Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-05@07:28:50 GMT

هفتصد میلیون کاربر ویندوز 10

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۸۵۱۶

هفتصد میلیون کاربر ویندوز 10

ایتنا - تعداد کاربران سیستم عامل جدید ویندوز ۱۰ به بیش از ۷۰۰ میلیون نفر رسیده است.

 مایکروسافت علاوه بر معرفی ابزار، اپلیکیشن و قابلیت‌های جدیدی که درحال توسعه آن‌هاست، از رشد قابل توجه تعداد کاربران ویندوز ۱۰ خبر داد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از ایسنا، ویندوز ۱۰ که نسخه بعد از ۸.۱ به شمار می‌رود، در سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی رونمایی شد و سپس در اختیار و قابل دسترس عموم کاربران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته بسیاری از تحلیلگران و منتقدان، با اینکه مدت تقریبا زیادی از معرفی و عرضه نخستین نسخه از این سیستم عامل جدید می‌گذرد، هنوز مهاجرت کاربران به سمت جدیدترین نسخه از ویندوز به طور کامل رخ نداده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی  StatCounter، تعداد کاربران ویندوز ۱۰ شاهد یک رشد و افزایش ۱.۰۹ درصدی بوده است، به گونه‌ای که از ۴۱.۶۹ درصد در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ به ۴۲.۷۸ درصد در ژانویه سال ۲۰۱۸ رسیده است. بنابراین می‌توان نتیجه‌گیری کرد که تعداد کاربران ویندوز ۱۰ از کاربران ویندوز ۷ پیشی گرفته است و این رقم هم اکنون به ۷۰۰ میلیون نفر رسیده است.

نزدیک به یک سال پیش، آمار نشان می‌داد که کاربران ویندوز ۱۰ تنها ۵۰۰ میلیون نفر بودند ولی حالا با ۲۰۰ میلیون کاربر افزایش شاهد رشد چشمگیری بوده است. مایکروسافت همچنین اعلام کرده که تعداد کاربران تجاری سرویس آفیس ۳۶۰ ، از ۱۲۰ میلیون به بیش از ۱۳۵ میلیون نفر رسیده است. همه این آمار و گزارش‌ها گویای رشد و پیشرفت مایکروسافت در ارائه سرویس‌های خود و همچنین موفقیت این شرکت تکنولوژی در توسعه و طراحی محصولات جدید است.

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ نرخ تورم سالانه در ترکیه به مرز ۷۰ درصد رسید.
سازمان آمار دولتی ترکیه (TÜİK) روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) نرخ تورم سالانه منتهی به ماه آپریل (آوریل) را ۶۹.۸۰ درصد اعلام کرد.
بر اساس داده‌های سازمان آمار ترکیه که در هفتۀ اول هر ماه اعلام می‌شود نرخ تورم در ماه آپریل ۳.۱۸ و نرخ تورم سالانه منتهی به پایان ماه آپریل ۶۹.۸۰ درصد اعلام شد.
در همین حال موسسه تحقیقات اقتصادی اناگ (ENAG) نرخ تورم ماهانه و سالانه در دورۀ مشابه این کشور را به ترتیب ۵.۰۲ و ۱۲۴.۳۵ درصد اعلام کرده است.
گفتنی است در حالیکه حداقل دستمز در ترکیه ۱۷ هزار و ۵۰۰ لیر اعلام شده خط فقر در این کشور به ۵۸ هزار لیر رسیده است.
بنا به گزارش فدراسیون اتحادیه‌های کارگری ترکیه (ترک ایش)، خط گرسنگی در ماه آپریل ۱۷ هزار و ۷۲۵ لیر و خط فقر نیز ۵۷ هزار و ۷۳۶ لیر رسیده است.
همچنین هزینه ماهانه زندگی یک کارمند ۲۲ هزار و ۹۹۱ لیر اعلام شده است.
کارشناسان معتقدند با توجه به هزینه‌های زلزله و دو انتخابات گذشته در ترکیه، همزمان با تشدید ریاضت اقتصادی در دوره پیش رو، روند افزایشی نرخ تورم و تآثیر تصاعدی آن در گرانتر شدن بازار ادامه خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • ایمیل‌ها کدام ویژگی‌های شخصیتی را افشا می‌کنند؟
  • آزمایش عمومی دستیار کوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید
  • تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است/ تعداد شاگردان استادی که سالیانی 100 شاگرد داشت به 10 نفر رسیده! حدود 150 استاد در سال گذشته تدریس داشتند، اما در سال جاری تا 2 ماه از تدریس محروم بودند
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟