Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آنکاراـ ايرناـ رسانه هاي خبري ترکيه اظهارات هشدار آميز دکتر حسن روحاني رييس جمهوري ايران خطاب به رييس جمهوري آمريکا در خصوص برجام را به شکل گسترده اي منعکس کردند و اين موضوع را در صدر اخبار خود قرار دادند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، شبکه تلويزيوني تي.آر.تي خبر با درج عنوان `پيام تحريم روحاني به آمريکا` به تشريح اظهارات رييس جمهوري کشورمان در حاشيه بازديد از بيست و سومين نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي پرداخت و نوشت: حسن روحاني رييس جمهوري ايران با تاکيد بر اتکا بر توانايي هاي داخلي پيامي واضح به مقامات کاخ سفيد ارسال و تصريح کرد که `حتي در صورت تحريم آمريکا نيز روي پاي خود ايستاده و بايد به پيش برويم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

`
تي .آر.تي اضافه کرد: رييس جمهوري ايران داشتن روابط منطقي با ساير کشورهاي جهان را ضروري دانست و تاکيد کرد که بدون روابط منطقي با کشورهاي خارجي حتي اگر هم پول و سرمايه داشته باشيم، کاري از پيش نخواهيم برد.
شبکه تلويزيوني ان.تي.وي نيز با درج عنوان `آخرين هشدار روحاني به ترامپ` به سخنان حسن روحاني در نمايشگاه نفت، گاز و پالايش پرداخت و نوشت: حسن روحاني در سخنان خود خواهان روابطي سازنده با جهانيان بر اساس منافع متقابل شد و تصريح کرد که `بايد تلاش کنيم در زمان تهديد و تحريم روي پاي خود بايستيم.`
شبکه خبر .7 نيز به انتشار مواضع روحاني در خصوص برجام پرداخت و با درج عنوان `واکنش ايران در ساعات پاياني` نوشت: رييس جمهوري ايران بار ديگر با جديت کامل تاکيد کرد که آمريکايي ها در صورت خروج از برجام پشيمان خواهند شد و ايران قادر است ظرف مدت يک هفته پاسخي قاطع به آنها بدهد.
به نوشته اين رسانه، حسن روحاني تصريح کرد که ايران بي ترديد ابتدا از برجام خارج نشده و آن را نقض نخواهد کرد اما در صورت خروج آمريکايي ها، تهران نيز تعهدي براي ماندن در اين توافقنامه ندارد.
روزنامه حريت با درج عنوان `مواضع سخت از سوي ايران، چند ساعت مانده به زمان اعلام تصميم ترامپ` به اظهارات حسن روحاني در نمايشگاه نفت، گاز و پايشگاه پرداخت و نوشت: رييس جمهوري ايران تهديد کرد که اگر آمريکا از برجام خارج شود، نتيجه اين اقدام خود را با واکنش ايران ظرف يک هفته خواهد ديد.
به نوشته اين رسانه، رييس جمهوري ايران توافقنامه برجام را براي طرفين بسيار منطقي و دقيق توصيف و اعلام کرد: تاکنون پس از گذشت 15 ماه و به رغم فشار دولت جديد آمريکا انحرافي در آن ديده نمي شود.
روزنامه مليت عنوان `از ايران يک تهديد بزرگ عليه آمريکا` به انتشار سخنان روحاني در خصوص احتمال خروج آمريکا از برجام پرداخت و نوشت: حسن روحاني در چند ساعت باقي مانده به زمان اعلام تصميم ترامپ بار ديگر هشدار داد که خروج آمريکايي ها از برجام براي آنها پشيماني به بار خواهد آورد.
به نوشته اين رسانه، حسن روحاني رييس جمهوري ايران تاکيد کرد که اگر آمريکا از برجام خارج شود، واکنش ايران و بازگشت به فعاليت هسته اي در عرض چند ساعت صورت خواهد گرفت.
اين روزنامه بخشي از اظهارات رييس جمهوري را برجسته کرد و به نقل از وي نوشت: دولت از روز اول مبناي برنامه‌اش بر اين بوده که تعاملي درست، صحيح و سازنده و موثر و به تعبير خودمان برد - برد با دنيا داشته باشد اما ممکن است شرايطي استثنايي در هر زماني پيش بيايد و آدم خاصي در کشور حاکم شود که اين موضوع همواره در دنيا مطرح بوده و ممکن است دو ماه يا سه ماه درگير آن مشکل باشيم اما از آن عبور خواهيم کرد.
روزنامه خبر تورک عنوان `اظهارات مهم روحاني، پيش از اعلام تصميم ترامپ` را به خبر منتشره خود در خصوص سخنان رييس جهموري ايران در حاشيه بازديد از نمايشگاه انتخاب کرد و نوشت: حسن روحاني در سخنان خود گفت که کشورش نقض کننده برجام نخواهد بود اما اگر آمريکا از آن خارج شود، در مدت زمان کوتاهي نتيجه اين اقدام خود را خواهد ديد.
اين رسانه افزود: حسن روحاني رييس جمهوري ايران به گذر از بحران هاي سخت توسط کشورش اشاره کرد و تاکيد کرد که بايد روي پاي خود بايستيم و از مشکلاتي که پيش روي ما خواهد بود، به سلامت عبور کنيم.
روزنامه يني گاج با درج عنوان `واکنش ايران در ساعات پاياني` به مواضع رييس جمهوري ايران در حاشيه بازديد از نمايشگاه پرداخت و آن را آخرين هشدار جدي ايران به آمريکا در ساعت نزديک به اعلام تصميم ترامپ در خصوص برجام قلمداد کرد.
يني گاج افزود: رييس جمهوري ايران بار ديگر به مانند مواضع چند روز اخير خود به صراحت اعلام کرد که خروج آمريکا از برجام براي آنها پشيماني به بار مي آورد چرا که ايران در مدت بسيار کوتاهي با بازگشت به دوران قبل از برجام و آغاز فعاليت هاي هسته اي، واکنش سختي به اين اقدام کاخ سفيد نشان مي دهد.
از ديگر رسانه هاي ترکيه مي توان به روزنامه خاورميانه اشاره کرد که واکنش روحاني در خصوص احتمال خروج آمريکا از برجام را منتشر کرد.
اين رسانه با درج عنوان `پيام تحريم از روحاني به آمريکا` نوشت: رييس جمهوري ايران در حاشيه بازديد از نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي بار ديگر به موضوع احتمال خروج ترامپ از برجام واکنش نشان داد و در اظهاراتي قاطع تاکيد کرد که خروج آمريکا از برجام به پشيماني آنها منجر خواهد شد.
به نوشته اين رسانه، خروج آمريکا از برجام و در ادامه وضع تحريم اين کشور عليه ايران، مشکلاتي را براي کشورش به وجود خواهد آورد اما با ايستادگي ملت اين مشکلات خيلي زود برطرف مي شود.
روزنامه خاورميانه اضافه کرد: رييس جمهوري ايران تصريح کرد که با خروج آمريکا از توافقنامه هسته اي، ايران در مدت بسيار کوتاهي به فعاليت هاي هسته اي پيش از برجام بازخواهد گشت و آمريکا نتيجه اين اقدام خود را خيلي زود خواهد ديد.
به گزارش ايرنا، موضوع برجام و واکنش و اظهارات مقامات ايران اين روزها در کار موضوعات انتخابات، مهمترين محورهاي مورد بحث محافل سياسي کشور ترکيه است.
با روي کار آمدن دونالد ترامپ، آمريکا تعهدات خود را بر اساس توافق ايران و 1+5 در 14 ژوئيه 2015 موسوم به برجام، اجرا نکرده و در عمل با ايجاد جنگ رواني، منافع ايران را در اين توافق به گروگان گرفته است در حالي که ايران بر اساس 10 گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي به همه تعهدات خود به طور کامل پايبند بوده است.
بر اساس قانون داخلي آمريکا، دولت بايد هر 90 روز به کنگره گزارش دهد که آيا ايران به اين توافق پايبند است يا خير ؛ يا اگر ادامه اسقاط تحريم هاي نفتي و بانکي(تحريم هاي ثانويه) ضد امنيت ملي آمريکا است، مستندات آن ارائه شود.
ترامپ در اکتبر 2017، پايبندي ايران را به کنگره را اعلام نکرد اما مستندات موثقي را ارائه نداد. او ايران را متهم به عدم رعايت «روح» اين توافق دانست و به نقض چند جانبه اين توافقنامه اشاره کرد.
کنگره 60 روز فرصت داشت در اين باره تصميم گيري کند اما کنگره واکنشي به آن نشان نداد و توپ به زمين ترامپ بازگشت.
رئيس جمهوري آمريکا به اجبار و اين که بخت کنگره با او يار نبود، در ماه ژانويه تمديد اسقاط تحريم هاي ثانويه را امضا کرد اما ناراحتي خود را اين گونه بروز داد که اين آخرين فرصت براي اصلاح اين توافقنامه اي است که او آن را وحشتناک مي داند.
ترامپ بايد در مهلت 90 روزه بعدي يعني در 12 ماه مه (22 ارديبهشت) تصميم خود را اعلام مي کرد که شب گذشته اعلام کرد امروز سه شنبه 8 مه (18 ارديبهشت) تصميم خود را اعلام مي کند.
خاورم/1905
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق

سرلشکر سلامی در پیامی خطاب به پیمان جبلی از تلاش‌های رسانه ملی در انعکاس عملیات وعده صادق و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد این واقعه عظیم تاریخی و نمایش پشتیبانی ملت ایران از سپاه و سایر قوای مسلح قدردانی کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه رسانه ملی در انعکاس عملیات وعده صادق و نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه‌سازی سپاه و سایر قوای مسلح قدردانی کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
برادر ارجمند آقای دکتر پیمان جبلی
رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛
عملیات "وعده صادق" جلوه عینی و شکوهمند از تحقق وعده الهی در "پیروزی حق بر باطل" و واقعه‌ای عظیم برای ظهور و تثبیت "قدرت اراده ملت ایران" و "نیروهای مسلح کشور" در عرصه بین المللی و فروپاشی قدرت اهریمنی و بازدارندگی تار عنکبوتی رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی بود، که دستاوردها و پیامدهای تاریخی و راهبردی آن مایه مباهات ایرانیان غیرتمند و بلکه امت اسلامی و حق طلبان و آزادیخواهان جهان است.

بی تردید  نقش "رسانه ملی" در انعکاس این اقدام حماسی و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد و زوایای شگفت انگیز و معنادار آن در شبکه‌های مختلف ملی و برون‌مرزی صداوسیما به ویژه نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه سازی فرزندان رشید و شجاع خود در "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و سایر قوای مسلح و نیز ارائه واکنشها و بازتاب‌های بین‌المللی آن تحسین برانگیز و درخور تقدیر است.

بر خود وظیفه می‌دانم از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه "رسانه ملی" تحت راهبری هوشمندانه آن برادر عزیز در این صحنه باشکوه و قدرت ساز تاریخی و نیز همکاری و هم افزایی با " روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" در این موقعیت خطیر قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

دوام توفیق جنابعالی، معاونین، مدیران و آحاد کارکنان شریف و رسالت آشنای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از تدابیر، فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) را از خدای قادر متعال مسئلت می‌جویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران