Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@18:53:07 GMT

چهارباغ مرده است/ اصفهان نیازمند یک رنسانس هنری است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۴۴۶۷

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، عبدالحسین ساسان عصر امروز ( دوشنبه) در نخستین هم‌اندیشي شهر خلاق؛ نقش‌ها و مسئوليت‌ها در رابطه با ميزان حمايت‎هاي دولتي و تأثير اقتصاد بخش خصوصي در توسعه خلاق، اظهار کرد: توليدات انسان‌ها به چند بخش تقسيم مي‌شود، برخي از آنها نه‌تنها هزينه‌هاي توليد را در مي‌آورند بلکه به هيچ وجه براي جامعه موج ايجاد نمي‌کنند، يعني هزينه توليد را در آورده، مصرف  و پاداش آن به وسيله مصرف کننده پرداخت خواهد شد كه به آنها كالاي خصوصي، سره يا ناب گفته مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برخی کالاها پاداش را از مصرف کننده دریافت نمي‌کنند. به عنوان نمونه صنعت سنگ كالايي مصرفي نيست كه بتواند به سرعت هزينه‌هاي توليد را با سود خود به چرخه اقتصاد وارد كند به همين خاطر كالاهايي كه هزينه و ارزش افزوده آن را مصرف كننده در زمان حال مي‌پردازد بي‌نياز از يارانه‌ها است، چه دولتي و چه غير دولتي.
ساسان با بیان اینکه در راستای ارتقاء اقتصادي اميدمان به شهرداري‌هاست، افزود: برخي توليدات هستند که هنوز تقاضايي براي آنها وجود ندارد که لازم است براي آنها تقاضا ايجاد شود، اما چه كسي بايد پاداش خلاقيت آن را بدهد و چه زماني؟ پاسخ اين است كه بخش عمومي بايد پاداش اين نوع توليدات و خلاقيت آنها را از شهرداري‌ها بگيرد.
وی تصریح کرد: اگر شهرداران و شهرداری‌ها از صنعت‌گران، کارگردانان، موسيقي‌دانان، هنرمندان، نقاشان و هنرمندان صنايع دستي و... حمايت نکنند، اين قشر، خلاقيت را كنار مي‌گذارند و مجبور مي‌شوند براي كسب معيشت از بزرگ‌ترين نياز رواني جامعه يعني خلاقيت و هنر دست بكشند به همين خاطر جز حمايت چاره‌اي نيست.
مشاور اقتصادی شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: مديران شهري بتوانند در اين دوره، هنر را در شهر اصفهان زنده و يک رنسانس هنري ايجاد کنند.
ساسان ادامه داد: محور چهارباغ راسته‌ای است که از گذشته‌های دور به ارث رسیده، اين محور الگويي براي خيابان شانزه‌ليزه بود که پس از آن خود الگويي براي معماري‌هاي جهاني شده، اما امروزه چهارباغ که روزي الهام‌بخش معماري پيشرفته جهان و اروپا بود، مرده است.
وی با بیان اینکه هر شهري يک راسته‌اي دارد که شهرداري از آن حمايت مي‌كند و به هنرمندان اختصاص مي‌دهد، اضافه كرد: محور چهارباغ كه روزي كافه اقتصاد هنري بوده اكنون اجناس چيني در آن به فروش مي‌رسد، بنابراين با اين وضعيت صنايع در مكانيزم قيمت‌هاي بازاري امروز رشد نخواهند كرد در واقع صنايع به فضاي عمومي نياز دارد تا خلاقيت خود را به نمايش گذارند.
مشاور اقتصادی شهردار اصفهان افزود: در گذشته مراکز اقتصادی در محور چهار باغ متمرکز بود که امروزه با توجیه مالي و اقتصادي، درآمدهاي بلندمدت را در نظر مي گيرد، اما كمترين كاري كه با اطمينان مي‌توان گفت مفيد است، احياي محور چهارباغ است كه با يارانه دادن به هنرمندان و... تحقق پذير خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است

فرماندار اصفهان گفت: باتوجه به کثرت متعدد مسائل، شهرستان اصفهان برخوردار نیست و در این راستا شاهد اختصاص نامناسب بودجه به این شهرستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی احمدی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: امروز استاندار اصفهان به همراه معاونین خود در منطقه شرق اصفهان محدوده برآن شمالی و جنوبی و شهرهای زیار و قهجاورستان بود و از حلقه ترافیکی چهارم نیز بازدیدی را انجام دادند.

وی افزود: با توجه به کثرت مسائل شهرستان اصفهان سفرهای منطقه‌ای در دستور کار استاندار اصفهان قرار گرفت که امروز سومین سفر از سفر استاندار اصفهان به مناطق شرق اصفهان انجام‌شد و قطعاً سفر امروز استاندار اصفهان موجب امیدآفرینی بین مردم منطقه شرق اصفهان خواهد شد.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: شهرستان اصفهان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که این ظرفیت‌ها را در عرصه‌های مختلف شاهدیم، مضاعف بر نمونه‌ای از تمامی مشکلات استان اصفهان تعدادی مشکلات ویژه از جمله آلودگی هوا، ترافیک و تراکم جمعیت نیز در شهرستان اصفهان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه‌ای است، یکی از مهمترین مشکلات این است که متأسفانه نسبت به شهرستان اصفهان نگاه یک شهرستان برخوردار وجود دارد.

وی افزود بعضاً به دلیل کثرت کار در ادارات کل برخی غفلت‌ها را در شهرستان اصفهان شاهدیم زیرا برخی از دستگاه‌ها نماینده‌ای در شهرستان ندارد، بر همین اساس این موضوعات نیازمند تدابیر ویژه‌ای است.

احمدی تاکید کرد: شهرستان اصفهان از ۸۲ روستا با یک بخشدار تشکیل شده است، در حالی که برخی از روستاهای این شهرستان به اندازه یک شهر جمعیت دارد، در این راستا توجه به ساختارهای اداری نیازمند توجه ویژه‌ای است. امروز سعی داریم اعلام کنیم که با توجه به کثرت متعدد مسائل، شهرستان اصفهان برخوردار نیست و در این راستا شاهد اختصاص نامناسب بودجه به این شهرستان هستیم.

کد خبر 747932

دیگر خبرها

  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • (تصاویر) وضعیت نوزادی که از شکم مادر مرده‌اش متولد شد
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • «عیدیHD»؛ سفری به سرزمین طنز و خلاقیت
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان + عکس
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند