Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر احداث فضاهای فرهنگی و آموزشی راهی برای کاهش آسیب های اجتماعی است، گفت: دولت و مجموعه مدیران استان عزم جدی برای رفع مشکلات حاشیه شهرهای استان دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدمحمدکاظم نظری، معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 18 اردیبهشت ) در نشست ستاد ساماندهی حاشیه نشینی اظهار داشت: حاشیه شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات کمتری نسبت به سایر شهرهای کشور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه جهت گیری دولت در رفع مشکلات حاشیه شهرهای بزرگ استان درست و فضای کلی در این مناطق رو به بهبود است، ادامه داد: در عین حال باید نواقص اقدامات صورت گرفته برطرف و با هدف ارتقاء این وضعیت، اقدام کنیم .

 

نظری با بیان اینکه رفع مشکلات حاشیه شهرها، مشارکت و همکاری شهرداری ها را می طلبد، یادآور شد: شهرداری های استان در راستای احداث و صدور مجوز مکان های بهداشتی، فرهنگی و ورزشی در سطح مناطق حاشیه ای همکاری کنند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در مناطق حاشیه ای استان نیاز به تأسیس فضاهای فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و ... وجود دارد، عنوان کرد: شهرداری های استان از این به بعد به هیچ عنوان فضاهای آموزشی و عمومی را تغییر کاربری ندهند و در عین حال نسبت به ارایه مجوز به زمین هایی که جهت ساخت خانه های بهداشت و فضاهای فرهنگی تعیین می شوند، همکاری کنند.

 

وی به تعیین مکان هایی برای ساخت زمین های ورزشی برای جوانان ساکن در مناطق حاشیه ای تاکید کرد و گفت: ساخت مراکز ورزشی، تفریحی و فرهنگی برای این مناطق موجب دوری جوانان و نوجوانان از امور خطرآفرین می شود.

 

نظری گفت: حاشیه شهرهای استان به دلیل عدم برخورداری از امکانات ممکن است به مکانی برای حضور افراد خطرآفرین و خلافکار تبدیل شوند که می توانیم با احداث فضاهای لازم و اجرای برنامه های آموزشی و بهداشتی و همچنین اطلاع رسانی اقدامات انجام شده، نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق گام برداریم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فعالیت فنی و حرفه ای در حاشیه شهرهای استان اشاره کرد و با بیان اینکه، فنی و حرفه ای استان فقط 40 کارگاه در حاشیه شهر یاسوج دایر کرده، گفت: اقداماتی که توسط دستگاه های اجرایی صورت می گیرد به مردم اطلاع رسانی شوند تا مردم نسبت به توجه دولت به این مناطق مطلع و امیدوار شوند.

 

وی با بیان اینکه حوزه بازآفرینی شهری اداره راه و شهرسازی می تواند اقدامات مثبت و سازنده ای در زمینه ساخت فضاهای فرهنگی و آموزشی درحاشیه شهرها انجام دهد، تاکید کرد: این اداره گزارش اقدامات خود در سال 96 با ذکر روند پیشرفت فیزیکی طرح ها و برنامه های خود و اعتبارات پیش بینی شده را به استانداری ارائه دهند.

 

نظری بر ضرورت انجام طرح های پژوهشی در این مناطق تاکید کرد و گفت: طرح های پژوهشی با هدف بررسی میزان و نوع آسیب های اجتماعی و راه های پیشگیری از این آسیب ها انجام گیرد.

 

در این نشست مقرر شد فرمانداری های شهرستان ها نسبت به تعیین اعتبار برای ساخت فضاهای فرهنگی، ورزشی و بهداشتی در حاشیه شهرها در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها اقدام و شورای مبارزه با مواد مخدر اجرای طرح های پژوهشی در حاشیه شهریاسوج توسط دانشگاه ها را حمایت کند.

 

ساخت برنامه های تلویزیونی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها توسط صدا و سیما، برگزاری یادواره شهدا در این مناطق توسط بنیاد شهید، آموزش همگانی در خصوص مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی، راه اندازی و تقویت مراکز مشاوره با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان، ساماندهی کودکان کار که عمدتا از این مناطق هستند برخی از مصوبات این نشست بود.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران مصلی کتاب نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه مساجد مجلس روز شورای شهر تهران مراکز ورزشی پیشگیری مراکز مشاوره حاشیه نشینی مواد مخدر فنی و حرفه ای آسیب های اجتماعی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویشی صبح یکشنبه در دیدار با امام جمعه ایلام با گرامی داشت یاد شهید مطهری و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، به دیدار فرهنگیان و معلمان با رهبری معظم انقلاب و دقت نظر و توجه ایشان به آموزش و پرورش و برنامه‌های داخلی این وزارت خانه نظیر سند تحول بنیادین، توجه به مدارس دولتی و توانمند سازی معلمان و ثبات مدیریت در آموزش و پرورش اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات و وضعیت آموزش و پرورش استان پرداخت و در ادامه به بخشی از توفیقات مجموعه در دوره اخیر اشاره کرد و گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان به نبوغ فکری و عملی در جهات مختلف رسیده است که از جمله‌ی آن می‌توان به احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی و بیش از ۴۰ هزار متر مربع چمن مصنوعی، اجرایی سازی رتبه بندی برای همکاران، رشد شرکت دانش آموزان در طرح‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و علمی و… برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح مدارس، افزایش پوشش تحصیلی و اجرای طرح‌های قرآنی و توانمند سازی معلمان در طرح اتقان و برگزاری جشن‌های تکلیف‌های عبادی و سیاسی و… اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان به موفقیت معلمان نمونه استان در مرحله کشوری اشاره داشت و گفت: امسال از ۸ معلم معرفی شده به مرحله کشوری ۲ نفر از آنان نمونه کشوری شدند.

گفتنی است در پایان این مراسم، از معلمان نمونه استان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6097182

دیگر خبرها

  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • ۸۵۵ زایر اردبیلی راهی سرزمین وحی می شوند
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم