Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@15:24:52 GMT

در نمایشگاه کتاب امسال ۱۷ مورد تعطیلی یک روزه غرفه داشتیم

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۷۹۲۲

در نمایشگاه کتاب امسال ۱۷ مورد تعطیلی یک روزه غرفه داشتیم

خبرگزاری شبستان: امیرزاده گفت: در شش روز نمایشگاه ۲۰۸ گزارش از بخش‌های مختلف دریافت کردیم و ۹۹ رأی تاکنون صادر شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان، همایون امیرزاده، سخنگو و رییس هیئت رسیدگی به تخلفات سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز در جمع خبرنگاران گفت: روز هفتم نمایشگاه را به گونه‌ای آغاز کردیم که نواقص روز نخست رفع شده، شش روز نمایشگاه طوری سپری شد که شاهد همکاری صنوف مختلف در یک فضای صمیمی و کاری بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابعاد نظارتی و اجرایی تلاش شد خدمتگزاری تقویت شود.

 

امیرزاده ادامه داد: شاهد مشکلاتی همچون پارکینگ و قطعی کارتخوان‌ها در روز نخست نمایشگاه بودیم که این مسایل برطرف شد. با استقبال خوب مردم و ناشران شاهد یک نمایشگاه آرام و به نوعی کم‌ دردسر بودیم. در سراها نشست های خوب با حضور تمام سلایق برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه رویکرد توجه به مسایل مربوط به استان ها تقویت شده است، تصریح کرد: حضور نخبگان و اهالی قلم استان ها در این نمایشگاه مشهود بود. نشست‌هایی مرتبط با مسایل مختلف نشر و رویکردهای فرهنگی مورد توجه قرار گرفت. دو هیئت عالیرتبه یکی از صربستان و دیگری تونس در نمایشگاه امسال شرکت دارند. از 50 کشور مختلف جهان به صورت مستقل یا سازمان یافته در قالب های مختلف در نمایشگاه حضور دارند. 100 چهره مسئول و شخصیت فرهنگی و آژانس های ادبی در نمایشگاه حضور دارند.

 

سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب بیان کرد: توجه به رویکردهای مربوط به 40 سالگی انقلاب در کارنامه نشر را داشتیم. در بحث هماهنگی در امور نظارتی هیچ مداخله ای از سازمان های بیرون در نمایشگاه نداشتیم. بخشی از کتاب هایی که قبل از سال 91 بود با توصیه ای که انجام شد، جمع آوری شد.

 

امیرزاده خاطرنشان کرد: اینکه صاحب اصلی نمایشگاه وزارت ارشاد است و پاسخگو هم این مجموعه است و بحث های هماهنگی و نظارتی را وزارت ارشاد انجام می دهد، خوشبختانه به رسمیت شناخته شده است. بحث های گمرکی کتاب های افغانستان از طریق خراسان شمالی حل و فصل شد. مشکل از ناحیه ما نبود، بارهایی که در گمرک بود نیاز به بررسی داشتند.

 

رییس هیئت رسیدگی به تخلفات نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه در طول شش روز نمایشگاه 208 گزارش از بخش های مختلف دریافت کردیم، گفت: تا روز گذشته 99 روز رای صادر شده است که 46 رای اخطار کتبی، تعطیلی غرفه در نمایشگاه و محرومیت در نمایشگاه سال یده آینده و نمایشگاه های استانی است. از این 46 رای 43 مورد به مدت یک سال محرومیت دارند و سه مورد به مدت 2 سال محرومیت دارند. 17 مورد تعطیلی یک روزه غرفه داشتیم، 36 مورد جمع آوری کتاب،‌ درج در پرونده و اخذ تعهد بوده است. انواع تخلفات صورت گرفته عبارتند از پنج مورد کتاب مفسد بدون مجوز، 23 مورد کتاب غیرمرتبط با موضوع سالن، 2 مورد کتاب بدون شناسنامه، 37 مورد ارایه فروش کتاب سایر ناشران، 10 مورد فروش کالای غیر کتاب در سالن، 6 مورد نقد کردن بن کتاب و 16 مورد عدم رعایت سایر شئونات.

 

امیرزاده اظهار داشت: امسال هیئت رسیدگی به تخلفات نمایشگاه با جدیت و بدون اغماض انجام وظیفه کرده، احتمالا در چند روز باقیمانده نیز آرایی خواهیم داشت. هیئت رسیدگی به تخلفات تحت هیچ شرایطی از صیانت حقوق ناشران حرفه ای کوتاه نمی آید، اگر همچنان با این قاطعیت امور را دنبال کنیم به این سمت می رویم که فضا برای فعالیت ناشران حرفه ای فراهم شود و معدود متخلفان حساب کار دستشان بیاید. ما علاقه ای به تعطیلی هیچ غرفه ای نداریم فقط جلوی تخلف را می گیریم. اولین کار ما تذکر شفاهی و کتبی است و در صورتی که اصلاح نشود برخورد می کنیم. تاکنون بخش های عمومی، دانشگاهی و کودک بیشترین تخلفات را داشته اند و تنها دو سه مورد تخلف از بخش بین الملل داشتیم.

 

وی تصریح کرد: در بخش قاچاق یک ستاد صیانت از آثار مکتوب داریم که در اتحادیه است، اختیار را به اتحادیه دادیم، ستاد با مجموعه های نظامی و انتظامی ارتباط خوبی دارد. جلسه ای با حضور 4 معاون قوه قضاییه داشتیم که پلیس تهران، رییس پلیس امنیت و پلیس اماکن کشور در آن جلسه حضور داشتند و کارگروهی شکل گرفت. از طرف وزارت ارشاد مرادی نیا، بنده و آقای آموزگار به دنبال محقق کردن مصوبات آن جلسه بودیم. رویکرد آن جلسه مبارزه با قاچاق کتاب است. ما می خواهیم قاچاق کتاب جرم عمومی تلقی شود.

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران مسجد برجام کانون های مساجد مساجد مصلی نمایشگاه کتاب سبک زندگی اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس مصلی امام خمینی ره نمایشگاه کتاب تهران همایون امیرزاده کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)

ایسنا/اردبیل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که استان اردبیل هم در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

غرفه استان اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در سالن شماره ۴۱ مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و غرفه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل هم در سالن شماره ۳۵ مرکز نمایشگاه‌ها میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قم در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور یافت
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو