Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نقش کانون‌های دانشجویی در تقویت اعتماد عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی دانشجویان را موثر دانست و گفت: جوانان و دانشجویان پویاترین و خلاق‌ترین گروه جمعیتی هستند و مسیر توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه به عمل و اندیشه جوانان گره خورده است.

به گزارش ایسنا، محمد هادی عسکری در اجلاس سراسری دبیران منتخب کانون‌های دانشجویی هلال احمر ،‌گفت: کانون های فرهنگی و هنری باهدف ساماندهی به تلاش‌های خود انگیخته دانشجویان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در سال ۱۳۷۷ و بر اساس ابلاغیه وزارت علوم در دانشگاه تهران به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد و در همان سال اول اقبال خوبی از سوی دانشجویان نسبت به کانون‌ها صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حضور داوطلبانه اعضای جامعه در فرایند توسعه اجتماعی و فرهنگی از خصوصیات جوامع توسعه یافته است، گفت: کانون‌های دانشجویی می‌توانند به تقویت اعتماد سازمانی و اعتماد بین شخصی کمک کنند.

عسکری با اشاره به جایگاه سازمان هلال احمر در کشور نیز گفت: سازمان هلال احمر مجموعه ارزشمندی است که معطوف به خیر و منعفت عمومی و نشانه سرمایه اجتماعی و مسئولیت پذیری حوزه عمومی در برابر ایران اسلامی است و جوانان و دانشجویان پویاترین و خلاق‌ترین گروه جمعیتی هستند که مسیر توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه به عمل و اندیشه آنان گره خورده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی افزود: نگاهی که سازمان‌های مردم نهاد را در مقابل دولت ارزیابی می‌کند، باید اصلاح شود. این سازمان‌ها ضلع سوم مثلث دولت مردم هستند و نقش کلیدی را به عهده دارند.

وی ادامه داد: ایجاد فضایی برای گفت و گو و کنش همدلانه و همفکری پویا از ضروریات انکارناپذیر امروز جامعه است و به میزانی که دولت زمینه‌ساز و تسهیل گر ساخت فضای مشارکت اجتماعی باشد، 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی گفت: کانون‌های دانشجویی و دواطلبانه، بستری امن، مطمئن و هدفمند برای جمعیت جوان کشور است که امروز در تجربه تاریخی پنجره جمعیتی قرار دارند.

عسکری با اشاره ضرورت شکل‌گیری هویت مشترک از طریق تمرین هم‌افزایی، همراهی و همدلی در دانشگاه‌ها نیز گفت: شناسایی مشکلات مردم و تعیین مصالح عمومی و حل آن با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای داوطلب مهم‌ترین نیاز امروز ایران اسلامی است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در خصوص فعالیت کانون‌های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه‌ها افزود: برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت مجموعه‌های دانشجویی در هلال احمر نیاز به بازخوانی و نگارش مجدد و تفاهم‌نامه‌های همکاری داریم چرا که باید از موازی‌کاری جلوگیری کرده و متناسب با نیازهای فعلی جامعه دانشگاهی همکاری‌ها را گسترش داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوموی ابراز داشت: اداره کل فرهنگی و اجتماعی برای این مهم آمادگی کامل دا ر د تا در جلسات کاری این موضوعات را بررسی نموده و زمینه همکاری‌های مشترک در دانشگاه‌ها بیش از پیش فراهم گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش هلال احمر در توسعه اجتماعی ستودنی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی عصر سه شنبه در جمع امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان دشتی اظهار داشت: از فعالیت‌ها و اقدامات جمعیت هلال احمر شهرستان در همه زمینه‌ها تقدیر می‌شود.

فرماندار دشتی با اشاره به جایگاه هلال احمر افزود: هلال احمر به عنوان مجموعه برخواسته از جامعه و همراه مردم در چارچوب خدمات دهی دولت به مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بحرانی نقش هلال احمر در زمان سیل و زلزله را مهم عنوان کرد و بیان کرد: هلال احمر در مواقع بحران به خوبی ایفای نقش می‌کند.

وی اضافه کرد: نقش هلال‌احمر در توسعه اجتماعی مهم و کارآمد است و وابسته به هیچ جریان و گروه سیاسی نیست.

وی ادامه داد: حضور هلال احمر در بین اقشار مختلف جامعه ستودنی است.

بحرانی خاطر نشان کرد: در زمان کرونا هلال احمر نقش ارزشمندی در ریشه کن کردن این بیماری در سطح جامعه داشته باشد.

وی یادآور شد: نقش هلال احمر در توسعه اجتماعی و حفظ سلامت جامعه ستودنی است.

بحرانی بیان کرد: جایگاه و ظرفیت هلال احمر در بین مردم تبیین شود و جمعیت هلال احمر به عنوان جایگاه مردمی در مدیریت بحران همیشه سرآمد است

کد خبر 6099883

دیگر خبرها

  • نقش هلال احمر در توسعه اجتماعی ستودنی است
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است