای ایجاد تصویر کلان از تربیت معلم ایران و حل مشکلات بحرانی را با تکیه بر توانمندی های پژوهشی و آموزشی دارد.
چهارمین همایش ملی تربیت معلم که از امروز 18 اردیبهشت ماه در دانشگاه خوارزمی آغاز به کار کرده است با برگزاری دو میزگرد تا 19 اردیبهشت ادامه دارد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ سید تقی موسوی با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قم در حال تحصیل هستند گفت: استان قم سه پردیس تربیت معلم دارد و تنها استان دارای پردیس تخصصی تربیت معلم پرورشی است.
وی افزود: در حال حاضر رشته‌های آموزش ابتدایی، رشته آموزش فارسی، عربی، مشاوره و راهنمایی، رشته آموزش کودکان با نیاز‌های ویژه ورشته الهیات دراین دانشگاه تدریس می‌شود ودانشجویان درفضایی آرام وعلمی هنر معلمی را با به روز‌ترین روش‌ها وفناوری آموزش می‌بینند.
سالانه ۳۰ هزار نفر در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت