Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:59:22 GMT

400هزار تن محصول گلخانه ای از یزد به خارج صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۴۰۴۴

400هزار تن محصول گلخانه ای از یزد به خارج صادر شد

یزد - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت‌: 400 هزار تن محصول گلخانه ای در سال 1396 از این استان به عراق، روسیه ، کشورهای آسیانه میانه و حوزه خلیج فارس صادر شد.

یدالله جوادپور، روز سه شنبه در حاشیه آموزش کشاورزان بخش بهمن ابرکوه در زمینه افزایش کیفیت محصولات گلخانه ای به خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات معادل 70 درصد محصول گلخانه های استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سالانه 460 هزار تن محصول در استان تولید می‌شود که تنوع محصول به غیر از خیار سبز شامل گوجه فرنگی ، بادمجان، سبزیجات ، هندوانه ، طالبی و گیاهان دارویی است .
جواد پور، با بیان اینکه یزد از لحاظ تولید محصول گلخانه ای مقام دوم کشور را دارد، اظهارکرد: پارسال، 130 هکتار به سطح زیرکشت گلخانه‌های استان افزوده شد.
وی تصریح کرد: هم ‌اکنون یکهزار و 550 هکتار به کاشت محصولات گلخانه‌ای اختصاص دارد.
وی کشت گیاهان گلخانه ای را با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و کمبود منابع آبی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه دانست و افزود: مصرف آب برای کاشت محصولات گلخانه ای نسبت به کاشت در فضای باز 10برابر کاهش دارد و علاوه بر آن اشتغال را به 10برابر افزایش می دهد.
جوادپور ادامه داد : کشاورزان تلاش کنند با کاشت محصولات کم آبخواه و گیاهان گلخانه ای با روش آبیاری نوین از افت سطح آب های زیر زمینی جلوگیری کنند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه تلاش به سمت کشت های محصولات کم آبخواه و بهره وری بالا در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار دارد، افزود: افزایش تولید ، ارتقای کیفیت محصول و بی نیاز کردن کشور به واردات محصولات کشاورزی بهترین عمل به اقتصاد مقاومتی است .
این مسئول ادامه داد: با توجه به بحران کم آبی در استان یزد تغییر الگوی کشت و توسعه کاشت محصولات کم آبخواه همچون گلخانه ای ، پسته ، گیاهان دارویی و زعفران علاوه بر تولید و ارزش افزوده اقتصادی بالا در اقتصاد مقاومتی نقش تاثیرگذاری دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد تصریح کرد: برای بهره وری آب در بخش کشاورزی به هرمیزان متقاضی در کاشت و توسعه محصولات گلخانه ای باشد ، وام ارزان قیمت و بلند مدت از محل اشتغال روستایی و صندوق توسعه ملی داده می شود.
زمین های قابل کشت استان 158 هزار و 565 هکتار است که در حال حاضر به دلیل تداوم 2دهه پدیده خشکسالی، 118هزار هکتار آن کشت می شود .
یکی از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی استان با توجه به کاهش بارندگی و ادامه خشکسالی توسعه کشت گیاهان کم آبخواه، کشت گیاهان مقاوم به خشکسالی ، اجرای طرح های نوین آبیاری و افزایش تولید در واحد سطح است.
7540/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي محصول گلخانه استان يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب