Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@21:04:17 GMT

دعا و تضرع ماه شعبان مقدمه استفاده از برکات ماه رمضان است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۹۵۹۴

دعا و تضرع ماه شعبان مقدمه استفاده از برکات ماه رمضان است

خبرگزاری شبستان: رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: برای رسیدن به برکات ماه مبارک رمضان باید از ماه شعبان در دعا و تضرع به درگاه الهی نهایت استفاده را داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در جلسه تفسیر نهج البلاغه که در مجموعه فرهنگی شهدای هفت تیر برگزار شد،‌ ‌بیان داشت: ماه شعبان از نظر معنوی زمینه بسیار مناسبی برای استقبال از ماه مبارک رمضان است که باید از آن نهایت استفاده را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبری با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) قرائت و توجه به مناجات شعبانیه را بسیار توصیه کردند، اظهار داشت: در این مناجات انسان عفو الهی را دارد، این مناجات به زبان اهل‌بیت(ع) است که بهترین زبان نزد پروردگار است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه انسان برای ورود به ماه مبارک رمضان باید نوعی عطش معنوی داشته باشد، عنوان کرد: ماه شعبان مقدمه این عطش معنوی است که انسان را به جشمه زلال و گوارای ماه مبارک رمضان برساند و عطش او را سیراب کند، بنابراین برای رسیدن به برکات ماه مبارک رمضان باید از ماه شعبان در دعا و تضرع به درگاه الهی نهایت استفاده را داشت.

وی افزود: انجام همه این مقدمات در ماه مبارک شعبان وظیفه انسان است برای رسیدن به برکات ماه مبارک رمضان باید به فضل و رحمت الهی امید داشت و به او اعتماد کرد تا به سعادت دست یافت.

حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبری درباره این فراز دعای شعبانیه که مربوط به صلوات است، بیان داشت: این بخش از دعای معصوم(ع) به شکلی بسیار مودبانه برای اینکه خداوند پیامبر(ص) واسطه رسیدن قرآن به بشریت قرار داده شکرگذاری می‌کند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه صلوات بهترین اسباب ارائه ادب به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) است، ابراز کرد: صلوات ادب به محضر پیامبر اکرم(ص) و نوعی تمنا و خواهش از خداوند است که مراتب عالیه‌ای را که به پیامبر(ص) عطا شده دوباره به ایشان داده شود.

وی افزود: بهترین نوع شکر زمانی انجام می‌شود که انسان از واسطه رسیدن آن نعمت به خود هم تشکر کند، با توجه به اینکه ائمه معصومین(ع) و پیامبر(ص) واسطه خداوند برای رسیدن قرآن به ما هستند باید از آنها نیز تشکر کنیم و بهترین شکل تشکر صلوات بر پیامبر(ص) و اهل‌بیت ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در پایان با بیان اینکه صلوات دعای مستجاب است، خاطرنشان کرد: صلوات درخواست بهترین رتبه برای پیامبر گرامی اسلام(ص) است، پیامبر(ص) نزدیک‌ترین انسان به خداوند است در همین جایگاه پیامبر(ص) صلوات دهنده را دعا می‌کند.

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران سبک زندگی اسلامی مسجد شورای شهر تهران مسجد طراز اسلامی کانون های مساجد برجام دولت مصلی مساجد ماه مبارک رمضان برنامه های ماه رمضان ماه رمضان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عمه فائقه» یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،زهرا سعیدی که نقش «عمه فائقه» را سال ۸۳ در سریال یوسف پیامبر بازی کرد، در حال حاضر ۷۱ ساله است. در ادامه تصاویری از تیپ و چهره او را بعد ۲۰ سال مشاهده می کنید.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899222

دیگر خبرها

  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • «عمه فائقه» یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران