Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@06:05:29 GMT

تخلف ۱۱۰ میلیونی در نمایشگاه کتاب

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۲۶۲۵

همایون امیرزاده سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران و نیز عضو شورای نظارت بر این نمایشگاه در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: ما امروز (سه‌شنبه ـ ۱۸ اردیبهشت ماه) با یک پدیده عجیب در نمایشگاه کتاب روبرو شدیم که در آن یک شبکه فعال در یک غرفه ۹ متری در روز پنجم فعالیت نمایشگاه و در فاصله ساعت ۸ شب تا ۵ صبح، اقدام به نقد کردن یکصد و ۱۰ میلیون تومان بن کتاب کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مهر وی افزود: سامانه هوشمند رصد بن کارت‌های الکترونیک به سرعت در این مورد آلارم داد و با همکاری بانک عامل نمایشگاه کتاب، بلافاصله تمامی سیستم شبا از ساعت ۸ شب گذشته تا ۱۰ صبح امروز به طور موقت، مسدود و در عین حال با قاطعیت با این متخلفین برخورد شد.

به گفته سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، این متخلفین که اقدام مربوطه را در یک غرفه ۹ متری انجام داده‌اند، به صورت شبکه‌ای و در چهار غرفه مبادرت به این کار می‌کردند و با ارتباطات شبکه‌ای که با همدیگر داشتند، موفق به نقد کردن این حجم از بن کتاب شده بودند.

امیرزاده همچنین اعلام کرد: اعضای این شبکه که عمدتاً بن‌ کارت‌های دانشجویی را نقد کرده بودند، پس از شناسایی و دستگیری به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در پاسخ به سوالی درباره مشکلاتی که در ثبت سفارش‌های گمرکی برای ناشران خارجی شرکت‌کننده در این نمایشگاه پدید آمده است، گفت: از آنجایی که عمده کتاب‌هایی که وارد کشور می‌شود، از طریق نمایندگان ناشران خارجی به نمایشگاه می‌آید و خود ناشران در این رویداد حضور مستقیم ندارند، ما با مشکل ثبت سفارش برای کتاب‌های آنها مواجه هستیم.

این مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با یادآوری قطع شدن حمایت‌های ارزی از ناشران خارجی از بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران به این طرف تصریح کرد: در آن دوره یعنی سال ۱۳۸۴، اعتباری معادل ۹ میلیون دلار برای حمایت ارزی از ناشران خارجی شرکت‌کننده در نمایشگاه کتاب از طریق موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و نمایشگاه کتاب تهران تخصیص یافته بود، اما با ورود شورای رقابت و مصوبه هیات دولت، حمایت‌های ارزی به حمایت‌های ریالی تغییر پیدا کرد.

امیرزاده ادامه داد: اما اکنون و با وضعیتی که امنسال در بخش خارجی ناشران نمایشگاه کتاب با آن روبرو شدیم، ضرورت احیای حمایت‌های ارزی از این دسته از ناشران، دیگر بر کسی پوشیده نیست، چرا که به هر حال دانشگاه‌ها و موسسات علمی و تحقیقاتی ما نیازمند منابع مکتوب روز هستند و لذا ما فکر می‌کنیم در دوره بعدی نمایشگاه کتاب تهران، در این زمینه قدم‌های جدی‌تری برداشته شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید براینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر می‌دانیم، گفت: صدا و سیما امسال نیز با تمام توان در خدمت نمایشگاه کتاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیمان جبلی درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در ۲ سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و افزود: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیوهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به‌صورت زنده پخش شد و بر این اساس برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

جبلی گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748987

دیگر خبرها

  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید