Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:22:26 GMT

امارات در ویکی پدیا هم به دنبال اشغال یمن است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۰۸۰۴

امارات در ویکی پدیا هم به دنبال اشغال یمن است

تهران-ایرنا- فعالان شبکه های اجتماعی عربی، اقدام امارات در تحریف تاریخ و تغییر حاکمیت یمن بر جزیره «سُقُطری» در جنوب این کشور و نسبت دادن این جزیره را به خود در صفحه ویکی پدیا نمونه دیگری از تلاش های اشغالگرانه ابوظبی دانستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'الخلیج الجدید'، این فعالان افشا کردند که صفحات عربی و انگلیسی مربوط به اطلاعات جزیره سقطری در ویکی پدیا روز یکشنبه تغییر کرده و امارات پس از ورود غیرقانونی وبدون موافقت دولت یمن به آن، در دانشنامه اینترنتی ویکی‌پدیا نیز حاکمیت این جزیره را به خود نسبت داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امارات در روزهای گذشته نیروهای خود را وارد سقطری کرد پرچم امارات و تصاویر «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد این کشور را در ساختمان ها و اماکن عمومی و رسمی بالا برد.
این جزیره در یک منطقه راهبردی دریایی قرار گرفته است و راه ارتباطی خاورمیانه ، آسیا و آفریقا و همچنین مسیر اصلی عبور نفتکش ها به سمت آسیا است.
موقعیت راهبردی این جزیره به خصوص در زمینه حمل ونقل دریایی باعث شده است تا امارات اشغال آن را در بعد اقتصادی بسیار ارزشمند بداند.
کاربران شبکه های اجتماعی عربی این تلاش امارات را برای تحریف تاریخ وهویت سازی جعلی برای خود به سخره گرفتند.
این برای نخستین بار نیست که امارات دست به چنین کاری می زند بلکه پیش از این در ژانویه (دی - بهمن ماه) 2018 نقشه تحریف شده ای را در موزه لوور فرانسه در ابوظبی قرار داد که در آن استان «مسندم' متعلق به سلطان نشین عمان را داخل مرزهای خود قرار داده بود.
در فوریه 2018 نیز فعالان عمانی صفحه ای از یکی از کتاب های اماراتی منتشر کردند که در آن تمدن «مجان» عمان به امارات نسبت داده شده بود.
مجمع الجزایر سُقُطری، در غرب اقیانوس هند، میان دو قاره آسیا و آفریقا و در دهانه خلیج عدن قرار دارد. برخی معتقدند که سقطری ریشه سانسکریتی دارد و به معنی جزیره شادکامی و عده ای هم می گویند، نام این جزیره از دو واژه سوق به معنای بازار و قوطرا به معنی شیره کندر گرفته شده است.
سقطری، در برگیرنده جزیره‌های مرجانی سقطرا، عبدالکوری، سمهه، درسه و چندین جزیره کوچک‌تر است که روی هم 3.625 کیلومتر مربع وسعت دارند.
در این زمینه ترکی الشهلوب یکی از کاربران منتقد دولت سعودی در صفحه توییتر خود نوشت: امارات در پوشش بازگرداندن دولت عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی به قدرت در یمن در حال سرقت فرهنگ ، تمدن و ثروت های ملی از جمله درختان و پرندگان کمیاب و سنگ های قیمتی جزیره سقطری است.
پس از عربستان، امارات بیشترین مشارکت را در جنگ علیه مردم یمن داشته است. امارات از نظر سیاسی قصد دارد مانع از تقویت نقش، نفوذ و جایگاه انصارالله در ساختار قدرت یمن شود.
در کنار اهداف سیاسی، این امیرنشین با اشغال بخش هایی از خاک یمن برای تقویت حضور خود در این کشور تلاش می کند. امارات در این راستا تمرکز خود را متوجه مناطق جنوبی یمن کرده، تا حدی که اقدامات این کشور در عدن صدای رییس جمهوری مستعفی یمن را هم در آورده است.
خاورم**9366** 1049

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي امارات يمن سقطري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران

دریافت 55 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جزیره هرمز تاریخ بلند بالایی دارد اما شکوه این جزیره با حضور پرتغالی‌ها در منطقه رو به فراموشی سپرده شد.

جزیره هرمز پایگاه مهم تجارت دریاییِ منطقه بوده و همین امر پرتغالی‌ها را از آن سوی دنیا به خلیج‌فارس کشاند، در آن دوران شهدای زیادی تقدیم دفاع از جزایر شد اما متأسفانه نام و نشان زیادی از آن‌ها باقی نمانده است.

یکی از این بزرگ مردان جاویدالاثر خواجه عطا است که در گزارش زیر در رابطه با آن سخن به میان آورده‌ایم.

کد خبر 6089408

دیگر خبرها

  • حمله به ویکی پدیای کریس وود؛ او از منچسترسیتی پول گرفته است! + عکس
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی
  • چرا فرهاد مجیدی سرمربی‌گری تراکتورسازی را نپذیرفت؟
  • دلیل رد سرمربی‌گری تراکتور از سوی فرهاد مجیدی
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند