Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@07:18:33 GMT

جایزه ۵۰ هزار دلاری برای عکاس ۲۲ ساله استرالیایی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۳۳۸۴

جایزه ۵۰ هزار دلاری برای عکاس ۲۲ ساله استرالیایی

فرهنگ > هنر - همشهری آنلاین:
یک دانش‌آموخته ۲۲ ساله مدرسه عکاسی با گرفتن عکسی از زندگی روزانه ساکنان منطقه فرانسکتن نورث ملبورن برنده جایزه ۵۰ هزار دلاری عکاسی معاصر موران ۲۰۱۸ شد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، بنياد هنري موران هر سال يك جايزه عكاسي اهدا مي‌كند كه از آن به عنوان گران‌ترين جايزه عكس در استراليا ياد مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين جايزه معتبر امسال به جيمز باگ رسيد كه تصوير دوست خودش زك را بيرون خانه‌اي در جنوب شرقي ملبورن ثبت كرده است. باگ كه سال گذشته درس خود را به پايان رسانده، از ميان 30 عكاس براي كسب جايزه برگزيده شد و داوران او را «يك عكاس جوان هيجان‌انگيز و باهوش» توصيف كردند.

جايزه عكاسي معاصر موران سال 2007 بنيان نهاده شد و هدف آن تقدير از عكس‌هايي است كه زندگي امروز استراليا در آن بازتاب يافته باشد؛ به ويژه زندگي روزمره مردم. عكس برگزيده بخشي از يك مجموعه بزرگ‌تر از آثار باگ است كه زندگي در بخش حاشيه‌اي فرانكستن نورث در ملبورن را به تصوير مي‌كشد. يكي ديگر از عكس‌هاي اين مجموعه به نام بيلي و كوپر هم در فهرست 30 اثر برگزيده نهايي حضور داشت.

جايزه عكاسي موران سه بخش دانش‌آموزي هم دارد كه امسال برگزيدگان آن از مدارس ويكتوريا، نيوكسل و نيوساوث‌ويلز بودند. برگزيده جايزه موران در بخش عكس هر سال همزمان با برنده جايزه ملي پرتره دوگ موران اهدا مي‌شد اما امسال قرار است جايزه پرتره ماه اكتبر مشخص و اعلام شود.

نمايشگاه 30 اثر برگزيده جايزه عكاسي معاصر موران اين روزها در جوپيتر هال سيدني به تماشاست و علاقه‌مندان مي‌توانند روزهاي پنجشنبه تا يكشنبه از آن بازديد كنند.

در همین زمینه: پیش‌بینی درآمد یک میلیارد دلاری از حراج مجموعه شخصی راکفلر اسکار دنیای عکاسی به عکاس بریتانیایی رسید کشف نقاشی ۵۰۰ ساله از دوران کارآموزی داوینچی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک روحانی به ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس

زی‌سان: ژوزه مورایس سرمربی سپاهان، اعلام کرد دین رحمت و مهربان را برگزیده و مسلمان شده است.

به گزارش زی‌سان، مورایس پرتغالی که از سال گذشته هدایت سپاهان را بر عهده گرفته، از آیین مسیحیت به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده است. این خبر در نشست مطبوعاتی سپاهان و پس از پیروزی مقابل استقلال ملاثانی اعلام شد.

او که گفته می‌شود به زودی با یک زن مسلمان ایرانی پیوند ازدواج خواهد بست، یکی از ده‌ها ستاره و چهره نامدار فوتبال است که دین اسلام را برای ادامه زندگی برگزیده است. 

پیش از مورایس، چهره‌های نامداری نظیر فرانک ریبری، کلارنس سیدورف، نیکولاس آنلکا، پل پوگبا و. مسلمان شده بودند.

tags # ژوزه مورایس ، شیدا مقصودلو سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • واکنش یک روحانی به ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • اهدای جایزه باران مسطورا در کرمان
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی