Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سردیس شادروان علی‌اکبر معین‌فر، بنیان‌گذار شبکه ملی شتاب‌نگاری ایران امروز با حضور خانواده این مرحوم و معاون وزیر راه و شهرسازی و همکاران وی در مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی رونمایی شد.

در این مراسم فرزانگان، رئیس شبکه شتاب‌نگاری با اشاره به مشکلات فراوان در حوزه شتاب‌نگاری زلزله ، اظهار کرد: معین‌فر همواره افزایش دستگاه‌های زلزله‌نگار و شتاب‌نگار را از مسئولان دولتی انجام می‌داد، به طوریکه طی یک نامه به ریاست جمهوری شخصا خریداری این دستگاه‌ها را درخواست می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: طی دو، سه سال گذشته اقدامات بسیاری جهت توسعه شبکه زلزله‌نگاری را انجام داد و در پی این مدت اهمیت این شبکه و ضرورت بازسازی آن را برای تمامی مدیران آشکار کرد.

در ادامه این مراسم، توسلی شهردار اسبق تهران و چهره برجسته سیر و افکار اظهار کرد: معین‌فر در حوزه نظام مهندسی و نیز در پروژه‌های مختلف راه و شهرسازی اقدامات گسترده و قابل توجهی انجام داد.

وی افزود: شجاعت و مسئولیت‌پذیری معین‌فر در شرایط کنونی کشور، نشان دهنده اهمیت این موضوع در کشور است.

توسلی یادآور شد: باید به این توجه کنیم که چگونه شخصیت افرادی مانند معین‌فر را در کشور پرورش دهیم و لازم است  تا افرادی همانند آن مرحوم در آینده تربیت کنیم.

عقد قرارداد 500 دستگاه شتاب‌نگار زلزله در کشور

در ادامه محمد شکرچی‌زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه معین‌فر یک شخصیت استثنایی در حوزه زلزله و کتاب‌نگاری کشور بوده است، اظهار کرد: مهمترین اقداماتی که این شخصیت در ایران انجام داده؛ استقرار شبکه زلزله‌نگاری در کشور بوده است.

وی افزود: اقدامات جدید و بسیار مهمی در حوزه زلزله‌نگاری در دست اقدام است، به طوریکه بیست دستگاه شتاب‌نگار زلزله خریداری شده و 500 دستگاه نیز در مرحله عقد قرارداد برای خریداری است.

رونمایی از آخرین دستگاه‌های جدید شتاب‌نگار زلزله در تهران

در ادامه این مراسم از دستگاه‌های جدید زلزله‌نگاری رونمایی شد، به طوریکه دستگاه خریداری شده از آخرین تکنولوژی‌ها روز دنیا برخوردار است و می‌تواند زلزله‌هایی با یک و نیم و دو ریشتر را تشخیص و ارزیابی کند.

فرزانگان، رئیس شبکه زلزله‌نگاری نیز گفت: امیدواریم به هدف نهایی خود که نصب 3 هزار دستگاه شبکه شتاب زلزله‌نگار است، دست یابیم؛ زیرا  طبق قانون برنامه پنجم و ششم باید تمامی ساختمان‌های بلند و دولتی را به این شتاب نگار مجهز کنیم.

گفتنی است؛  علی معین‌فر در سال 1306 در تهران متولد شد و در سال 1338 از سوی دانشگاه توکیو در دوره کارشناسی ارشد مهندسی زلزله مشغول به تحصیل شد. کتاب‌هایی مانند تاریخچه زلزله‌نگاری تهران و نیز استقرار شبکه زلزله‌نگاری کشور از جمله اقدامات مهم این استاد برجسته به شمار می رود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم

به گزارش خبرگزاری مهر؛ محمد حسن نامی، در آئین کلنگ زنی مکان نصب نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری جزیره قشم، اظهار کرد: بنا به دستور آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری، سازمان مدیریت بحران در مسیر هوشمندسازی دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای هوشمندسازی برای آمادگی در مقابل حوادث و بحران‌ها، ایجاد ایستگاه‌های مدرن لرزه نگاری در نقاط مختلف کشور است که امروز شاهد کلنگ زنی نخستین ایستگاه در این زمینه در جزیره قشم بودیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در حال ۱۲۲۲ لایه مکان محور در نقاط مختلف کشور توسط سازمان نقشه برداری کشوری تهیه شده است که پایه اصلی نقشه‌ها به صورت دیجیتالی هستند و روی این لایه‌ها ۱۳۰ لایه هوشمند در ابعاد مختلف هواشناسی، پایش ماهواره‌ای سرزمین و… را پوشش می‌دهد.

نامی در پایان خاطرنشان کرد: با هوشمندسازی فرآیندها و زیرساخت‌های مدیریت بحران به دنبال این هستیم که کمترین تلفات انسانی و حادثه دیده را در اثر وقوع حوادث طبیعی و در زمان بحران‌ها داشته باشیم.

آئین کلنگ زنی محل نصب نخستین ایستگاه لرزه نگاری قشم که در محوطه بیمارستان جی جیان قشم با حضور عادل پیغامی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، بهزاد پورمحمد، معاون اجرایی مرکز لرزه نگاری کشور، مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، محمد محمد حسینی فرماندار شهرستان قشم برگزار شد.

کد خبر 6095908

دیگر خبرها

  • گل‌گهر 0 - 0 شمس‌آذر: همه چیز صفر!
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان (فیلم)
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران