Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@23:31:18 GMT

۱۰۰ شهر دارای سکونتگاه غیررسمی درکشور شناسایی شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۹۸۰۲

۱۰۰ شهر دارای سکونتگاه غیررسمی درکشور شناسایی شده است

خبرگزاری شبستان: مشاور رییس سازمان اموراجتماعی وزارت کشور گفت: تاکنون ۱۰۰ شهر دارای سکونتگاه غیررسمی در سطح کشور شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سنندج، جمشید گراوند، امروز (18 اردیبهشت) در کارگروه تخصصی ارتقای اجتماعی، فرهنگی و سلامت استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزارشد، گفت: براساس مطالعات انجام شده ۲۰ درصد از مساحت شهری کشور معادل ۱۳۰ هزار هکتار را  سکونتگاه های غیر رسمی تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جمعیت کشور حدود ۱۹ میلیون نفر در این سکونتگاه ها ساکن هستند، عنوان کرد: تاکنون در سطح کشور 100 شهر دارای سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده است.

 

وی اظهارداشت: هزار و 70 محله اسکان غیررسمی هم درکشورمان وجود دارد که تاکنون از این تعداد 425 محله مورد مطالعه قرار گرفته اند.

 

مشاور رییس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور خاطرنشان کرد: استان کردستان از نظر  جمعیت ساکن درسکونتگاه های غیر رسمی رتبه هشتم و از لحاظ  مساحت شکل گیری و گسترش محلات نابسامان شهری  در رتبه چهارم در سطح کشور  قراردارد.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان هم در این جلسه گفت: تقسیم وظایف و تدوین برنامه مناسب برای تعدیل مشکلات حاشیه‌نشینی از مهمترین رسالت این کارگروه در استان است.

 

فرانک قدسی بیان کرد: ایجاد دفاتر توانمندسازی و توسعه محلات به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی باید در دستور کار قرار گرفتند و دراین راستا 10 دفتر در مناطق حاشیه شهر سنندج به زودی ایجاد می شوند.

 

پایان پیام/179

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران سبک زندگی اسلامی مصلی مسجد کتاب وزارت ارشاد بیرجند نمایشگاه کتاب مجلس اقتصاد مقاومتی سکونتگاه غیر رسمی شهر کشور کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سردار خداداد تیموری رئیس بنیاد برنای کشور گفت: بنیاد برنا با کمک خیران و بودجه قابل توجه اش در باب مسائل و مشکلات اقتصادی، اشتغال، تحصیل، سلامت، مسکن، نیازمندان را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد.
تیموری افزود: در تعدادی از استان‌ها که به عنوان معین شناسایی شده اند دفاتر استانی بنیاد برنا راه اندازی می‌شود.
وی گفت: هدف از تشکیل برنا ساماندهی ده‌ها خیریه مستقل در کشور است تا ضمن پشتیبانی خدمات خیریه‌ای و ارائه کارت‌های اعتباری قرض‌الحسنه برای تمام اقشار جامعه بویژه اشتغال زایی به صورت جامع‌تر و کامل تری ارائه شود.
به گفته تیموری، ایجاد بستر‌های لازم برای اشتغال و کار آفرینی، کمک به ساخت مسکن قشر ضعیف جامعه و چندین برنامه دیگر از جمله فعالیت‌های شاخص این بنیاد است.
در این مراسم علی رضوانی به عنوان مدیر بنیاد برنا استان سمنان معرفی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • تشییع پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا درکشور