Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سرمربي تيم ملي مي‌گويد در زندگي ياد گرفته که درباره مسائلي که تفاوت ايجاد نمي‌کند و نمي‌تواند آنها را کنترل کند بي تفاوت باشد.
به گزارش آريا، کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران در حاشيه تمرين امروز (سه‌شنبه) اين تيم در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: سعي کردم در هفت سال گذشته مثال خوبي باشم و درباره يک مربي صحبت نکنم و هيچگاه اين مطلب را زير پا نگذارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه‌ داد: البته در زندگي مطلب مهمي که ياد گرفته‌ام اين است که ديد بي‌تفاوتي نسبت به مسائلي که تفاوت ايجاد نمي‌کند داشته باشم و همين طور سعي کنم درباره مسائلي که نمي‌توانم آنها را کنترل کنم بي‌تفاوت باشم.

فعلا فقط به سلامتي دوستم فرگوسن فکر مي‌کنم
کي‌روش ادامه‌ داد: وقتي مي‌پرسيد آيا از شرايط رضايت داريد و همه چيز خوب است مي‌خواهم درباره اين صحبت کنم که سلامتي مهم‌ترين مطلب است. در حال‌ حاضر مساله‌اي که براي من تفاوت ايجاد مي‌کند و باعث مي‌شود در فکر فرو بروم سلامتي دوستم آلکس فرگوسن است. اميدوارم او بهبودي سريع و خوبي داشته باشد. نوع جنگيدن فرگوسن با اين بيماري را تحسين مي‌کنم و حمايت خانواده‌ وي نيز ستودني است. البته امروز خبرهاي خوبي داريم که حال او بهتر شده است.

7 سال است درباره هيچ مربي‌اي حرف نزده‌ام
کي‌روش درباره آماده سازي تيم‌ ‌ملي گفت‌: حالا بايد درباره روند آماده سازي تيم‌ ‌ملي صحبت کنيم و اين به اين معني نيست که بخواهيم درباره مربيان يا باشگاه‌ها حرف بزنيم. به اين دليل که در هفت سال گذشته من به هيچ دليل اين کار را انجام ندادم. در گذشته و در اين هفت سال من هيچ‌گاه درباره عملکرد مربيان باشگاه‌ها حرفي نزده‌ام و در مسيري که تحصيل کرده و پا گذاشته‌ام ياد گرفته‌ام که هيچ‌گاه اين کار را انجام ندهم.

نمي‌دانم به حرفي که مي‌زنم بخندم يا براي آن گريه کنم
سرمربي تيم‌ ‌ملي درباره آماده سازي اين تيم ادامه‌ داد: بنده فقط درباره وظايف و تعهدات خودم صحبت مي‌کنم که آن هم آماده سازي تيم‌ ‌ملي براي جام جهاني روسيه است. اگر اين شرايط هيچ تفاوتي براي مسئولان فوتبال و ورزش ايجاد نمي‌کند چرا بايد بنده را تحت تاثير قرار دهد؟ با کمال احترام هميشه گفته‌ام بازيکناني که داخل کشور بازي مي‌کنند براي اين که بتوانند آماده حضور در جام جهاني باشند احتياج به روند آماده سازي خاص دارند. البته اين نظر خاضعانه بنده است. اگر فدراسيون فوتبال و مسئولان ليگ و مسئولان ورزش کشور با اين نظر بنده موافق نيستند، من موافق اين کار نيستم اما بايد آن را بپذيرم. حرفي که مي‌زنم نمي‌دانم براي آن گريه کنم يا بخندم. همان طور که مي‌دانيد در يک سال گذشته هميشه اين حرف بوده است که اولويت اول فوتبال و ورزش کشور حضور پر قدرت تيم‌ ‌ملي در جام جهاني است. آيا اين درست است يا نه و آيا شما خبرنگاران اين را شنيده‌ايد يا خير؟

ليگ برتر به خاطر تيم‌هاي آسيايي تعطيل شد نه تيم ملي
کي‌روش افزود: بياييد با واقعيت روبرو شويم. اگر ليگ امسال در تاريخ هفتم ارديبهشت ماه به پايان رسيد و فينال جام حذفي هم در آن تاريخ برگزار شد، فشردگي برنامه ليگ به دليل برگزاري تيم‌هاي ملي بود، شما بفرماييد آيا اين درست است يا نه اما من فکر نمي‌کنم اين گونه باشد. ليگ، هفتم ارديبهشت ماه تمام شد فقط به اين دليل که باشگاه‌هايي که در ليگ قهرمانان آسيا هستند فقط تمرکز خود را روي اين مسابقات بگذارند. ليگ در آن تاريخ تمام شد براي اين که تمام بازيکنان تمرکز خود را روي راند يک شانزدهم نهايي ليگ قهرمانان آسيا بگذارند. مطمئنا اين کار براي تيم‌ ‌ملي صورت نگرفت. اين‌ها واقعيت‌ها و حقايقي است که با آن روبرو هستيم. متاسفانه AFC با درخواست بنده و فدراسيون فوتبال موافقت نکرد ولي اگر قرار بود اين گونه باشد بهتر بود ليگ را سه هفته‌ بعد ادامه‌ مي‌داديم تا اين قدر فشردگي در ليگ ايجاد نشود.
سرمربي تيم‌ ‌ملي ادامه‌ داد: من شخصا موافق اين امر نيستم و اين‌ها حقايقي است که ما با آن روبرو هستيم. متاسفانه با شرايط دشواري روبرو هستيم و اين شرايط به گونه‌اي نيست که ما مربيان يا باشگاه‌ها بخواهيم در مورد آن تصميم گيري کنيم. تصميمي که گرفته شد اين بود که ليگ هفتم ارديبهشت ماه براي آزاد بودن باشگاه‌ها در ليگ قهرمانان آسيا تعطيل شود و حقيقت اين بود که برنامه‌اي که گفته بودند براي تيم‌ ‌ملي است براي باشگاه‌ها بود.

جام ملت‌هاي آسيا فعلا به ما ارتباط ندارد
سرمربي تيم‌ ‌ملي درباره ادامه‌ همکاري با اين تيم در جام ملت‌هاي آسيا، تصريح کرد: اين قضيه ديگري است که به مسائل حال حاضر ما ارتباطي ندارد.
او درباره شرايط تيم‌ ‌ملي و برآورده شدن انتظاراتش گفت‌: وقتي يک آماده سازي خوب داريم مستحق اين هستيم که نتيجه‌ خوبي به دست بياوريم و اگر آماده سازي بد باشد مستحق نتيجه‌ بد نيز بايد باشيم. اين حقيقت زندگي است. گاهي اوقات خدا يک هديه به شما مي‌دهد اما ما نبايد منتظر اين هديه باشيم. چندي قبل از کرانچار مصاحبه‌اي شنيدم که مي‌گفت آقاي کي‌روش وقت کافي براي آماده سازي دارد زيرا ليگ زود به پايان مي‌رسد. همان طور که ديديم اين اتفاق نيفتاد و ليگ براي تيم‌ ‌ملي تعطيل نشد.

AFC باعث لطمه خوردن به آماده سازي تيم‌هاي آسيايي مي‌شود
سرمربي تيم‌ ‌ملي با کنايه ادامه‌ داد: البته شايد من اشتباه مي‌کنم زيرا تنها 37 سال سابقه فوتبال دارم و فقط چهار جام جهاني را تجربه کرده‌ام. اعتقاد من اين است که بازيکناني که در ليگ‌هاي آفريقايي و آسيايي بازي مي‌کنند نياز به آماده سازي ويژه‌تري دارند ولي احتمالا من اشتباه مي‌کنم. مسبب اين اتفاقات هم AFC است زيرا باعث لطمه خوردن به آماده سازي تيم‌هاي آسيايي مي‌شود. مخصوصا در سالي که منتهي به جام جهاني مي‌شود. اين سوال را بايد از AFC بپرسيد. شما يک جنتلمن ايراني در AFC داريد که نايب رييس AFC است. شما بايد از ايشان بپرسيد که چرا AFC چنين برنامه‌اي را براي ليگ قهرمانان آسيا برنامه‌ريزي کرد.

من برنامه مي‌دهم ولي بقيه از آن سود مي‌برند
سرمربي پرتغالي تيم‌ ‌ملي، ‌اضافه کرد: احتمالا اين درست است که کنفدراسيون فوتبال آسيا اين تفکر را دارد که بازيکنان ايران، عربستان و ديگر تيم‌ها به همان تعداد روزها براي آمادگي نياز دارند که بازيکنان تيم‌هايي مثل ‌اسپانيا و پرتغال که بازيکنانشان در تيم‌هايي همچون رئال مادريد، بارسلونا و منچستر بازي مي‌کنند. بازيکنان ما که در ليگمان مقابل نفت تهران بازي مي‌کنند، به همان سطح از آمادگي احتياج دارند که بازيکنان کشورهاي ديگر مقابل تيم‌هاي اروپايي بازي مي‌کنند. در پنجره بازي‌هاي دوستانه‌اي که گذشت پنج تيم آسيايي که به جام جهاني صعود کردند 10 بازي انجام دادند که تنها نتيجه‌ مثبت آن يک پيروزي براي ايران بود و در 9 بازي ديگر نتايج خوبي گرفته نشد اما هنوز AFC اعتقاد دارد که اين سطح آماده سازي کافي است. چرا نبايد خوشحال باشم؟ من خيلي خوشحال هستم. آيا مقصر بنده هستم يا آيا وظيفه بنده بود؟ من وقتي اشتباه مي‌کنم خوشحال نيستم. وقتي تصميم اشتباه مي‌گيرم خيلي ناراضي و ناخشنود هستم زيرا وظيفه من خدمت به تيم‌ ‌ملي و فوتبال ايران است. هر بار که اشتباه مي‌کنم نمي‌توانم شب بخوابم. مسئوليت من اين نيست و من خيلي خوشحالم. هنوز اشتهايم سر جايش است. سلامت هستم و شوخ طبعي من بيشتر از گذشته است. من فقط از اين ناراحت مي‌شوم که از من استفاده مي‌کنند تا برنامه مدوني براي آماده سازي تيم‌ ‌ملي آماده کنيم و بعد من کارم را براي آماده سازي انجام مي‌دهم و بقيه از منفعت آن استفاده مي‌کنند و برنامه کامل براي آنها مي‌شود. اگر شما يک ماه کار کنيد و حقوق شما را به شخص ديگري بدهند چه احساسي پيدا مي‌کنيد؟ اين احساسي است که من الان دارم.

در بازي کامپيوتري پسر من هم مي‌تواند ‌اسپانيا را شکست دهد
کي‌روش افزود: اعتقاد من اين است که در چهار سال گذشته پيشرفت بسيار خوبي داشتيم. جام جهاني تورنمنت بسيار سطح بالايي است و 99 درصد افرادي که درباره تيم‌ ‌ملي صحبت مي‌کنند، هيچ گاه در مقابل ‌اسپانيا و در اين سطح بازي نکردند و تجربه آن را ندارند. من پرتغال و رئال مادريد و منچستر را تمرين دادم. واقعيت اين است که سرعت آن بازي‌ها با سرعت ليگ ما متفاوت است اما زماني که رئال مادريد را از تلويزيون مي‌بينيد که آن هم فقط مي‌توانيد نيمي از زمين را ببينيد شايد فکر کنيد که سرعت بازي بسيار کم است. رئال مادريد يا ‌اسپانيا را بايد در آن 100 متر ببينيد. متاسفانه در تلويزيون يا بازي‌هاي کامپيوتري پسر من هم مي‌تواند گاهي اوقات بارسلونا و ‌اسپانيا را شکست دهد. من هم ديروز در بازي کامپيوتري مقابل ‌اسپانيا باختم.

نمي‌خواهم درگير مسائل مشکل ساز با مربيان و باشگاه‌ها شوم
وي درباره اجازه ندادن برانکو به سيد جلال حسيني در تمرين تيم‌ ‌ملي علي‌رغم محروميت اين بازيکن از حضور در مرحله رفت يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا، تصريح کرد: اين سوالات را بايد از رياست فدراسيون فوتبال بپرسيد. من نمي‌خواهم درگير مسائل مشکل ساز با مربيان و باشگاه‌ها شوم. نمي‌خواهم جزئي از اين بحث‌ها باشم. شرايط دشواري براي همه ما است.

اگر مربي استقلال بودم از منافع استقلال دفاع مي‌کردم
او در پايان گفت: هيچ کسي در فوتبال ايران دلسوزتر از من براي باشگاه‌ها نبود. دو سال پيش تقويم کنفدراسيون فوتبال آسيا براي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا را مطالعه کردم و سعي کردم از منافع باشگاه‌ها دفاع کنم. هيچ کسي پيش از من اين کار را انجام نداد. بار ديگر تکرار مي‌کنم که مسبب اين اتفاقات AFC است چون زير سلطه ديکتاتوري مسئولان اداري AFC قرار گرفته‌ايم؛ ديکتاتوري که آنها به راه انداخته‌اند. منافع فوتبال در حال‌ حاضر در کار نيست، اگر منافع فوتبال در کار بود نبايد مرحله يک هشتم نهايي الان برگزار مي‌شد. اگر مربي استقلال بودم فکر مي‌کنيد چه کار مي‌کردم؟ وظيفه من اين بود که از منافع استقلال دفاع کنم. اگر مربي هر باشگاهي بودم وظيفه من اين بود که از منافع باشگاهم دفاع کنم. من هم مربي تيم‌ ‌ملي پرتغال بودم و هم تيم منچستر. وقتي مربي تيم‌ ‌ملي هستي از منافع تيم‌ ‌ملي دفاع مي‌کني و وقتي مربي باشگاهي هستي از منافع باشگاهت دفاع خواهي کرد. چيزي که ما مي‌خواهيم اين است که بازيکنان در فرم و حالت خوبي باشند. مسبب اين شرايط قطعا AFC است زيرا از منافع پنج تيم آسيايي حاضر در جام جهاني دفاع نکرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم

دریافت 35 MB

به گزارش همشهری آنلاین این ویدیو نسخه تصویری است از سروده‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در آستانه‌ عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، یک بیت از آن در جلسه‌ای توسط ایشان خوانده شد.

کد خبر 848220 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • فیلم مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق و نوشته‌های روی موشک‌ها
  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • ویدیو/ ملی‌پوش واترپلو که پس از طلسم‌شکنی حذف شد!
  • اردوی آماده سازی تیم کشتی نونهالان استان در سرخس
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • از بازی با استقلال خیالمان راحت است | انگیزه آسیایی شدن داریم