Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@01:47:21 GMT

جشنواره حرکت تمرین مدیریت و خلاقیت است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۰۵۲۲

جشنواره حرکت تمرین مدیریت و خلاقیت است

ایلام - ایرنا - رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه دانشجویان باید برای فعالیت در جامعه و بدست آوردن مهارت کسب و کار آماده شوند، گفت: برگزاری جشنواره درون دانشگاهی حرکت تمرین مدیریت، اجرا، خلاقیت و کارآفرینی است.

به گزارش ایرنا، محمد علی اکبری روز سه شنبه در اختتامیه هشتمین جشنواره و نمایشگاه درون دانشگاهی حرکت در دانشگاه ایلام، اظهار کرد: اساس تحول در برنامه های دانشگاه، اعتماد به دانشجویان است و در این راستا فرصت برای نقش آفرینی تمامی دانشجویان علاقمند با هر سلیقه و گرایشی فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: دانشجویان نیز در مقابل این اعتماد، خود را اثبات کرده و مورد قبول واقع شده اند بنابراین امکانات و فرصت دانشگاه در اختیار هر مجموعه ای که قرار می گیرد باید در راستای حفظ هویت و نام دانشگاه بکار گرفته شود.
رئیس دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه توجه خود را به هر برنامه ای که مورد قبول و رضایت عمومی دانشجویان قرار گیرد، معطوف خواهد کرد و هیچ شخص و گروهی حق ندارد در راستای ضعیف کردن برنامه های گروه های دیگر تلاش و تمامی برنامه ها باید به رسمیت شناخته شوند.
علی اکبری یادآور شد: در پیش گرفتن این رویه شعار نبوده و اتفاقی نیست و یکی از زمینه های تمام عیار بودن دانشگاه است و به جدیت دنبال می شود.
وی اظهار کرد: در هشتمین دوره جشنواره حرکت در دانشگاه ایلام برای نخستین بار انجمن های علمی گروه های علوم انسانی، جامعه شناسی، زبان انگلیسی و ریاضی نیز فعالیت داشتند تا همه بدانند بر خلاف نظر عامه مردم، تمامی رشته ها در جامعه کاربرد دارند و محدود به چند رشته فنی و مهندسی نیست.
رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه امسال برای نخستین بار غرفه مربوط به بخش بین الملل دانشگاه نیز با حضور دانشجویان در جشنواره حرکت حضور داشت، تاکید کرد: 2 گروه زبان انگلیسی و عربی باید خود را برای ایفای نقش بیشتر در بین المللی شدن دانشگاه آماده کنند.
علی اکبری افزود: پذیرش دانشجوی خارجی از سیاست های دولت جمهوری اسلامی است و بر این اساس دانشگاه ایلام نیز دیپلماسی علمی و فرهنگی دولت را دنبال می کند.
وی با تاکید بر اینکه هویت، پرچم و زبان دانشجویان خارجی مورد احترام است، یادآور شد: نگاه ملی در خصوص بحث پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه دنبال می شود و دیگر نگاه های گروهی و بخشی موجود باید خود را با نگاه ملی وفق دهند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام نیز گفت: در هشتمین دوره جشنواره و نمایشگاه درون دانشگاهی حرکت ویژه انجمن های علمی دانشجویی، 38 انجمن علمی دستاوردهای خود در 2 بخش نمایشگاهی و کتبی در زمینه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری را به مدت سه روز نمایش گذاشته اند.
حمیدرضا امامی پور اظهار کرد: جشنواره حرکت هر سال در 2 سطح دانشگاهی و ملی برگزار می شود و دارای 2 بخش است که در بخش اول فعالیت انجمن های علمی در زمینه های آموزشی و ترویجی، تالیف کتاب، اختراع و کارآفرینی مورد داوری قرار گرفته و برگزیدگان به جشنواره ملی راه می یابند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام تاکید کرد: بخش اول این جشنواره با داوری فعالیت انجمن های علمی دانشجویی در محورهای 10 گانه برگزار می شود و برگزیدگان به مرحله ملی جشنواره راه می یابند.
امامی پور اظهار کرد: بخش دوم جشنواره نیز شامل برگزاری نمایشگاه است و انجمن های علمی دستاوردهای یکساله خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار می دهند.
وی تاکید کرد: غرفه های برتر توسط کمیته حمایت از انجمن های علمی بر اساس شاخص هایی از جمله شیوه غرفه داری، تبلیغات و ارائه مطالب به بازدید کنندگان انتخاب می شوند.
وی افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت های علمی، شناسایی انجمن ها و گروه های دارای دستاوردهای ممتاز، انعکاس و انتقال تجربه های موفق، آشنایی و ارتباط دانشجویان با جامعه و نهادهای خارج از دانشگاه و تشویق دانشجویان به انجام فعالیت های مورد نیاز جامعه را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

**برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره ملی حرکت در دانشگاه ایلام معرفی شدند
در آئین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره و نمایشگاه درون دانشگاهی حرکت به شرح زیر معرفی شدند:
انجمن های علمی دانشجویی بهداشت مواد غذایی، فناوری اطلاعات، علوم آزمایشگاهی، صنایع غذایی و تربیت بدنی به ترتیب عنوان های اول تا پنجم جشنواره را کسب کردند.
همچنین انجمن های علمی دانشجویی علوم باغبانی، مهندسی آب، معماری، ژنتیک گیاهی و جنگلداری نیز از سوی هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.
انجمن دانشجویی تربیت بدنی نیز عنوان برتر از نگاه مخاطبان را کسب کرد.
احسان شاکری، پژمان لطفی، علی باپیری و محمد یونسی نیز از برگزیدگان جشنواره ملی و بین المللی حرکت در سال گذشته تجلیل شدند.
به گزارش ایرنا، جشنواره ملی حرکت رویدادی برای رقابت، عرضه و نمایش دستاوردهای برتر علمی – دانشجویی است. این جشنواره، سالانه با همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگاه‌ها و سایر مراکز علمی و با حمایت و مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود. در این جشنواره آثار و دستاوردهای علمی دانشجویان که مستقل از برنامه آموزشی دانشگاه انجام شده و به ثمر رسیده است، پذیرش می‌شوند و آثار برگزیده از میان آن­ها انتخاب و در آئین پایانی جشنواره معرفی خواهند شد.
اهداف برگزاری این جشنواره افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های علمی و حمایت و تشویق آنها ، شناسایی انجمن‌ها، گروه‌ها و دانشجویان دارای دستاوردهای علمی ممتاز و تقدیر از آنها ، انعکاس و انتقال تجربه فعالیت‌های علمی موفق و الگو میان دانشجویان ، تشویق دانشجویان به فعالیت متناسب با اولویت‌ها و نیازهای کشور است.
6032/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه ايلام جشنواره حركت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

 حبیب غزنوی رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: گسترش فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع) باید سرلوحه تمامی امور قرار گیرد و با نور ایمان و نور قرآن حرکت کرده و جامعه‌ای سعادتمند بسازیم.
 
 وی ادامه داد: تمسک به قرآن راه نجات و رستگاری انسان است، خداوند راه‌های نجات و رستگاری فراوانی برای انسان قرار داده است، یکی از راه‌های رسیدن به سعادت، تزکیه نفس است.
 
حبیب غزنوی گفت: انسان هر وقت آیه‌های قرآن را تلاوت می‌کند برای آن تازگی دارد چرا که هر آیه قرآن یک معجزه الهی است.
 
  محمد هادی عباسی، معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش آوایی، بخش معارفی و سایر بخش‌های بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه در بخش کارکنان، دانشجویان و اساتید در مسجد فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.
 
وی ادامه داد: فعالیت‌های مرتبط با قرآن و عترت در صدر اولویت‌های معاونت دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
 
 عباسی ادامه داد: همه ساله جشنواره قرآن و عترت ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان رشته‌های پزشکی و تابع وزارت بهداشت در بخش‌های مختلف و به همت کانون قرآن و عترت شهید فیروزی برگزار می‌گردد و امسال هم شاهد افرایش درصد مشارکت ثبت نام کنندگان در رقابت‌های اولیه این جشنواره بودیم.
 
وی افزود: به لطف خدا و به همت همکارانمان در مرکز قرآن و عترت شهید فیروزی جزو نخستین دانشگاه‌هایی هستیم که مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله نخست بیست و هشتمین دوره مسابقات را برگزار کرده ایم.
 
 عباسی گفت: نتایج دیگر بخش‌های این جشنواره در مرحله داوری کشوری است که پس از اعلام، به اطلاع دانشجویان عزیز، کارکنان گرامی و اعضا محترم هیئت علمی خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات شاهد ثبت نام اولیه ۶۵۰ نفر از اعضاء خانواده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودیم.
 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران