Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: چرا در موضوع فیلترینگ «تلگرام» قوه‌ قضائیه و دولت با هم هماهنگ نیستند؟ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 18 اردیبهشت) پارلمان در  تذکری شفاهی، نسبت به افزایش قیمت ارز طی هفته‌‌های اخیر انتقاد کرد و گفت: قیمت دلار پر کشیده و کسی هم نمی‌خواهد در این رابطه پاسخ دهد؛ آقایان فقط حرف از امید و نگران نبودن می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

"دخالت عربستان و امارات در خارج‌کردن ارز از کشور"

وی با تأکید بر اینکه دولت تصمیم جدی برای ساماندهی بازار ارز گرفته‌ است، اظهار داشت: سؤال این است که چرا این تصمیم اجرا نمی‌شود؟ برخی تجار می‌خواهند ثبت سفارش کنند و نیازمند یک پیش‌پرداخت هستند اما می‌گویند نه مسیری در این زمینه برای ما مشخص شده و نه راهی وجود دارد.

نماینده مردم محلات در مجلس اضافه کرد: قیمت بالای ارز باعث شده که قیمت دارو به شدت افزایش یافته و شرکت‌ها، برخی داروها را ترخیص نمی‌کنند.قیمت لوازم خانگی هم که بالا رفته و برخی فروشندگان اصلاً فروش ندارند؛ مردم با این وضعیت باید چه کار کنند؟

حجت‌الاسلام سلیمی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور به‌گونه‌ای است که مردم به سختی امورات‌‌شان را می‌گذرانند، گفت: مردم به خاطر اصل نظام سختی‌ها را تحمل می‌کنند اما مشخص نیست آقایان دولتی  می‌خواهند چه تصمیمی برای آن بگیرند.

وی با اشاره به اختلافات صورت گرفته میان دولت و قوه‌قضائیه درباره فیلتر تلگرام، اظهار داشت: در موضوعات مختلفی مانند «تلگرام»، قوه‌ قضائیه یک تصمیم می‌گیرد،‌ قوه مجریه یک تصمیم دیگر. به هر حال اینها اگر تلفن همدیگر را ندارند، ما شماره آقایان را به آنها بدهیم تا با یکدیگر تلفنی صحبت کنند و از پشت تریبون با هم صحبت نکنند؛ چرا در این شرایط سخت دوقطبی‌سازی کاذب صورت می‌گیرد. ما در شرایطی هستیم که از طرفی موضوع مسائل خارجی را داریم و از طرف دیگر دعواهای ساختگی مطرح است؛ چرا در موضوع فیلترینگ «تلگرام» قوه‌ قضائیه و دولت با هم هماهنگ نیستند؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: آقایان اگر حتی جایی برای صحبت با هم ندارند ما در مجلس یک اتاق به آنها بدهیم تا در این رابطه با یکدیگر مذاکره و صحبت کنند.

حجت‌الاسلام سلیمی در بخش دیگری از سخنانش به لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم که کلیات آن در مجلس تصویب شد، اشاره کرد و گفت: در این رابطه باید بگویم مباحثی که در جلسه صبح امروز مجلس مطرح شد، مغایر اصل 22 آیین‌نامه مجلس است، زیرا براساس آن باید گزارش کمیسیون به رأی گذاشته شود، اما ما چیز دیگری را به رأی گذاشتیم. این موضوع مغایر با اصول 177، 139 و 158 قانون اساسی است.

نماینده مردم محلات در مجلس در پایان خاطرنشان کرد:  در رابطه با خرید تضمینی گندم باید بگویم که امسال نرخ کمتری برای آن نسبت به سال گذشته تعیین کرده‌اند که اجحاف در کشاورزان و گندم‌کاران است.

انتهای پیام/

R1011202/P1360/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط فضای مجازی علیرضا سلیمی نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم تلگرام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضای مجازی علیرضا سلیمی نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم تلگرام فضای مجازی علیرضا سلیمی نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم تلگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختارهای غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»
 
به گزارش شفقنا؛ روح الله ایزدخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.
 
به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند
 
وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بارها هم گفتیم یک طرفه نمی توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می شود.
 
برخورد این دولت با بانک ها برخورد جدی و سازنده ای نبوده است
 
آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک ها می شود، ادامه داد:  بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت ها داده می شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک ها این است این منابع در کجا خرج می شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک ها مطلقا برخورد جدی و سازنده ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بارها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک ها نمی رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک ها را به خط خواهم کرد» اما در عمل نشانه ای از این مساله نمی بینیم.
 
وی افزود: عده ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیروهای مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک ها را وارد کار کند.
 
نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
 
وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام های خرد، گفت: بانک ها اصلا عمل نمی کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک ها رد می شود و یا چند ضامن از مردم می خواهند. لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختارهای غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم