Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@14:10:56 GMT

تسلیت مسئولان در پی درگذشت آیت الله ایمانی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۹۳۲۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز فارس، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت الله اسدالله ایمانی نماینده، ولی فقیه در استان فارس، امام جمعه شیراز و نماینده مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.
متن پیام دکتر لاریجانی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
رحلت روحانی جلیل القدر آیت الله اسدالله ایمانی نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه سابق شیراز و نماینده مجلس خبرگان رهبری موجب تأسف و تأثر گردید، ایشان عالمی ساده زیست، نیک اندیش و از مبارزان صف اول انقلاب و پشتیبان نظام بودند که در سنگر‌های متعدد سیاسی، علمی و فرهنگی خدمات فراوانی به کشور عرضه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عالم ربانی علاوه بر توجه ویژه به نشر و ترویج معارف اسلامی تألیفات و آثار متعددی در زمینه علوم دینی از خود بر جای گذاشتند. اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان این روحانی بزرگوار به مقام معظم رهبری، روحانیت و حوزه‌های محترم علمیه، مردم شریف استان فارس و بیت مکرم ایشان برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.   تبادار استاندار فارس با صدور پیامی درگذشت آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است :
بسم الله الرحمن الرحیم
وَ إِذَا مَاتَ‏ الْعَالِمُ ثُلِمَ‏ فِی الْإَسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ
ارتحال عالم ربانی، مجاهد وارسته و هدایت گر روشن ضمیر، حضرت آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و عضو مجلس خبرگان رهبری که عمر گرانبهای خود را صرف تهذیب نفس ، خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی نمود، موجب تأثر و تألم فراوان شد.
اینجانب این ضایعه بزرگ را به محضر حضرت ولی عصر (عج) ، مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه های علمیه و آحاد مردم شریف استانهای فارس و بوشهرکه سالها از رهنمودهای وی بهره مند بودند و بالاخص خاندان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده ، رحمت واسعه الهی برای این فقیه ارزشمند از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
به پاسداشت مقام علم و فقاهت و تکریم این عالم زاهد سه روز عزای عمومی در استان فارس اعلام می شود.
پیام تسلیت فرماندار شیراز در پی درگذشت آیت الله ایمانی
فرماندار شیراز در پی درگذشت نماینده، ولی فقیه در شیراز پیام تسلیتی صادر کرد.
در متن این پیام آمده است:
درگذشت عالم وارسته و مجاهد خستگی ناپذیر و یار صدیق رهبری، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین آیت الله اسدالله ایمانی امام جمعه گرانقدر شیراز که بیان شیوایش در منابر و خطبه‌های نماز جمعه، همواره نمایانگر تدین و عشق او به شریعت احمدی و دین محمدی بود، موجب تاثر و تاسف عمیق شد.
اینجانب این ضایعه دردناک را به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، مردم شریف شهرستان شیراز، و بیت محترم و فرزندان گرامی ایشان تسلیت عرض کرده، برای روح بزرگ آن عالم ربانی علو درجات و برای بازماندگان و علاقه‌مندان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند بزرگ مسئلت می‌نماییم.
انتظار می‌رود، مردم ولایتمدار شهرستان شیراز آنطور که شایسته مقام آن مرحوم است در مراسم های برگزار شده حضور به هم رسانند.
پیام تسلیت فرمانده نیروی انتظامی فارس
فرمانده انتظامی فارس در پیامی رحلت آیت الله ایمانی را تسلیت گفت.
در پیام سردار احمد علی گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس آمده است:
درگذشت حضرت آیت الله اسد الله ایمانی این عالم جلیل القدر که عمری را در سنگر تهذیب نفس و مبارزه با طاغوت سپری کرد، مایه تأسف و تألم خاطر همگان گردید.
اینجانب رحلت این مجاهد فی سبیل الله که نزدیک به ۱۰ سال سمت نمایندگی ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را به عهده داشتند را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای این عالم بزرگ علو درجات و برای بازماندگان به ویژه خانواده ایشان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.
تسلیت جامعه روحانیت شیراز در پی درگذشت نماینده ولی فقیه
جامعه روحانیت شیراز در پی درگذشت آیت‌الله اسدالله ایمانی پیام تسلیتی صادر کرد.
جامعه روحانیت شیراز در پیامی رحلت آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز را تسلیت گفتند و از مردم برای شرکت در مراسم تشییع این عالم بزرگوار دعوت کرد.
در متن پیام آمده است:
ارتحال عالم جلیل‌القدر، مفسر قرآن کریم حضرت آیت‌الله حاج شیخ اسدالله ایمانی نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه محبوب شیراز و یار راستین امام و رهبری موجب تأثر و تأسف فراوان شد.
این عالم مجاهد در طول عمر با برکت خویش در حمایت از امام راحل، مقام معظم رهبری مدظله العالی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند و پشتیبانی قوی برای اهل ایمان بودند.
جامعه روحانیت شیراز این ضایعه را به پیشگاه اقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، محضر مراجع عظام تقلید خاصه مقام معظم رهبری مدظله العالی، علمای اعلام، روحانیون و طلاب، حوزه‌های علمیه، شاگردان، بیت مکرم و معظم ایشان، مردم شریف و ولایتمدار استان فارس و بوشهر به ویژه مردم شهر مقدس شیراز و کازرون تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات را مسئلت می‌نماییم.
تسلیت مدیریت حوزه علمیه استان فارس در پی درگذشت امام جمعه شیراز
مدیریت حوزه علمیه استان فارس درگذشت نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را در پیامی تسلیت گفت.
مدیریت حوزه علمیه استان فارس با صدور پیامی درگذشت نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را تسلیت گفت.
در این پیام تسلیت آمده است:
قال رسول الله (صلی الله علیه وآله و سلم)
مَوْتُ الْعَالِمِ مُصِیبَةٌ لا تُجْبَرُ، وَثُلْمَةٌ لا تُسَدُّ
انا لله و انا الیه راجعون
خبر ارتحال عالم بزرگوار حضرت آیت الله حاج شیخ اسد الله ایمانی امام جمعه محترم شیراز و نماینده معزّز مقام معظم رهبری (دام ظله) و رئیس شورای حوزه علمیه استان فارس موجب تأثر و تألم گردید.
وی که سالیان متمادی در سنگر نماز جمعه بار سنگین ارشاد و هدایت را بر دوش کشید و همزمان موجب تأسیس و ترویج و توسعه مدارس علمیه استان فارس شد.
لازم است از باب ((مَنْ وَقَّرَ عالِماً فَقَد وَقَّرَ رَبَّهُ))، در توقیر زحمات آن عالم جلیل القدر، علماء، اساتید و طلاب و شاگردان در تشییع و تدفین و دیگر مراسم آن عالم وارسته شرکتی چشمگیر و متناسب با مقام استاد و معلم را به منصه ظهور گذاشته، مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس این مصیبت مولمه را به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای (دام ظله)، علماء، اساتید و طلاب مدارس علمیه و به امت ولایتمدار استان فارس و بیت معظم آن مرحوم بویژه حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای شیخ محمد حسین ایمانی و سایر بستگان، تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید، علو درجات و رحمت و غفران الهی و برای همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماید و به جهت سوگواری و مراسم تشییع مدارس علمیه استان فارس به مدت سه روز تعطیل است.
پیام تسلیت شورای اسلامی شهر شیراز
شورای اسلامی شهر شیراز در پیامی، درگذشت آیت‌الله اسدالله ایمانی را تسلیت گفت.
در پی درگذشت آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده سابق، ولی فقیه در فارس، پیام تسلیتی از سوی شورای شیراز صادر شده است.
در متن پیام آمده است:
با نهایت تأسف و تأثر درگذشت حضرت آیت الله حاج شیخ اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز و نماینده، ولی فقیه در استان فارس که عمری را در سنگر نمازجمعه در شهر‌های کازرون، بوشهر و شیراز صرف تبلیغ معارف دینی و بیان مبانی و اصول نظام جمهوری اسلامی کرد، را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهروندان استان‌های فارس و بوشهر، بیت آن مرحوم و جامعه روحانیت تسلیت عرض نموده و برای شادی روح آن فقیه مبارز طلب غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان و بیت مرحوم آیت الله ایمانی طلب صبر و سلامتی می‌کنیم.
پیام تسلیت سپاه فجر فارس در پی درگذشت آیت‌الله ایمانی
سپاه فجر استان فارس با انتشار پیامی درگذشت امام جمعه‌ سابق شیراز را تسیلت گفت.
سپاه فجر استان فارس با صدور پیامی، درگذشت نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز را تسیلت گفت.
در پیام سپاه فجر آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدّها شیء الی یوم القیامه»
حضرت آیت الله ایمانی در طول عمر پر برکت خود خدمات فراوانی به جهان اسلام و عالم تشیع نمود و همواره منادی اخلاق و تقوا بود و شاگردان بسیاری در محضر ایشان پرورش یافتند.
اين عالم وارسته به راستی مصداق بارز «العلماء امناء الرسل» بود که نقشی مؤثر در تبیین و تبلیغ اسلام ناب محمدی (ص) ایفا نمود و در عین حال به عنوان عارفی پرهیزگار در مسیر کمال انسانی و ترویج احکام الهی در جامعه گام بر می‌داشت.
آن مجاهد فی سبیل الله با عمری تلاش و مجاهدت چه در مبارزه با طاغوت و چه در سنگر امامت جمعه استان های بوشهر و فارس و چه در کرسی‌های دانش و نظریه‌پردازی، خدمات بی‌بدیلی به اسلام ومردم شهید داده استان فارس نمود.
سپاه فجراستان فارس ضایعه ارتحال فقیه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، حضرت آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و عضو ادوار مجلس خبرگان رهبری را به محضر شریف حضرت ولیّ عصر عجل لله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) بالاخص مردم شریف و لایتمدار استان فارس و بیت معزز و محترم ایشان تسلیت گفته و از درگاه خداوند منان علو درجات آن فقید سعید را مسئلت داریم.
تسلیت مدیر کل اوقاف فارس در پی درگذشت عالم ربانی آیت الله ایمانی
مدیرکل اوقاف فارس در پیامی درگذشت عام ربانی آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس را تسلیت گفت.
سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در پیامی درگذشت عام ربانی آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:
انالله و انا الیه راجعون
رحلت یار دیرین امام و رهبری و امین ولایت در خطه جنوب حضرت آیت الله حاج شیخ اسدالله ایمانی«ره» نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شیراز را به بيت معظم له وعموم مردم استان فارس تسلیت عرض می‌نمايم و از خداوند متعال، صبر جمیل و اجر جزیل برای دوست‌داران ایشان مسئلت می‌نمایم.
تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در گذشت حضرت آیت الله ایمانی نماینده، ولی فقیه در فارس را تسلیت گفت.
علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیامی در گذشت حضرت آیت الله ایمانی نماینده، ولی فقیه در فارس را تسلیت گفت.
در متن پیام آمده است:
انا لله و انا الیه راجعون
در گذشت عالم وارسته حضرت آیت الله "اسدالله ایمانی"، نماینده محترم، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم انقلابی و متدین استان فارس، حوزه‌های علمیه و ارادتمندان و خاندان مکرم ایشان تسلیت می‌گویم.
حضور این فقیه مجاهد از روز‌های آغازین نهضت اسلامی و همراهی ایشان با بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران و تبعیت و همکاری با رهبر معظم انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، از خصوصیات بارز این روحانی انقلابی بود که در یاد و خاطره مردم فهیم استان فارس و سراسر کشور به یادگار خواهد ماند.
حضور ارزشمند این روحانی آگاه به عنوان نخستین نماینده، ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، باعث تاثیرات ارزنده‌ای در ارتقای معنوی و رشد و بالندگی اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه بوده است.
او در سالیان اخیر با وجود تحمل بیماری و عوارض ناتوان کننده آن، لحظه‌ای دست از تلاش و مبارزه در راه هدایت مردم و تقویت حوزه‌های علمیه برنداشت و همواره در پاسداری از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی استوار و ثابت قدم ماند.
این ضایعه بزرگ، مصیبت جانکاه و واقعه تلخی است که امیدوارم خداوند بزرگ به فضل خود آن را جبران نموده و تحمل آن را برای بازماندگان و مردم استان فارس آسان گرداند و ایشان را با بندگان شایسته خویش محشور نماید.

تسلیت مجمع نمایندگان استان فارس
مجمع نمایندگان استان فارس با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده، ولی فقیه در استان فارس تسلیت گفت.
درگذشت مجاهد خستگی‌ناپذیر و یار صدیق مقام معظم رهبری، آیت‌الله حاج اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز، نماینده، ولی فقیه در استان فارس و نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری موجب تاثر و تالم عمیق شد.
از این رو این ضایعه عظیم را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، مردم استان فارس و به ویژه مردم شهرستان کازرون تسلیت می‌گوییم و برای آن فقید سعید علو درجات و برای بیت معظم ایشان صبر جمیل خواستاریم، روحش شاد و با شهدا محشور باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود

امام جمعه شیراز گفت: در کشور ما و همه دنیا بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود لذا ما باید به نقطه‌ای برسیم تا حق کارگران درست و منصفانه قسمت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اتفاق اعضاء شورای عالی کار و تشکیلات کار و کارگری فارس ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت: امیدوارم جامعه کارگری ما در آینده این کشور و آینده دنیا بتواند به عنوان یک مجموعه نمونه‌ای که عدالت، رفاه، خدمت و تولید را به اوج می‌رساند مطرح شود، طبیعتاً برای رسیدن به چنین هدفی از کارفرما، کارگر، دولت و مجموعه‌های مردمی و علمی باید تلاش کنند تا این مسیر بسیار طولانی را طی کنیم.

وی افزود: ما ادعای بزرگی داریم که ملتی با فرهنگ چند هزار ساله هستیم و آرزو و آرمان بزرگی نیز داریم و می‌گوییم ایرانیان زمینه ساز عدالت جهانی هستند و این ادعا در طول تاریخ ما تکرار شده است پس از این جهت باید خود را آماده کار و تلاش کنیم.

امام جمعه شیراز در خصوص رتبه‌سنجی‌ها، بیان کرد: این کار بد نیست و نشان دهنده این است که به نوعی در بین مجموعه‌های فعال در کشور دارای رتبه هستیم، اما باید توجه داشته باشیم که از یکطرف با وضعیت موجود و از طرف دیگر با آرمان‌های خود باید شرایط را بسنجیم تا در ادامه بتوانیم یک حرکت معقول متناسب به سوی پیشرفت داشته باشیم، اگر صرفا خودمان را با وضعیت کشور بسنجیم در چند سال گذشته و در بحث مقامات ملی استان فارس عقب‌گرد داشته‌ایم در حالیکه مقام معظم رهبری فرمود فارس در قله است. 

آیت‌الله دژکام افزود: ما در قله بودیم و باید در قله بمانیم و برای در قله بودن همه دوستان از مدیران دولتی تا کارفرمایان و کارگران عزیز باید تلاش کنند و از نقش خودمان به عنوان استان پیشران در عرصه‌های مختلف تولید تا فرهنگ تنزل نکنیم.

وی با اشاره به مشکل جهانی آب و ...، گفت: امروز باید کاری کنیم تا گذران دنیا بر ما آسان شود و تحمل پیدا کنیم. چه چیزی باعث می‌شود در دنیا زندگی را تحمل کنیم؟ یکی از موارد عدالت است و برای همین است که امیرالمؤمنین هر هفته در خطبه‌های نمازجمعه می‌خواندند و ما نیز به تبعیت از ایشان در خطبه می‌خوانیم که «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ».

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص نامگذاری روز نام کار و کارگر گفت: به خاطر اینکه به صورت سنتی در طول تاریخ دنیا کارفرمایان زورشان می‌رسید و حق کارگران درست ادا نمی‌شد روز کارگر را گذاشتند که حق کارگران عادلانه داده شود، اما بحث یک روز یا یک هفته خاص در طول سال نیست و همیشه در کشور ما و همه دنیا بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود. ما باید به نقطه‌ای برسیم تا همینی که هست منصفانه قسمت شود و اصل همین است.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: در بحث تولید اول باید پول را تولید کنید و اینکه رهبری می‌فرماید دانش بنیان‌ها به کمک بیایند برای این است که هزینه تولید کم شود و سود خالص اضافه شود و به کارگر سهم و سود بیشتر داده شود و در این زمینه باید کار شود وگرنه اوضاع همین خواهد ماند.

امام جمعه شیراز در پایان با بیان اینکه هزینه تولید در قسمت‌هایی آنقدر زیاد است که آسیب می‌بینیم و اگر کار بر پایه دانش جلو نرود بعد از مدتی شکست روی شکست است و روی این مسائل باید فکر کنیم و از آدم‌های بصیر استفاده کرده و هزینه برای آن بپردازیم، گفت: برخی‌کارخانه‌ها مرکز تحقیقات دارند یعنی اینکه می‌خواهند کیفیت را افزایش دهند و هزینه تولید کمتر شود و جنس تولیدی بهتر با هزینه کمتر به دست بیاید. انشاءالله در این مسیر همه به یکدیگر کمک دهیم و برنامه‌ریزی کنیم تا به نتایج مطلوب برسیم.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز