Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-05@08:02:54 GMT

اتفاق نظر فرانسويها در محکوميت سخنان ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۴۶۳۰

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، شبکه الحدث گزارش داد: فرانسويها در محکوم کردن سخنان ناشايست رئيس جمهور آمريکا در مورد قربانيان حملات تروريستي در فرانسه توافق نظر دارند.گوينده شبکه تلويزيوني الحدث گفت: با گذشت کمتر از يک هفته از سفر امانوئل مکرون رئيس جمهور فرانسه به کاخ سفيد, سخنان رئيس جمهور آمريکا در لابي تجارت سلاح در دالاس درباره حملات ماه نوامبر سال 2015 در پاريس, طوفاني از محکوميت به همراه داشت تا جايي که وزارت امور خارجه فرانسه بيانيه اي در محکوميت سخنان ترامپ صادر کرد و پس از آن محافل سياسي در فرانسه هم با محکوم کردن سخنان ترامپ، از مکرون خواستند در اين باره موضع گيري کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرون که براي دستيابي به ساختاري مشترک در بين کشورهاي اروپايي به منظور راضي کردن ترامپ به حفظ توافقنامه هسته اي ايران و خودداري از پيچيده تر کردن اوضاع خاورميانه تلاش مي کرد، پس از اين ماجرا در تنگنا قرار گرفت.

حسين فياض قنيبر خبرنگار شبکه الحدث در پاريس گفت: سخنان رئيس جمهور آمريکا درباره حملات ماه نوامبر در فرانسه, با واکنش گسترده روبرو شد. اقدام ترامپ در نمايش دادن چگونگي اقدام تروريست ها در قتل گروگان ها با يکي از دست هايش، همه را شوکه کرد. شديدترين واکنش از زبان فرانسوا اولاند رئيس جمهور سابق فرانسه بود که سخنان ننگ آور ترامپ را محکوم کرد و اين سخنان را بيانگر نوع نگاه ترامپ به فرانسه و ارزش هاي آن توصيف کرد. امانوئل والس نخست وزير سابق فرانسه هم تاکيد کرد رئيس جمهور آمريکا شايستگي و لياقت ندارد. ناظران در پاريس معتقدند سخنان ترامپ, مکرون را به شدت در تنگنا قرار داد.

پان پيير پيران روزنامه نگار در پاريس به الحدث گفت: اين سخنان ترامپ نه تنها به مکرون کمکي نکرد, بلکه او را در شرايط دشواري قرار دارد، زيرا روابط قوي و دوستانه اي با ترامپ برقرار کرده بود، در حالي که ديگر سران اروپا از چنين اقدامي خودداري مي کردند.خبرنگار اين شبکه خاطر نشان کرد: دولت فرانسه به صدور بيانيه اي از وزارت امور خارجه خود در مخالفت قاطعانه با سخنان ترامپ اکتفا و درباره امنيت در فرانسه ابراز افتخار کرد. ناظران آمريکايي بعيد دانستند که سخنان ترامپ تاثيري بر روابط بين دو کشور داشته باشد. خانواده هاي قربانيان حملات نوامبر و مسئولان احزاب فرانسه هم در برابر سخنان ترامپ از خود واکنش نشان دادند. همه احزاب در فرانسه توافق نظر دارند که سخنان ترامپ ناشايست و غيرمسئولانه بود. عده اي از فرانسويها هم به ترامپ يادآوري کردند که رواج فروش سلاح، در سال گذشته دوازده هزار کشته در آمريکا بر جا گذاشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس امروز جمعه ایده امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین رد کرد.

به گزارش ایسنا، اوایل این هفته، ماکرون در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفت که در صورت درخواست کی‌یف، امکان اعزام نیرو به اوکراین را رد نمی‌کند.

رئیس جمهور فرانسه افزود: بسیاری از کشور‌های اروپایی رویکرد فرانسه در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین را درک کرده و با آن موافقت کرده‌اند.

در همین حال کامرون در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: من سربازان ناتو را در کشور [اوکراین]نخواهم داشت، زیرا فکر می‌کنم این می‌تواند تشدید خطرناکی در وخامت اوضاع باشد.

این دیپلمات ارشد افزود که فکر نمی‌کند درست باشد که «سربازان ناتو سربازان روسی را بکشند.»

دیگر خبرها

  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم