Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@10:21:36 GMT

بازگشایی جاده ابریشم چین به صورت نمادین

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۸۵۰۰

رویداد۲۴-جاده ابریشم چین به صورت نمادین امروز سه شنبه در شهر ارومچی مرکز استان شین جیانگ این کشور افتتاح شد. قطارهای باری از پایانه ارومچی واقع در استان شین جیانگ چین ابتدا عازم آسیای مرکزی و سپس کشورهای شرق اروپا شده و در آخر به آلمان و هلند می رسند. چین از طریق خط آهن به مشهد نیز وصل است.

معاون گمرگ بین المللی ارومچی پس از افتتاح نمادین جاده ابریشم و در حضور خبرنگاران خارجی شرکت کننده در برنامه آشنایی با بخش مرکزی جاده ابریشم چین گفت: با افزایش ظرفیت گمرک ارومچی مرکز استان شین جیانگ چین در سال 2016، صادرات کالا به آسیای مرکزی و اروپا از طریق جاده ابریشم عملا تضمین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«تانگ جون» افزود: چین سه پایانه صادراتی دارد که گمرک ارومچی یکی از آنهاست و در سال 2006 راه اندازی شده است.
به گفته این مقام اقتصادی، ابتدا روزانه یک قطار روانه کشورهای نزدیک می شد که در سال 2016 این تعداد به یکهزار و 200 قطار افزایش یافته و تقریبا تمامی کشورهای منطقه را پوشش می دهد.
تانگ اظهار کرد: در حالی که در گذشته، چین تنها به کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، تاجیکستان و قرقیزستان در آسیای مرکزی صادرات کالا داشت و اروپا جزو بازارهای فروش این کشور محسوب نمی شد، اما اکنون این کشور سالیانه 10 هزار کانتینر 26 تنی به تمامی کشورهای آسیای مرکزی و 24 شهر در 17 کشور اروپایی کالا صادر می کند.
به گفته این مقام مسئول، کالاهای صادراتی به این کشورها شامل محصولات شیمیایی، مصالح ساختمانی، کالاهای الکترونیکی، ماشین آلات، خودرو و مواد غذایی می شود.
تانگ اضافه کرد: صادرات کالا از این گمرک از طریق راه آهن و کشتی به کشورهای مقصد که تا هشت هزار و 400 کیلومتر با ارومچی فاصله دارند، حمل می شود.
برنامه ریزان معرفی بخش مرکزی جاده ابریشم همچنین با تدارک برنامه دیدار از یک کارخانه ساخت ماشین الات حفر تونل های عمودی و افقی که در ساخت متروها، تونل جاده ها و معادن کاربرد دارند و در انواع مختلف مناسب برای مکان های صخره ای و سخت، خاک نرم، حفاری در سفره های آب زیر زمینی ساخته شده اند، توانمندی های شهر ارومچی چین را به رخ خبرنگاران کشیدند.
بازدید از موزه شهر ارومچی نیز قدمت هشت هزار ساله این شهر را بازگو کرد اشیا و بقایای تقریبا دست نخورده ساکنان کهن این شهر که به دلیل نمکی بودن بافت زمین از فرسایش مصون مانده اند به همراه بازسازی زندگی روزمره مردمان کهن این شهر ، تصویر روشنی از گذشته های دور این سرزمین به خبرنگاران ارایه کرد. 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۸۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به تداوم بارندگی در استان هشدار داد: دامداران، کشاورزان و مزرعه داران ماهی در این بارش ها خسارت هایی را متحمل می شوند که با بیمه کردن بخشی از این خسارت ها جبران می شود. علیرضا نیکروز تاکید کرد: تکرار سامانه بارشی تا پایان سال دور از انتظار نیست و ضرورت داد عشایر، کشاورزان اعم از باغداران، صیفی جات و حتی شیلات استان بیمه محصول خود را جدی بگیرند تا بخشی از خسارت ها با بیمه جبران شود. وی با اشاره به خسارت های سامانه بارشی سه روز گذشته گفت: علاوه بر خسارت های محصولات کشاورزی در شهرستان گچساران و باشت برخی راه های روستایی شهرستان کهگیلویه مسدود شده است که همکاران راهداری در حال بازگشایی آنها هستند. نیکروز با اشاره به ریزش جاده پاتاوه- دهدشت حد فاصل "قلعه دختر" و "قلعه گل" (همجوار روستای "دشت قاضی") ادامه داد: بلافاصله پس از ریزش، این جاده ملی بازگشایی شد و هم اکنون مشکلی برای تردد وجود ندارد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به دیگر خسارت های بارندگی در استان گفت: راه های عشایری و برخی از عشایر ما دچار آبگرفتگی شدند که امدادگران هلال احمر استان کمک های لازم را انجام دادند.

دیگر خبرها

  • درخشش بانوی خراسانی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی _ ازبکستان۲۰۲۴
  • درخشش بانوی کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی
  • درخشش کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی