Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@05:24:39 GMT

33 اقامتگاه بومگردی در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۹۰۱۳

33 اقامتگاه بومگردی در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان جنوبی گفت: ۳۳ اقامتگاه بومگردی در استان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان جنوبی، اقامتگاه های بومگردی ریگ و آفتاب، سیاحت سرای ریگزار، حسین زاده، حسین پور شهر بشرویه و اقامتگاه بومگردی جوادزاده شهر ارسک با حضور سید مجتبی علوی مقدم معاون امور عمرانی استانداری، حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مسئولان اجرایی خراسان جنوبی به طور رسمی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این مراسم گفت: خانه های بومگردی نقش موثری در جذب گردشگر و رونق اشتغال و اقتصاد در منطقه دارد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال نیز ۵ اقامتگاه بومگردی دیگر در شهرستان بهسازی، مرمت و آماده پذیرایی مسافران وگردشگران شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان جنوبی گفت: 33 اقامتگاه بومگردی در استان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

 

سید امیر سلیمانی رباطی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بشرویه هم گفت: این اقامتگاهها از محل اعتبارات بافت تاریخی و با همکاری مالکان با هزینه ای بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال مرمت و احیاء شد.

 

وی افزود: توسعه زیرساختهای گردشگری از طریق راه اندازی اقامتگاههای بومگردی، کمپ ها و مجتمع های گردشگری یکی از اساس ترین برنامه های سازمان در مسیر رونق گردشگری و به دنبال آن تولید اشتغال می باشد که خوشبختانه این رویکرد در شهرستان بشرویه تاثیر زیادی در جذب گردشگر داشته است.

 

وی گفت: جدای از راه اندازی اقامتگاههای بومگردی، تاسیس کمپ عشایری کویر بشرویه، مجتمع گردشگری منطقه نمونه آسیابها و اقامتگاههای بومگردی روستایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران مسجد مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نمایشگاه کتاب کانون های مساجد وزارت ارشاد کتاب مصلی برجام اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی بیرجند خراسان جنوبی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از بازدید بیش از ۹.۶۰۰.۰۰۰ گردشگر در طی ایام نوروز از جاذبه های گردشگری استان اصفهان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان اظهار کرد: امسال و با توجه به تقارن مبارک بهار قرآن و طبیعت، فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان بیش از یک ماه از تاریخ بیست‌وچهارم اسفند تا پایان روز بیست‌وچهارم فروردین و تا پایان تعطیلات عید سعید فطر به طول انجامید.

وی افزود: بررسی‌های آمارهای کمیته آمار دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان حاکی است در طی این مدت ۹.۶۶۱.۲۴۲ نفر گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، تفریحی و طبیعی استان اصفهان بازدید به عمل آورده‌اند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: آمارها حاکی است در طی یک ماه فعالیت ستاد سفر استان، ۲.۷۴۱.۲۵۶ گردشگر نوروزی حداقل به مدت یک شب در اقامتگاه‌های رسمی، مدارس آموزش و پرورش و کمپ‌های شهرداری به ویژه کمپ موقت شهرداری اصفهان اقامت داشته‌اند.

کد خبر 744448

دیگر خبرها

  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • مرمت دیوار تاریخی سدار در بندرخمیر
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه
  • بازدید از اماکن گردشگری فارس از  مرز ۲۰ میلیون گذشت 
  • خراسان جنوبی ۱۴ روستای هدف گردشگری مصوب دارد
  • بهار در ۱۴ روستای هدف گردشگری
  • روستاگردی خط شناخته شده گردشگری درخراسان جنوبی/وجود ۱۴ روستای هدف
  • رونق گردشگری خراسان جنوبی با ۱۴ روستای هدف گردشگری