Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:23:42 GMT

امام جمعه موقت تهران: نمایشگاه کتاب محل عرضه غذای روح است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۵۷۵۵

امام جمعه موقت تهران: نمایشگاه کتاب محل عرضه غذای روح است

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را محل عرضه غذای روح به بازدیدکنندگان معرفی کرد و گفت: جانها در جامعه ای که غذای سالم نداشته باشد، می‌میرد.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در دیدار با رئیس این نمایشگاه با اشاره به آیه «فلینظر الانسان الی طعامه» اظهار داشت: این آیه، سخن روز و دارای پیامی‌ فرا زمانی است، بشر نیاز به غذا دارد و همه حیاتش با تامین غذا می‌گذرد، روح انسان هم مانند جسم نیاز به غذا دارد و کتاب، غذای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر جامعه جایی برای ارائه غذای سالم نداشته باشد، اخلاق و فرهنگ رنگ می‌بازد و جامعه به فضایی راکد و از هم‌ پاشیده تبدیل می‌شود اما اگر مرکزی برای ارائه غذای سالم وجود داشته باشد، یک برنامه‌ریزی خوب می‌تواند مشکلات احتمالی را از میان بردارد.
صدیقی اضافه کرد: اگر ما فعال باشیم و فضای نمایشگاه کتاب را به گونه‌ای تنظیم کنیم که هر کس با ضعف فرهنگی آمد، تحت تاثیر فضا قرار بگیرد، موفق عمل کرده ایم و در صورتی که فضایی ایجاد کنیم که افراد، این نمایشگاه را مکانی برای جلب توجه و گناه ببینند، راه را اشتباه رفته ایم.
وی با اشاره به وجود عناوین زیاد کتاب در نمایشگاه امسال گفت: اینکه این تعداد کتاب توسط علمای نمایشگاه ارزیابی شود که بدون اشکال باشد، جای تبریک دارد، کوچک‌ترین غفلت گاهی آسیب‌هایی پیش می‌آورد که قدم‌های مثبت ما نمی‌تواند آن‌ها را جبران کند.

** اورهان پاموک به تهران آمد
پاموک نویسنده و رمان نویس ترکیه و برنده نوبل ادبیات سال 2000 برای شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب به تهران آمد.
مراسم «شب اورهان پاموک» فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، ساعت ۵ عصر در خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی تهران، خیابان استاد نجات الهی، نبش خیابان ورشو برگزار می شود.
برگزاری این نشست با حضور هنرمندانی همچون آیدین آغداشلو، فریبا وفی، زهره حسین‌زادگان و علی دهباشی و با هدف پرداختن به ویژگی‌های آثار این نویسنده مطرح ترک، همراه خواهد بود.
پاموک، پس فردا پنجشنبه با حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در محل غرفه انتشارات ققنوس با علاقه‌مندان آثار خود دیدار خواهد کرد.
«قلعه سفید» و «زندگی نو» از جمله آثار برجسته و موفق او هستند که در ایران ترجمه و منتشر شده است.
این دومین سفر پاموک به ایران است؛ وی در سال ١٣٨٢ و زمانی که هنوز مدال نوبل را به خانه نبرده بود، به ایران آمده بود.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

** بازدید امیران نیروی زمینی ارتش از نمایشگاه کتاب
لزوم تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها بر ترویج کتابخوانی در نسل جوان در نشست مشترک امیران نیروی زمینی ارتش با رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مورد تاکید قرار گرفت.
در این نشست معاون طرح و برنامه نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: مراکز علمی، فرهنگی و مطالعات راهبردی ارتش و نیروی زمینی در زمینه تدوین کتب مختلف ید طولایی دارند.
امیر اصغر افخمی‌ افزود: نیروهای مسلح و بالاخص ارتش ملزم است به مسائل و علوم روز دنیا واقف باشد زیرا تنها با تجهیز به علم روز دنیاست که می‌توانیم با سایر ارتش‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای رویارویی کنیم.
وی به مردم این نوید را داد که نیروهای مسلح با قدرت و مجهز شدن به بهترین و به‌روزترین تجهیزات دنیا در زیر سایه فرمانده معظم کل قوا در حال تلاشند.
افخمی‌ با اشاره به تاثیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: قطعا نمایشگاه در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر است، تصور می‌کنم باید بیشتر سرمایه‌گذاری خود را روی نسل جوان و نوجوان در مراکز علمی‌ آموزش و پرورش و نیروهای وظیفه در ارتش و سایر نقاط متمرکز کنیم.

** رونمایی از مجموعه آثار استاد مرتضی مطهری با حضور فرزندش
مراسم رونمایی از لوح فشرده‌ مجموعه آثار استاد شهید مطهری با حضور علی مطهری، فردا چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه در سالن رسانه‌های دیجیتال نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود.
این لوح فشرده‌، دربردارنده‌ 29 جلد از تالیفات شهید مطهری از جمله «انسان و سرنوشت»، «جهان‌بینی توحیدی»، «ختم نبوت»، «امامت و رهبری»، «سیر فلسفه در اسلام» است که به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) با هدف انتشار نسخه‌ دیجیتال آثار ارزشمند علوم اسلامی و انسانی به بازار نشر عرضه شده است.
فراهنگ**1880**1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتاب 97 صديقي اورهان پاموك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز

به گزارش قدس آنلاین از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز چهارشنبه (بیست و نهم فروردین ۱۴۰۳ ) آغاز می شود و این ناشران می‌توانند تا پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به سامانه ketab.ir ثبت‌نام کنند.

شیوه حضور ناشران دیجیتال در نمایشگاه صرفا به صورت فیزیکی خواهد بود و ناشرانی که دارای مجوز از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی را دارا باشند امکان ثبت نام در این نمایشگاه را دارند.

کتاب‌های منتشرشده ناشران دیجیتال از سال ۱۳۹۹ به بعد در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل عرضه است و لازم است قبل از ثبت نام نسبت به ثبت آثار در سامانه اقدام شود.

ناشران علاقه‌مند به ثبت نام و حضور در نمایشگاه کتاب می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۵۲۶۸ داخلی ۱۰۷ و ۱۰۵ و ۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۳۱۷ تا ۳۲۱ تماس بگیرند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • شعار نمایشگاه کتاب امسال اعلام شد
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران