Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: متأسفانه شاهد چند مورد مسمومیت شدید غذایی بر اثر مصرف قارچ سمی در استان بوده‌ایم. تقاضا داریم مردم از قارچ‌های دارای پروانه بهره‌برداری استفاده کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به دنبال گزارش چند مورد مسمومیت شدید شهروندان با قارچ سمی در لرستان، عباس پزشکی معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأیید این موضوع، گفت: طی روزهای اخیر متأسفانه شاهد چند مورد مسمومیت شدید غذایی بر اثر مصرف قارچ سمی در استان بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک مورد از این مسمومین در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه‌ی (ICU) مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم‌آباد تحت مراقبت هست.

این مسئول عنوان کرد: همچنین چهار نفر در بخش مسمومیت‌های این مرکز تحت نظر هستند و سه مورد دیگر به‌تازگی به این مرکز اعزام‌شده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر در فصل رویش قارچ هستیم و این موضوع باعث حضور مردم در دامن طبیعت به‌منظور استفاده از قارچ‌های روییده شده در کوهستان و جنگل‌ها می‌شود.

پزشکی ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود شهروندان بدون اطلاع از سمی یا غیر سمی بودن قارچ مبادرت به مصرف آن کنند که درنتیجه مواردی ازجمله مسمومیت‌های گزارش‌شده که می‌تواند خطرناک و حتی منجر به مرگ شود، به وجود می‌آید.

وی گفت: نمی‌توان با قاطعیت قارچ‌های سمی را از قارچ‌های غیر سمی تشخیص داد و روش‌های عنوان‌شده از سوی افراد مختلف به‌هیچ‌عنوان علمی و قابل‌اعتماد نیست.

این مسئول افزود: توصیه می‌شود هم استانی‌ها حتماً از قارچ‌های دارای پروانه بهره‌برداری مصرف کرده و از این منبع سرشار از پروتئین با خیال راحت استفاده کنند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان تأکید کرد: مردم در صورت مشاهده‌ی هرگونه علائم پس از مصرف قارچ از جمله حالت تهوع، استفراغ، دل‌پیچه، بی‌حالی و خواب‌آلودگی حتماً به اورژانس مراجعه کنند.

پزشکی خاطرنشان کرد: مرکز و بخش تخصصی مسمومیت‌ها در مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم‌آباد قرار دارد و توصیه می‌شود شهروندان خرم‌آبادی در صورت هرگونه علامت به این مرکز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در سایر شهرستان‌ها نیز موارد مشکوک باید به اورژانس مراکز درمانی مستقر در شهرستان موردنظر مراجعه نمایند تا اقدامات لازم انجام و در صورت نیاز به مرکز شهید رحیمی اعزام شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این پروژه بزرگ آموزشی گفت: دارالفنون اردبیل با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۰ کلاس آموزشی، دارای سالن ورزشی و آمفی تئاتر ۲۵۰ نفره آماده بهره برداری است.
نیکزاد با اشاره به اینکه این پروژه عمرانی آموزشی برای بهبود کیفیعت آموزشی در اردبیل و با سرمایه گذاری بانگ پاسارگاد کشور احداث شد گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث دارالفنون اردبیل سرمایه گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب