Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوسه‌های بزرگ سفید، بزرگ‌ترین گونه‌های شکارچی اقیانوس‌ها هستند و یکی از موفق‌ترین شکارچیان کل جهان اند، اما انسان‌ها را نمی‌خورند. این کوسه‌ها را می‌توان در آب‌های عمیق و در نزدیکی ساحل همه قاره‌ها به جز قاره قطب جنوب یافت. ماده‌ها بزرگ‌تر از نر‌ها هستند. رنگ پشت کوسه تیره است (سیاه، خاکستری، مایل به قهوه ای) و شکم اش به طور کامل سفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنگ بندی خاص بدنش استتار کننده‌ای بسیار عالی است که مانع از این می‌شود طعمه کوسه را ببیند.

کوسه بزرگ سفید می‌تواند کل یک شیر دریایی را در تنها یک وعده غذایی بخورد. کوسه بزرگ سفید به شکل عجیبی طعمه اش را شکار می‌کند. وقتی یک خوک آبی (سیل) را در سطح آب مشاهده می‌کند، اغلب خود را به زیر آن می‌رساند. بعد با حداکثر سرعت رو به بالا شنا می‌کند و با یک جهش آب را می‌شکافد در حالی که خوک آبی را در دهانش دارد.

کوسه‌های بزرگ سفید غذایشان را نمی‌جوند. آن‌ها گوشت را از هم می‌درند و کل اش را می‌بلعند. بعد می‌توانند یک یا دو ماه را بدون وعده غذایی بزرگ دیگری سپری کنند. کوسه بزرگ سفید پلک ندارد، اما می‌تواند برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب به چشمش، کره چشمش را در طول حمله بچرخاند. این امر به ویژه وقتی اهمیت پیدا می‌کند که بخواهد شیر‌های دریایی را که پنجه‌های تیزی دارند شکار کند. به خاطر همین در آخرین لحظه حمله کوسه‌ها عملاً کورند با این که بینایی شان بسیار عالی است.

کوسه‌های بزرگ سفید صدا تولید نمی‌کنند، اما با استفاده از زبان بدن و بو ارتباط برقرار می‌کنند. حس بویایی کوسه‌های بزرگ سفید بسیار عالی است: آن‌ها می‌توانند بوی یک قطره خون را در یک میلیون قطره آب حس کنند. بیشتر کوسه‌ها وقتی وارونه می‌شوند بی حرکت می‌شوند. این پدیده «عدم تحرک تونیک» نامیده می‌شود و کوسه بزرگ سفید هم ممکن است آن را تجربه کند. نهنگ قاتل از این روش برای شکست دادن کوسه بزرگ سفید استفاده می‌کند. نهنگ قاتل کوسه را وارونه نگه می‌دارد تا تنفسش متوقف شود.

کوسه‌های بزرگ سفید گیرنده‌های الکتریکی‌ای دارند که با آن میدان الکتریکی همه جانوران را در آب شناسایی می‌کنند. آن‌ها از این گیرنده‌ها استفاده می‌کنند تا طعمه را مکان یابی کنند. کوسه‌های بزرگ سفید ممکن است به آدم‌ها حمله کنند، اما آن‌ها را نمی‌خورند. حمله به این خاطر اتفاق می‌افتد که کوسه‌ها آدم‌ها را با خوک‌های آبی یا بقیه طعمه‌هایی که معمولاً می‌خورند اشتباه می‌گیرند. از آن جایی که آدم‌ها به آن اندازه‌ای که کوسه‌ها نیاز دارند چربی ندارد به وسیله کوسه‌ها خورده نمی‌شوند.

                                   

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران

روزنامه تایمز آو اسرائیل در مطلبی به بررسی تنش‌های اخیر بین ایران و اسرائیل و واکنش واشنگتن پرداخت و نوشت: «بر اساس گزارشی که روز یکشنبه منتشر شد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات امنیتی با «هشدار فزاینده» شاهد آشکار شدن ابعاد حمله موشکی بالستیک ایران به اسرائیل در آخر هفته گذشته بودند.» وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد درباره لحظاتی که دامنه رگبار ایران مشخص شد، گفت: «فکر می‌کنم این در بالاترین حد چیزی بود که ما پیش‌بینی می‌کردیم.» یک مقام ناشناس به این روزنامه گفت که «تا زمانی که همه چیز گفته نشده باشد» مشخص نیست که آیا دفاع موشکی اسرائیل و ائتلاف کشور‌های درگیر در سرنگونی پرتابه‌ها موفق بوده اند یا خیر.

به گزارش دنیای اقتصاد، در این گزارش آمده است که از آنجا که در آستانه حمله ایران آشکار شد که قرار است اتفاقی بیفتد، تیمی از پرسنل نظامی آمریکا مخفیانه به تل‌آویو اعزام شدند تا در «یک مرکز عملیات دفاع موشکی» کار کنند. بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی مطمئن بودند که می‌توانند به مقابله با حدود ۵۰ موشک بالستیک کمک کنند و زمانی که مشخص شد بیش از ۱۰۰ موشک توسط ایران شلیک شده است، عمیقا نگران شدند.

نیرو‌های دفاعی اسرائیل اعلام کردند که حمله ایران به اسرائیل شامل ۱۷۰ پهپاد، ۳۰ موشک کروز و ۱۲۰ موشک بالستیک بوده که بیشتر آن‌ها رهگیری شده است. اما هدف نظامی ایران در اسرائیل در این حمله، یعنی پایگاه هوایی نواتیم خسارت دید. این روزنامه نوشت: «برنامه‌هایی برای هواپیما‌های سعودی و اردن طراحی شد تا در صورت لزوم از حریم هوایی خود دفاع کنند. اردن پرتابه‌هایی را که از حریم هوایی این کشور عبور کرده بود سرنگون کرد، در حالی که ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان به هواپیما‌های اسرائیلی کمک کردند برخی دیگر از پرتابه‌ها را در مسیر اسرائیل ساقط کنند.»

این حمله در پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت. در این حمله هفت نیروی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی از جمله دو فرمانده به شهادت رسیدند. اسرائیل متعهد شد که حمله تنبیهی ایران را تلافی کند و گفته می‌شود پنج‌شنبه شب، زمانی که چند ریزپرنده در آسمان اصفهان دیده شدند این حمله صورت گرفته است.

اسرائیل به طور رسمی در مورد این حمله اظهارنظر نکرده است، در حالی که ایران این حادثه را کم‌اهمیت توصیف کرده و تاکید دارد که تنها سه پهپاد کوچک در این حمله دخیل بوده اند. ایالات متحده، اتحاد نزدیک خود با اسرائیل را با کمک به آن‌ها در خنثی کردن حمله هفته گذشته ایران و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی پس از آن نشان داد. دولت جو بایدن در تلاش است تا از تشدید اوضاع در خاورمیانه در بحبوحه جنگ جاری در غزه و تنش‌های سرسام‌آور با تهران جلوگیری کند.

پس از حمله هفته گذشته ایران، بایدن بر حمایت تزلزل ناپذیر ایالات متحده از اسرائیل تاکید کرد، اما همچنین از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل خواست که «در مورد خطر تشدید تنش با دقت و استراتژیک فکر کند» و افزود که اسرائیل می‌تواند اقدامات اخیر را برای خود موفقیت تلقی کند و نیازی به حمله ندارد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حال خوب فلسطینی‌های آواره در ساحل دریا
  • نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟
  • لحظه هولناک وقوع رعد و برق های وحشتناک در چین | ویدئو
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش قرار گرفت
  • غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران
  • (ویدئو) لجبازی اتوبوس و پژو؛ سانحه هولناک در جاده سیرجان
  • آتش‌سوزی هولناک بازار قدیم بندرعباس + ویدئو
  • تیراندازی پلیس برای دستگیری شرور موادفروش در خاک سفید
  • پارک آبی شیراز، بزرگترین پارک آبی کشور