Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@22:41:13 GMT

مسئولیت انسداد تلگرام بر عهده قوه قضائیه است‌

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۴۷۹۴

مسئولیت انسداد تلگرام بر عهده قوه قضائیه است‌

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در جمع اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم، با تأکید بر ضرورت توجه به قرآن و عمل به آن در جهاد کبیر با دشمنان اسلام اظهار داشت: اساتید و نخبگان بسیجی حوزه در سنگر جهاد کبیر با دشمن هستند و در این مسیر باید به قرآن تمسک بجویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شما روحانیون در سنگر جهاد کبیر نگاهبانان و پاسداران جامعه اسلامی در مقابل یورش دشمن هستید، دشمن به جد برای حمله به ارزش‌های دینی کشور و انقلاب ما آماده و در این راه از اتاق‌های فکری که فراهم کرده و کارشناسان قوی و توانمندی که از سراسر دنیا ازجمله ایران در انگلیس، آمریکا و دیگر کشور‌ها گرد هم آورده بهره می‌گیرد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دشمن به این نتیجه رسیده که حمله نظامی کارساز نیست و ارمغانی جز شکست برایشان ندارد، گفت: باید آگاه باشیم که تمام میلیارد‌ها دلاری که رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی اختصاص داده و می‌دهد، همه‌اش هزینه توپ و تانک نبوده و نیست و دشمن از دو منفذ اقتصاد و فرهنگ قصد نفوذ دارد و ما مصادیق فراوانی دراین‌باره داریم و می‌دانیم که دشمن به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور ماست.

وی با تأکید بر اینکه امروز بزرگ‌ترین مشکل جامعه ما اقتصاد است افزود: متأسفانه بسیاری از آسیب‌های جامعه نیز منشأ اقتصادی دارد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه نفوذ دشمن، مسئله‌ای بسیار جدی است و برنامه این نفوذ محدود هم نیست گفت: این‌طور نیست که تصور کنیم دشمن، تنها قصد نفوذ در بدنه دولت و امور اجرایی کشور را دارد، نفوذ دشمن در همه‌جا حتی در میان حوزه‌های علمیه هم در حال برنامه‌ریزی است و وجود بعضی پرونده‌ها که در حال رسیدگی به آن بوده و هستیم علائم و نشانه‌های آن است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه یکی دو جریان انحرافی فکری در حوزه‌های علمیه و با حمایت و پشتیبانی مالی دشمنان قصد دارد در حوزه‌ها نفوذ کند و با این تأکید که "البته دادگاه ویژه روحانیت با قاطعیت با آن برخورد خواهد کرد و ابایی از این مسئله ندارد" گفت: البته این جریانات فکری انحرافی و نفوذی را نباید لزوماً صبغه قضایی بدهیم، روحانیت و بزرگان حوزه درعین‌حال باید به دنبال مقابله منطقی، علمی و حوزوی با این جریانات فکری و سیاسی باشند.

دادستان کل کشور با طرح این پرسش که پول‌های هنگفت این جریان‌های نفوذی از کجا می‌آید و چگونه در لندن و کشور‌های مختلف منطقه خرج می‌شود تصریح کرد: وقتی از موضوع نفوذ صحبت می‌کنیم لزوماً به معنای جاسوسی نیست، فرد نفوذی گاهی کاری می‌کند که هویت انقلابی ما و هویت اسلامی جامعه را سلب کند.

منتظری با تأکید بر اینکه در کشور ما بعضی نهادها، ازجمله قوه قضاییه، سپاه، نیروی انتظامی  به‌صورت بسیار فراگیر و غیرمعمول مورد هجمه دشمن قرار می‌گیرند و باید دید دلیل و پشت‌صحنه آن چیست اظهار داشت: البته ما نمی‌گوییم در این نهاد‌ها اشکالی وجود ندارد، اما شما میزان هجمه‌ها را ببینید، شما به‌عنوان روحانی و افرادی که باید مسائل را برای مردم تبیین کنید باید بدانید که علت تهاجم به قوه قضاییه چیست و باید بدانید که در صفحات روزنامه‌ها و فضای مجازی خبری چه کار‌ها که علیه قوه قضاییه نکرده‌اند.

وی افزود: دشمنان به جد به میدان آمده‌اند و ما از پشت پرده آن‌ها خبر داریم و می‌دانیم و شما هم بدانید که عده‌ای از این جریانات هیچ اعتقادی به ارزش‌های دینی، اسلام و نظام ولایی ندارند.

منتظری با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران تجربه موفق ۴۰ ساله در مقابل توطئه‌های دشمنان و نفوذ آنان دارد به موضوع تلگرام و آثار سوء آن در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: از حدود یک سال و نیم پیش بحث این پیام‌رسان در شورای عالی فضای مجازی مطرح بود و گاهی هم حتی به جدال و دعوای لفظی می‌رسید، اکثر اعضا موافق بستن بودند، اما بعضی خیر، و رئیس شورا هم به دلایلی موافق انسداد نبود.

دادستان کل کشور درباره مطالبی در خصوص اینکه مقام معظم رهبری موضوع فیلتر تلگرام را مطرح کرده‌اند گفت: اخیراً از سوی رئیس‌جمهور محترم مطلبی در صفحه اینستاگرام منتشرشده و ذیل آن به این نکته اشاره‌شده بود که گویا ضمیر و مخاطب آن به رهبری معظم انقلاب برمی‌گشت، اما واقعاً چنین نبوده که مقام معظم رهبری دستور مسدود کردن را داده باشند.

وی افزود: دو ماه قبل در جریان بازدید از دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه‌ای در تهران به من اعلام شد که ۱۲ هزار پرونده در این دادسرا در جریان رسیدگی است که ۵۰ درصد آن مستقیماً مربوط به جرائم در بستر اینترنت و رایانه است و ۷۰ درصد این پرونده‌ها هم به نتیجه نرسیده‌اند چراکه نمی‌توانیم افرادی را که از آن‌ها شکایت شده پیدا کنیم و دسترسی به تلفن و آدرس آنان امکان ندارد.

دادستان کل کشور گفت: در چند مورد از وزیر ارتباطات خواستم که اطلاعات مربوط به متهمین را از مدیر تلگرام بخواهید، اما این فرد همکاری نکرده بود و حاضر نشده بود هیچ اطلاعاتی به وی بدهد.

وی تأکید کرد: قوه قضاییه وقتی می‌بیند تلگرام این‌گونه بستر جرم و جنایت شده و هیچ راهی جز مسدود کردن آن نیست، آیا باید آن را رها کند یا اینکه باید در اجرای وظایف و مسئولیت‌های قانونی قوه قضائیه اقدام لازم صورت داد.

دادستان کل کشور ابراز کرد: برخی‌ها در این مورد مسائلی را مطرح کردند که قابل‌قبول نیست، ولی شرایط کشور اقتضاء می‌کند یا سکوت کنیم و یا با تدبیر عبور کنیم تا در موقع مناسب پاسخ مطالب غیر صحیح داده شود.

منتظری گفت:، اما امروز مسئولیت این اقدام را قوه قضائیه پذیرفته و انتساب آن به رهبری معظم انقلاب به‌هیچ‌وجه صحیح نیست.

انتهای پیام/ی

 

واکنش دادستان کل کشور به اظهارات رئیس جمهور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تلگرام دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران گفت: وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی را با اعتبار ۲۰ همت در سطح کشور در دست اجرا دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ بابک دارابی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت _در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت اظهار کرد: در دولت سیزدهم سه هزار و ۲۰۰ پروژه با اعتبار ۱۰ همت در کشور تکمیل و به بهره برداری رسیده‌است.

وی با بیان اینکه تاکنون براساس ارسال صورت حساب‌ها تمام تعهدات خود را درخصوص تکمیل پروژه‌ها در سطح کشور پرداخت کردیم افزود: برای تکمیل مابقی طرح‌ها هم این آمادگی را داریم که پرداخت اعتبارات را نسبت به پیشرفت فیزیکی داشته باشیم.

مشاور اجتماعی وزیر نفت عنوان کرد: اولویت ما در تکمیل طرح‌ها با استان‌های نفت خیز کشور است که البته در دولت سیزدهم استان‌های کم برخوردار هم در اولویت‌های شرکت نفت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در دوره اول رئیس جمهور در خراسان جنوبی پیشرفت ۸۵ درصدی دارد، افزود: در دوره اول رئیس جمهور به استان ۸۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های عمرانی استان تعهد داشتیم که تاکنون ۶۱۰ میلیارد آن تخصیص یافته است.

دارابی ادامه داد: برای ۲۴۰ میلیارد ریال باقی مانده هم اگر اسناد متناسب با پیشرفت فیزیکی ارائه شود، مابقی اعتبارات تعهدی پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد تعهدات ما در خراسان جنوبی در دوره اول محقق شده و ظرف سه ما آینده با توجه به قراردادهایی که منعقد شده، طرح‌های دوره اول سفر رئیس جمهور تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تأکید کرد: در دوره دوم سفر رئیس جمهور هم ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال تعهد داریم که در زمینه آبرسانی، آموزشی، بهداشتی و زیرساختی است و تلاش ما بر این است که تا پایان سال جاری پرداخت ۱۰۰ درصدی تعهدات خود را داشته باشیم.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران با اشاره به شعار سال؛ جهش تولید با مشارکت مردم هم گفت: باید بیش از گذشته از ظرفیت مردم در تکمیل طرح‌های عمرانی استان استفاده شود چرا که هرکجا که مردم پای کار باشند روند کارها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

کد خبر 747633

دیگر خبرها

  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • مسئولان قضائی عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستند
  • یک تبلیغ ساختار شکن درباره سیگار (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیوفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند