Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ الیزه طی بیانیه ای از رایزنی تلفنی روسای جمهور فرانسه و آمریکا درباره مسائل منطقه ای و صلح و ثبات در غرب آسیا خبر داد.

پیش از این برخی منابع گفته بودند که امانوئل ماکرون قصد دارد قبل از اعلام تصمیم ترامپ درباره برجام آخرین رایزنیها را با وی در این زمینه انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ الیزه در بیانیه خود بدون اینکه اسمی از ایران بیاورد آورده است که ترامپ در این گفت‌وگو ماکرون را در جریان آخرین تصمیمات خود درباره توافق هسته ای قرار داده است.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک منبع آمریکایی که در جریان جزئیات مکالمه تلفنی ترامپ و ماکرون در عصر سه شنبه 8 مه بوده گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا به رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده که قصد دارد از برجام خارج شود.

این منبع آگاه افزود؛ واشنگتن در حال آماده شدن برای بازگرداندن همه تحریمهای تعلیق شده در چارچوب برجام است و علاوه بر آن قصد دارد تحریمهای اقتصادی جدیدی علیه تهران وضع کند. 

دونالد ترامپ شب گذشته اعلام کرد که تصمیم خود درباره توافق هسته‌ای را ساعت 2 روز سه شنبه 8 ماه مه به وقت واشنگتن اعلام خواهد کرد.

ترامپ از چند ماه پیش با وحشتناک خواندن برجام خواستار خروج کشورش از این توافق چند جانبه شده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»

به گزارش خبرآنلاین،‌دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی،‌ فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کارهایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901957

دیگر خبرها

  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»