Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@05:59:39 GMT

تجارت مرگ در همین نزدیکی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۶۹۰۴

تجارت مرگ در همین نزدیکی

‍‍‍‍‍‍

کوره های غیر استاندارد ذوب باطری های فرسوده علوه بر آلودگی محیط زیست کارگران را به امراض مختلفی از جمله سرطان دچار می کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اگر چه کنترل واحدهای آلاینده سرب در کشور مورد اهتمام مسئولین قرار گرفته است و کاهش واردات باتری فرسوده موفقیت بزرگی برای سلامت شهروندان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با این وجود برخی کارفرمایان غافل از اثرات مخرب اقدام به واردات باطری های فرسوده و ذوب آن و سپس ارسال شمش حاصل به کشورهای صنعتی می کنند. بعبارتی آلودگی محیط زیست و جان کندن این شغل برای ما و استفاده اش برای کارخانجات صنعتی برخی کشورهاست.کشورهای غربی در قالب استعماری نوین در تجارت مرگ و زندگی به دنبال تامین مواد اولیه هستند به هر قیمتی.

اما در این بین آموزش‌های زیست‌محیطی بعنوان بهترین نوع سرمایه گذاری عمومی در آینده ای نه چندان دور عایدی آن نسیب هموطنان می شود.   سرب مانند جیوه، کادمیم و ارسنیک جزء فلزات سنگینی است و انباشته شدن آن در محیط زیست موجب آلایندگی فراون و تخریب محیط زیست می شود. این فلز فراوانترین و پرمصرف‌ترین فلز سنگین در سوخت های بی کیفیت و باتری های ماشین آلات است.سرب به‌علت نقطه ذوب پایین و با کمترین هزینه کارفرمایانی را به سمت خود جذب می کند که از باطری های فرسوده شمش سرب تهیه کنند غافل از تاثیر سرطان زای این فلز مشغول به تجارت مرگ می شوند.
امروزه از سرب در صنعت ساختمان‌سازی برای پوشش سقف و درزگیری و جلوگیری از نفوذ باران و برای ممانعت از نفوذ صدا استفاده می‌شود. همچنین در ترکیب انواع آلیاژها و در لحیم کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کاربرد اصلی سرب، افزودن آن به بنزین به‌صورت تترا اتیل سرب برای جلوگیری از کوبش موتور است.

سرب تا زمانی که به‌صورت آزاد و غیر یونی باشد، مشکل زیست محیطی به‌حساب نمی‌آید، بلکه سرب به‌صورت حل شده یا یونی، آلاینده زیست محیطی است. 
عنصر سرب و دی‌اکسید سرب به‌عنوان الکترود در باتریهای انباره‌ای بکار می‌روند. عملیات بازگردانی باتری‌های انباره‌ای سربی منبع عمده انتشار سرب در جوامع شهری است و باتری‌هایی که بازگردانی نمی‌شوند، منبع اصلی سرب در ضایعات شهری هستند.
امروزه در کشورهای صنعتی از بنزین سرب‌دار استفاده نمی‌شود. 
بیشتر سربی که وارد بدن انسان می‌شود در خون موجود است و در بافتهای نرم بخصوص مغز وارد شده و در نهایت سرب در مغز استخوان رسوب می کند و به‌علت مشابه بودن اندازه، جانشین کلسیم می‌شود. جذب سرب در بدن اشخاصی که کمبود کلسیم دارند، بیشتر و در کودکان افزون خواهد بود. اختلالا روانی، سقط یا نارس به دنیا آمدن جنین و جلوگیری از رشد عادی مغز بچه ها و کاهش IQ کودکان تأثیرات زیانباری دارد.
دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان

 

حلیاسادات حسینی در آیین اختتامیه لیگ آموزشی- پژوهشی همیار محیط زیست شهر تهران که صبح امروز ( ٣ اردیبهشت ماه ) در باغ کتاب تهران برگزار شد، با اشاره به شعار جهانی «سیاره زمین در مقابل پلاستیک» به نقش و اهمیت کره زمین و اهمیت آن به عنوان زیستگاه اصلی انسان آن پرداخت و گفت: داشتن نسلی از کودکان دوستدار محیط زیست ضامن آینده سلامت شهر و شهروندان است، لذا مشارکت و تعامل در خصوص حفظ محیط زیست و آموزش آن به کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: یکی از اهدافی که اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به عنوان سرفصل برنامه‌های هدفمند و اثربخش در حوزه محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است، بحث آموزش محیط زیست به کودکان در شهر تهران بوده است. بر همین اساس این رویکرد نقطه شروعی در سطح سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مدیریت شهری تهران درباره برگزاری لیگ همیار محیط زیست ویژه کودکان پیش دبستانی شهر تهران شد.

به گفته حسینی، این لیگ از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲ با ابلاغ کمیته سلامت کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی سهر تهران آغاز شد و در مجموع ۱۲۷ مربی داوطلب که با محوریت اداره کل تحت آموزش قرار گرفتند، همکار این لیگ بوده‌اند.

 در این اختتامیه دانش‌آموزان منتخب در پنج پنل تخصصی آب ، هوا، انرژی، زمین، پسماند و با استفاده از مهارت‌های نقاشی، کاردستی، سرود  با حضور داوران و کمک داوران مربوطه به رقابت پرداختند و در پایان مراسم با اهدای هدایا و لوح تقدیر از  برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • بهترین گاز برای کولرهای گازی چیست؟
  • کشف صد هزار حلزون در شهرضا
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  •  مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • جمع آوری زباله های طبیعت توسط دوستدار محیط زیست