Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه مراسم طرح ملی اصالت هویت بر خط، به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر کشور در استانداری خوزستان برگزار شد.

غلامرضا شریعتی در نشست ویدئو کنفرانس افتتاح این طرح گفت: استان خوزستان در تحقق دولت الکترونیک جزو استان های پیشرو بوده و اقدامات متعددی مانند ارسال نامه های مردمی از دفاتر پیشخوان به ادارات به عنوان تنها استان در کشور، پیاده سازی برنامه جی نفت جلوتر از برنامه زمانبندی شده، برنامه ریزی و تهیه پروژه شهر هوشمند اهواز، توسعه کسب و کارهای الکترونیک در استان و همچنین اجرای طرح جامع پنجره واحد سرمایه گذاری در استان به عنوان طرح نمونه ملی در این زمینه ها پیشگام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان افزود: طرح حذف اخذ کپی از مدارک هویتی شهروندان در دستگاه های اجرایی استان اصالت هویت برخط اولین بار به عنوان یک طرح پژوهشی در استان در سال 94 شروع شده و با همکاری وزارت کشور، ثبت احوال کشور و نهاد ریاست جمهوری زیرساخت های فنی و اجرایی آن مورد بررسی قرار گرفته و در سال 95 برای اولین بار در استان خوزستان پیاده سازی شده است. 

وی توضیح داد: در این طرح زیرساخت های لازم در بستر شبکه دولت ایجاد شده و هم اکنون بیش از 100 سازمان امکان دسترسی به این خدمت را دارند و از اهداف این طرح استعلام برخط سوابق هویتی، پیشگیری از جعل اسناد سجلی و هویتی، دسترسی به آخرین وضعیت و اصلاحیه های سجلی، مبارزه با پولشویی و تخلفات هویتی در بانک ها، کاهش هزینه های کپی و مصرف کاغذ، رضایتمندی بیشتر مردم و کاهش تردد شهری است. 

شریعتی خاطرنشان کرد: در این مدت دفتر فناوری اطلاعات و بازرسی استانداری بر اجرای صحیح فرآیند در ادارات نظارت کرده و بیش از 20 بازدید را در این دوران داشتیم. 

وی اضافه کرد: طی این زمان دوره های آموزشی متعددی برای ادارات برگزار شده و موارد دیگری در خوزستان در این بستر آماده ارائه می باشند از جمله استعلام کارت پایان خدمت، ایثارگری، مدرک تحصیلی و موارد مشابه در این بستر پیش بینی شده است. 

استاندار خوزستان در پایان گفت: از حمایت های وزیر کشور در اجرای این طرح تشکر و تقدیر دارم و پیشنهاد می کنم وزارتخانه ها به ادارات کل و سازمان های تابعه خود ابلاغ کنند همکاری فنی و اداری لازم جهت اجرای بهتر و موفقیت آمیز این طرح با ما داشته باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استانداری استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رودخانه دز طغیان کرد

در پی بارش‌های اخیر سیل آسا در استان خوزستان و شهرستان دزفول باعث افزایش دبی رودخانه دز شد.

علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول در گفتگو با خبرنگاران در دزفول با بیان اینکه با توجه به تکمیل شدن ظرفیت سد دز، دبی خروجی سد به ۶۰۰ متر مکعب در ثانیه رسید، اظهار داشت: افزوده شدن آورد ۲۰۰ مترمکعب در ثانیه آب در مسیر عبوری پایین دست سد دز، دبی عبوری از رودخانه دز در محدوده دزفول به ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه خواهد رسید.

فرماندار ویژه دزفول گفت: دستور تعطیلی بوستان‌های ساحلی این شهر صادر و عملیات تخلیه خودرو‌ها از این بوستان‌ها نیز آغاز شده است.

وی از شهروندان خواست از نزدیک شدن به بستر رودخانه دز و حضور در پارک‌های ساحلی تا عادی شدن شرایط به طور جدی خودداری کنند.

فرماندار ویژه دزفول گفت: شرایط سد دز و دبی خروجی این سد به طور مستمر از طریق سازمان آب و برق خوزستان رصد و متناسب با آن تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

۱۷۵ میلیمتر بارندگی طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در شهرستان دزفول موجب آبگرفتگی شدید معابر و خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی و عمرانی شهرستان دزفول شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • (ویدئو) رودخانه دز طغیان کرد