Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ تفاهم‌نامه همکاری تولید صنعتی کاتالیست‌های هیدروکراکینگ و تصفیه هیدروژنی برش‌های سنگین نفتی (RCD) روز سه شنبه میان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا در حاشیه برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفتی امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در آیین امضای این تفاهم نامه «حبیب‌الله بیطرف» معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، «جعفر توفیقی» رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و «علیرضا صادق‌آبادی» مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و «جلیل سبحانی» رئیس هیات مدیره شرکت اکسیرنوین حضور داشتند.

«علیرضا صادق ‌آبادی» مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این مراسم با بیان اینکه در ساخت همه کاتالیست‌ها به خودکفایی کامل می‌رسیم، گفت: این تفاهم ‌نامه با توجه به تولید داخل بودن کاتالیست‌ها، نمادی از حمایت از تولید داخلی است.

«جعفر توفیقی» رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز گفت: کاتالیست ها از پرمصرف‌ترین مواد در صنعت نفت هستند که قیمت بالا و فناوری پیچیده، از مشخصات این مواد است.

وی افزود: خوشبختانه پژوهشگاه صنعت نفت مجهز به پایلوت تست و توانمندی سنتز کاتالیست‌هاست.
توفیقی در ادامه با اشاره به موفقیت سنتز و آزمایش کاتالیست‌ها گفت: کاتالیست‌هایی که امروز در مورد ساخت آنها توافق کردیم نیز به خوبی آزمایش شده و در بسیاری از پالایشگاه‌های کشور استفاده خواهد شد.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت اظهار کرد: تلاش مجموعه صنعت نفت این است که سریع‌تر به مرحله تجاری‌ سازی برسیم و امیدواریم در «سنتز» کاتالیست‌ها به خودکفایی کامل برسیم.
رئیس هیات مدیره اکسیر نوین نیز در این آیین با قدردانی از حمایت وزیر نفت از تولیدکنندگان داخلی گفت: اگر حمایت‌های وی نبود، این خودکفایی محقق نمی شد.

بیست‌ و سومین نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور 1053 شرکت ایرانی و 600 شرکت خارجی از 37 کشور دیگر از 16 اردیبهشت گشایش یافت.

نمایندگان جمهوری آذربایجان، اتریش، اسپانیا، آلمان، امارات، انگلیس، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، جمهوری چک، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، فرانسه، کرواسی، کره جنوبی، لهستان، هلند، هند، فنلاند، هنگ کنگ، بحرین، قزاقستان، موناکو، کانادا، لیختن اشتاین، عمان، دانمارک، تایوان، آمریکا، نروژ، استرالیا، برزیل، مالزی و سنگاپور در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، روسیه، ژاپن، کره‌جنوبی، اتریش و هلند پاویون اختصاصی دارند.

این نمایشگاه از نظر وسعت و تعداد شرکت‌کنندگان نخستین در خاورمیانه و پنجمین در دنیا به شمار می‎رود که 90 درصد شرکت‌کنندگان آن فعالان بخش خصوصی یا نیمه خصوصی هستند.

مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه، تلاش برای جذب سرمایه‌ و انتقال فناوری و معرفی شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی است.

بیست و سومین نمایشگاه بین‎المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، تا نوزدهم اردیبهشت از ساعت 10 تا 18 در تهران پذیرای علاقه مندان است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۵۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ازرشد ۲۵ درصدی صادرات مکمل‌های غذایی در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی برادران امروز در حاشیه سیزدهمین همایش طلای سبز در جمع خبرنگاران درباره روند تولید مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: بیش از 100 واحد تولیدی در حوزه تولید مکمل‌ها و بیش از 200 واحد تولیدی نیز برای این محصولات داریم که به عنوان بدون کارخانه می‌توانند این مکمل‌ها را تولید کنند.

وی افزود: در سال 1397 میزان 118 میلیون دلار مواد اولیه را برای صنعت تولید این محصولات تامین می‌کردیم اما این رقم امروزه به حدود 8 میلیون و 750 هزار دلار رسیده است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم جشن خودکفایی در تولید مواد اولیه مکمل‌های غذایی و رژیمی را برگزار کنیم.

تولید 250 میلیون مکمل/ صادرات 13 میلیون دلاری داروهای سنتی

برادران گفت: الان عمده نیاز داخلی با محصولات تولید داخل تامین می‌شود و ظرفیت‌هایی نیز برای صادرات داریم و در سال 1402 نسبت به سال 1401 توانستیم 25 درصد افزایش صادرات مکمل‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • ۳۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در سال ۱۴۰۳
  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است
  • مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد
  • فردا؛آغاز بکار سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی