Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:48:18 GMT

نظامیان اماراتی بی قید و شرط از جزیره سُقُطری خارج شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۵۳۰۶

نظامیان اماراتی بی قید و شرط از جزیره سُقُطری خارج شوند

تهران-ایرنا- در حالی که امارات همچنان بر تصرف غیرقانونی جزیره یمنی 'سقطری' اصرار دارد، هشت حزب سیاسی یمنی خواستار خروج بی قید و شرط نظامیان اماراتی از این جزیره شدند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری 'آناتولی'، احزاب یمنی با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند: امارات خودسرانه و خارج از قوانین بین المللی دست به اقدامات یک جانبه در جزیره سقطری یمن زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر اخبار منتشر شده، هفته گذشته بیش از 100 نظامی اماراتی به صورت ناگهانی وارد جزیره سقطری شده واقع در جنوب یمن شده و نیروهای 'عبد ربه منصور هادی' رئیس جمهوری فراری یمن را از آن جزیره بیرون راندند.
حزب های 'کنگره مردمی'، 'تجمع اصلاح یمن'، جنبش 'جنوب یمن'، حزب 'عدالت و توسعه'،'الرشاد'،' صلح و توسعه' و حزب 'اتحاد جریان های مردمی' از جمله احزاب صادر کننده این بیانه هستند.
این بیانیه افزود: اقدمات خودسرانه امارات در یمن شامل ارسال تجهیزات نظامی و اعزام نظامیان به جزیره سقطری، اشغال فرودگاه و بندر این جزیره، اخراج کارمندانش و به دست گرفتن کنترل نهادهای مهم این منطقه می شود.
بنابر این بیانیه، اقدامات غیرقانونی امارات در نظامی کردن سقطری، موج گسترده ای از اعتراضات مردمی را در این منطقه به همراه داشته است.
جریان های سیاسی یمن خواستار خروج فوری و بدون قید و شروط نظامیان اماراتی از سقطری شده اند.
با گذشت بیش از سه سال از جنگ فرسایشی یمن، عربستان به ویژه در مناطق جنوبی همسایه خود، اختلافات جدی با امارات دارد.
تک روی های امارات و شکاف شدید با عربستان پس از آن صورت می گیرد که هشتم بهمن 96 نیروهای منصور هادی به عنوان متحد ریاض در چندین نوبت با نیروهای شورای انتقالی در جنوب یمن مورد حمایت امارات، درگیر شدند.
این اختلافات به جایی رسیده که «عبدالخالق عبدالله» مشاور «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی که امروز(سه شنبه) با انتقاد شدید از هادی، تهدید کرد که امارات نظامیانش را از یمن خارج می کند.
عبد الله در این باره گفت: اگر دولت هادی در صدد دامن زدن به درگیری باشد، امارات باید ادامه حضورش در یمن را بازبینی کند و نظامیانش را به کشور بازگرداند، چرا که بیشتر از وظیفه خود در این کشور ایفای نقش کرده است.
جزیره سقطری در حدفاصل خلیج عدن و اقیانوس هند و در نزدیکی سواحل سومالی قرار دارد که قبل از اشغال نیروهای اماراتی، در کنترل نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن و همپیمان ریاض قرار داشت و به دلیل موقعیت راهبردی که دارد، اماراتی ها را به طمع انداخته آن جا را تصرف کنند.
خاورم**9329**3404

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي امارات سقطري احزاب يمني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس‌هایی از فیلم های پاور

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بازدید 4 فیلم های پاور به کارگردانی هادی محمدپور و امیر شایان مهر و هادی محمدپور محصول سال 1402 است. شهید ستاری و شهید بابایی حماسه‌ای بزرگ را رقم می‌زنند... . اتابک نادری (شهید ستاری)، سپیده خداوردی، الناز اسماعیلی، مهرداد ضیایی، علیرام نورایی (شهید بابایی)، مجید پتکی، رضوان خدامی، آرمان جوکار و هادی محمدپور در این فیلم مقابل دوربین عارف نامور بازی کردند. بهزاد عبدی موسیقی متن این فیلم را ساخت و احسان شیبانی این اثر را تدوین کرد. سکانس‌هایی از این فیلم سینمایی را در تابناک می‌بینید.

دیگر خبرها

  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • سکانس‌هایی از فیلم های پاور
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد