Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس اتحادیه کفش دست دوز با بیان اینکه افزایش قیمت ارز به تنهایی موجب افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌ها شده است، گفت: با اقداماتی که توسط وزارت صنعت و اتاق اصناف صورت گرفت هیچگونه محدودیتی ارزی برای واردات مواد اولیه صنعت کفش نداریم.

رسول شجری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان درباره تاثیر تغییرات نرخ ارز بر روی صنعت کفش اظهار کرد: افزایش قیمت ارز به تنهایی موجب افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌ها شده اما، به دلیل اینکه در ابتدای سال مالی قرار داشتیم و کوچکترین حرکتی در این زمان موجب افزایش تنش می‌شود تغییرات نرخ ارز هزینه‌ها را بیشتر مضاعف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه کفش دست دوز افزود: اگر دولت تصمیمی برای نرخ ارز داشت بهتر آن را قبل از سال جدید اجرا می‌کرد تا به بازار تنش وارد نشود.

وی درباره مشکلات برخی واحد‌های تولیدی برای تامین مواد اولیه گفت: به دلیل اینکه واحد‌های تولید در اواخر سال تولیدات خود را به فروش می‌رسانند در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به دلیل شروع مجدد کار توسط تولیدی‌ها مقداری تقاضا برای جنس از سوی واحد‌های تولید افزایش می‌یابد و حتی بدون وجود تنش خاصی این کمبود به دلیل وجود تقاضا وجود دارد.

شجری ادامه داد: اما، امسال که مصادف با تغییرات نرخ ارز شد واحد‌های تولیدکننده و یا واردکنندگان مواد اولیه برای اینکه در تهیه ارز و مواد اولیه با مشکل مواجه شدند و برای اینکه سرمایه هایشان از دست نرود در عرضه محدود‌تر عمل کردند که کمی تنش در بازار بیشتر شد.

رئیس اتحادیه کفش دست دوز با بیان اینکه با اقداماتی که توسط وزارت صنعت و اتاق اصناف صورت گرفت در حال حاضر هیچگونه محدودیتی ارزی برای واردات مواد اولیه نداریم، گفت: مقرر شده به واردکنندگان مواد اولیه صنعت کفش ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت شود و با از بین رفتن این محدودیت آرامش به بازار بر می‌گردد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

بالاخره بازار ارز و سکه از اشبع فروش خود تخلیه کرد. چارت قیمتی سکه و دلار که به وضعیت واگرایی مثبت رفته بود و طی کاهش‌های پی در پی این اشباع فروش را خالی نمی‌کرد، در نهایت در روز دوشنبه بالایی داد و حجم اشباع فروش کاسته شد. قیمت دلار و سکه در روز دوشنبه یک کانال بالا رفتند و قلاب کاهش و افزایش این روز‌های بازار قیمت درهم امارات شده است. به واسطه این روند اکثر معامله‌گران معتقدند طی بیش از یک هفته گذشته تزریق سنگین درهم داشتیم و این روند در روز دوشنبه متوقف شد.

قیمت دلار هرات ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز به کار کرد و در ابتدا و در نیمه اول با کاهش به کف ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. اما در نیمه دوم روند بازار ارز و سکه برگشت و قیمت دلار هرات با افزایش در ۶۰ هزار و ۵۸۰ تومان بسته شد. در پشت خط دوشنبه قیمت دلار فردایی هرات به روند نیمه دوم خود ادامه داد و با یک پله صعود دیگر در مرز ۶۱ هزار تومان به کار خودش پایان داد.

بازگشایی درهم امارات با گپ منفی ۱۰۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان بود و در نیمه اول با کاهش به ۱۶ هزار و ۳۶۰ تومان رسید. همین کاهش درهم باعث شد تا سایر بازار‌ها به سمت کف حرکت کنند، اما در نیمه دوم قیمت درهم از کف حمایت شد و با افزایش تا ۱۶ هزار و ۷۶۰ تومان بالا آمد. قیمت دلار برآورد شده از درهم ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود. شکاف بین قیمت دلار هرات و قیمت دلار برآورد شده از درهم در معاملات روزانه نزدیک به هزار تومان رسیده بود که در پشت خط با افزایش ادامه‌دار قیمت دلار هرات، از این شکاف کاسته شد و به ۵۰۰ تومان رسید.

قیمت تتر در معاملات صبح با کاهش به ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید، اما در ادامه از این سطح با حمایت وارد کانال ۶۱ هزار تومان شد. در ادامه قیمت تتر تا مرز کانال ۶۲ هزار تومان بالا آمد، ولی در ورود به این کانال ناکام ماند.

به عقیده تحلیلگران فنی اگر قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه بالای ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت دهد می‌تواند برای تست کانال ۶۲ هزار تومان تلاش کند. البته از نگاه فنی این سطح سقف بازار می‌تواند باشد. سقف قیمتی درهم نیز در حوالی ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

خبر مهم بازار صحبت‌های معاون بین‌الملل بانک مرکزی بود که گفته در مذاکرات حاشیۀ اجلاس بانک توسعۀ اسلامی، اتفاقات خوبی در خصوص آزادسازی منابع مسدودشدۀ ما در برخی کشور‌ها رخ داد که در آینده خبررسانی خواهد شد.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • علت اعتراض طلافروشان چیست؟
  • ماجرای اعتراض طلافروشان چیست؟
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری