Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@11:17:17 GMT

مستند «مخالف‌خوان» آماده نمایش عمومی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۰۲۰۸

مستند «مخالف‌خوان» آماده نمایش عمومی شد

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند «مخالف‌خوان» که فیلمبرداری آن سال گذشته و همزمان با ماه صفر پایان یافته بود، درباره‌ی پیشنهاد انجمن موسیقی رشت به استاد «عزت‌اله‌خان صمصام» است که از اساتید ردیف‌های آوازی ایران محسوب می‌شود. او قصد دارد برای اولین بار به کمک تعدادی تعزیه‌خوان باتجربه و با استعداد، بازشناسی خالص و به قاعده‌ای از ردیف‌های آوازی موسیقی ایرانی به کار رفته در تعزیه را در قالب یک تعزیه‌ی نمونه اجرا کند اما در این مسیر درگیر مشکلات زیادی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

ماکان عاشوری درباره‌ی تفاوت این اثر با تولیدات مذهبی مشابه گفت: عزت‌اله‌خان صمصام که شخصیت اصلی موضوع فیلم است، تا ده پشتش در گیلان تعزیه‌خوانی کرده‌اند. این عدد سنگین دلیلی می‌شود که انسان خیال کند حتماً قصه جذابی پشت ماجرا وجود دارد؛ ضمن این که پیرامون یک موضوع مثل تعزیه می‌توان هزار فیلم ساخت اما فقط موضوع کافی نیست و سوژه لازم است. به اعتقاد من تفاوت تمام این آثار به زاویه‌ی دید یا همان سوژه بازمی‌گردد. قطعاً هیچ کس حاضر نیست پای موضوع و سوژه‌ی تکراری عمر و وقت و سرمایه‌اش را تلف کند.

این مستند هم اکنون آماده نمایش شده است.

عوامل تولید مستند «مخالف‌خوان» عبارتند از: فیلمبردار، کارگردان و تدوینگر: ماکان عاشوری؛ پژوهشگران: ماکان عاشوری و رضا یکله؛ صدابردار و صداگذار: علی شبرو؛ آهنگساز: علی احمدی‌فر؛ مدیر تولید: محمد جوادزاده؛ عکاس: آیدین پارسا؛ دستیار کارگردان: میثم درویشی؛ تهیه‌کننده: پژمان لشکری‌پور، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

503

مستند «مخالف‌خوان» پژمان لشکری پور گسترش سینمای مستند

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه

به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان زرندیه میز خدمت برای ارایه خدمات به نمازگزاران و همه مراجعه کنندگان شهر‌های مامونیه، زاویه و پرندک دایر شد.

مهری فرماندار شهرستان زرندیه در این خصوص گفت: مسئولان باید خود را پاسخگو به مردم دانسته و بدانند این امر در دستور کار دولت قرار دارد.

به همین مناسبت و در شب شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) با حضور جمعی از تعزیه خوانان مطرح کشورمان مراسم تعزیه خوانی با استقبال چشمگیر مردم در امامزاده سیدمنصور(ع) برگزار شد.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: ۶۴ عنوان برنامه در هفته فرهنگی شهرستان زرندیه اجرا شد. تعزیه زرندیه در این میان عنوان شاخص‌ترین کار‌ فرهنگی را از آن خود کرده است و مسئولان شهر  باید بیش از پیش به رشد و توسعه این هنر کمک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • آزمایش عمومی دستیار کوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما