Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@00:13:39 GMT

طلا درصدد فرصت برای جهش دوباره

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۹۱۳۶

طلا درصدد فرصت برای جهش دوباره

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی که دلار ضعیف ماند، تغییر چندانی نداشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۲.۶۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته اندکی کاهش داشت.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن حدود ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۳.۴۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۶۰ سنت یا کمتر از ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۳۱۴.۱۰ دلار بسته شده بود.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه و آمار اقتصادی قوی آمریکا به بالاترین حد در بیش از چهار ماه گذشته صعود کرد.

یک معامله‌گر مقیم هنگ کنگ به رویترز گفت: دلار در آسیا گرانتر شده و این مسئله، تمایل به خرید طلا را کمتر کرده است.

دلار قویتر تقاضا برای کالاهایی مانند طلا که به این ارز قیمت گذاری می شوند را از سوی خریداران غیرآمریکایی محدودتر می‌کند.

به گفته این معامله‌گر، در حال حاضر رویدادی که از قیمت طلا حمایت کند وجود ندارد مگر اینکه قیمت نفت در واکنش به تحولات پیرامون توافق هسته ای ایران افزایش پیدا کند. در صورت افزایش قیمت نفت، ممکن است طلا نیز روند صعودی پیدا کند.

قیمت نفت روز سه شنبه در آستانه اعلام تصمیم دولت آمریکا درباره توافق هسته ای ایران، از بالاترین قیمت سه سال و نیم گذشته عقب نشینی کرد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری به دلیل اینکه دو تلاش ناموفق برای شکستن مقاومت در سطح ۱۳۱۷ دلار داشته است، ممکن است تا سطح ۱۳۰۱.۵۱ دلار عقب نشینی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۴۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و ۹۰۹.۳۵ دلار معامله شد و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری، با ۰.۲ درصد افزایش، در ۹۷۰ دلار ایستاد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اونس طلا دلار رشد ارز قیمت نفت ایران نفت دولت آمریکا عقب نشینی فلزات دلار سکه برجام قیمت طلا قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق

فرزاد پیلتن اظهار کرد: صادرات ایران به جهان در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۹.۴ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۸.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد. عراق با ۹.۲ میلیارد دلار و ۱۸.۷ درصد از سهم صادرات کشور پس از چین (۱۳.۹ میلیارد دلار) دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران بوده است. امارات (۶.۶ میلیارد دلار)، ترکیه (۴.۲ میلیارد دلار) و هند (۲.۲ میلیارد دلار) نیز در رتبه‌های بعد از عراق قرار داشته‌اند.

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲ عراق در رتبه اول مقاصد صادراتی ایران در میان کشورهای همسایه قرار داشته است. امارات، ترکیه و پاکستان نیز در رتبه‌های بعدی مقاصد صادراتی ایران در میان کشورهای همسایه بوده‌اند.

پیلتن اضافه کرد: بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد صادرات ایران به عراق در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ بدون احتساب گاز ۷ میلیارد و ۲۹۸ میلیون دلار و با احتساب گاز ۹ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار بوده است.

نماینده ویژه سازمان توسعه تجارت ایران در عراق همچنین در مورد پیش بینی میزان تجارت با عراق در سال ۱۴۰، تصریح کرد: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد ظرفیت افزایش روابط تجاری دو کشور تا دو برابر و به میزان ۲۰ میلیارد دلار طی ۵ سال و افزایش سالانه از جمله در سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۵ درصد در حوزه صادرات و ۲۰ درصد در حوزه واردات از عراق وجود دارد.

پیلتن درباره اینکه آیا سرمایه گذاری مشترک با عراق تعریف شده یا خیر، گفت: زمینه‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در عراق متنوع در دو بخش دولتی و خصوصی بوده و فرصت‌های دولتی معمولاً توسط نهادهای دولتی ذیربط یا هیأت‌های سرمایه گذاری ملی و استانی عراق منتشر می‌شود که عمدتاً شامل احیا کارخانجات دولتی و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی، گردشگری، بهداشت و درمان، خدمات شهری و صنعتی بوده و زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری مشترک و بلند مدت دو کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، فرصت‌هایی هم برای همکاری میان بخش‌های خصوصی دو کشور وجود دارد که بررسی این فرصت‌ها و قوانین و مقررات مربوط و اطلاع رسانی و پیگیری‌های مورد نیاز با تشکیل کارگروه سرمایه گذاری در سفارت ایران در عراق در دست بررسی و پیگیری قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • طلا دوباره از جا برخاست
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹