Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:16:07 GMT

حوادث سال گذشته چهارمحال و بختیاری 167 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۰۲۰۰

حوادث سال گذشته چهارمحال و بختیاری 167 درصد افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از رشد 167 درصدی حوادث در سال 96 خبر داد و گفت: سال گذشته 827 حادثه در استان به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا، سید احمد مرتضوی فرد روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان به مناسبت هفته هلال احمر افزود: این در حالیست که در سال 95، 496 مورد حادثه در استان به ثبت رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته 23 هزار و 732 نفر در حوادث استان مصدوم شدند که در مقایسه با سال 95 با رشد 210 درصدی مواجه شد.
به گفته مرتضوی فرد سال گذشته 547 حادثه دیده نجات یافتند و 687 نفر در چادرهای هلال احمر استان اسکان یافتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری، تعداد نیروهای عملیاتی استان را بیش از 4 هزار نفر برشمرد و گفت: این نیروهای عملاتی در قالب یک هزار و 156 تیم بیش از 800 ماموریت انجام دادند.
مرتضوی فرد با بیان اینکه هلال احمر در 2 حوزه امداد و نجات و ایمنی و سلامت در ایام نوروز به مسافران خدمات رسانی کرد، اظهار کرد: از 25 اسفند 96 تا 20 فروردین 97، 283 نیروی عملیاتی در قالب 78 تیم، یک هزار و 277 عضو سازمان جوانان و 129 نیروی داوطلب به مسافران خدمات رسانی کردند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در بارش های اخیر به یک هزار و 185 خانوار گرفتار در سیلاب امدادرسانی شد و 22 قلم کالا به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون ریال توزیع شد.
مرتضوی فرد با اشاره به طرح های عمرانی این نهاد، اظهار کرد: امسال 2 امدادسرا در استان تکمیل و در صورت تامین اعتبارات لازم پایگاه امداد هوایی استان به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری 48 هزار عضو در بخش جوانان، داوطلبان و امداد و نجات دارد.
18 اردیبهشت ( 8 می) با عنوان با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است. این سازمان بین المللی که با هدف تخفیف آلام انسانی و حفظ و پیشرفت بهداشت عمومی تشکیل شد، بر اساس موافقتنامه ژنو در سال 1864 میلادی و به خصوص به علت تلاش شخصی به نام ژن هنری دونان، 'صلیب سرخ' نام گرفت.
7363/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی حادثه هلال احمر شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو سواری در شهرستان اردل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: واژگونی خودروی سواری رانا در محور آلیکوه به سمت کاج باعث مصدومیت ۵ نفر شد، که پس از اطلاع به مرکز دیسپچ اورژانس استان بلافاصله آمبولانس‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.
شمسی پور افزود: ۵ مصدوم این حادثه بعد از انجام اقدامات درمانی برای تکمیل درمان به بیمارستان امام رضا (ع) اردل انتقال یافتند.

دیگر خبرها

  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی به ۲ فرد عشایر گرفتار در پل زرمیتان اردل
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • واژگونی خودرو سواری در شهرستان اردل
  • حادثه رانندگی در محور بروجن-سورک