Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@16:16:29 GMT

روش‌های طلایی درمان برای بدترین درد دنیا!

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۷۰۲۲

روش‌های طلایی درمان برای بدترین درد دنیا!

درمانگران طب سنتی اعتقاد دارند مصرف چای سبز به دلیل داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی، تاثیر به‌سزایی در درمان سنگ کلیه دارد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، سنگ کلیه، از جمله شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه ادراری است که مردان زیادی در سراسر جهان، آن را دست‌کم یک بار در طول زندگی خود، تجربه می‌کنند. این بیماری، اغلب، به‌دلیل رسوب کردن و تجمع مواد کلسیمی و تشکیل کریستال یا سنگ در کلیه‌ها به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکت و جابه‌جایی این سنگ‌ها در کلیه‌ها، به‌ویژه مجاری ادراری، اغلب، با درد شدید و بی‌قراری زیادی همراه است. همین مساله هم موجب می‌شود مردان، از درد سنگ کلیه، به‌عنوان کشنده‌ترین درد در طول زندگی‌شان یاد کنند.

برای درمان سنگ کلیه و درد‌های ناشی از آن، روش‌های مختلفی در طب مدرن وجود دارد، اما بد نیست با برخی شیوه‌های درمانی سنگ کلیه و تسکین درد‌های ناشی از آن، با روش‌های طبیعی آشنا شوید؛ روش‌هایی که با کمک گیاهان دارویی می‌توانند در فاز اولیه ابتلا به سنگ کلیه، به پیش‌گیری از بزرگ شدن سنگ‌ها یا شکسته شدن آن‌ها کمک کند.

تاثیر چای قاصدک در دفع کریستال‌ها

به گفته متخصصان طب سنتی ایران، نوشیدن دم‌کرده گیاه قاصدک، به‌طور مداوم و مستمر، تاثیر زیادی در تسکین درد‌ها و درمان بیماری سنگ کلیه دارد. این گیاه، به این دلیل که خاصیت ادرارآوری دارد، کمک زیادی به پاک‌سازی و دفع سنگ‌های کلیه می‌کند.

خاصیت ادرارآوری این گیاه موجب می‌شود سیستم ادراری و مجاری ادرار، زود به زود، پاک‌سازی شوند و امکان تشکیل بلور یا سنگ در آن، به کم‌ترین میزان برسد. این گیاه را می‌توان به‌صورت دم‌کرده یا خشک مصرف کرد. برای مصرف برگ‌های خشک این گیاه، بهتر است برگ‌های خشک را کوبیده، به‌صورت پودر درآورید و آن را درون یک کپسول خالی بریزید و با مقداری آب ببلعید.پیش از مصرف این گیاه دارویی، بهتر است با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

آب میوه درمانی کنید

اگر سابقه ابتلا به سنگ کلیه، در میان اعضای خانواده شما وجود دارد و احتمال می‌دهید شما هم خیلی زود، با این بیماری، دست به گریبان شوید، توصیه می‌کنیم نوشیدن یک لیوان آب پرتقال یا شربت آب‌لیمو را که از لیموترش تازه تهیه شده، در سبد غذایی روزانه‌تان قرار دهید.

نوشیدن آب پرتقال و لیموترش می‌تواند تشکیل سیترات‌های ادراری، بلور‌ها و کریستال‌ها را در دستگاه ادراری، به‌ویژه کلیه‌ها، مهار کند و به این ترتیب، احتمال تشکیل سنگ کلیه را به صفر برساند. اگرچه شرط عقل آن است که این شیوه را تنها راه پیش‌گیری از ابتلا به سنگ کلیه، قلمداد نکنید.در کنار استفاده از این روش، احتمال ابتلا به این بیماری را با مشاوره با متخصص و پزشک خود نیز بررسی کنید.

با گیاهان دارویی، سنگ کلیه را مهار کنید

چای سبز، از جمله گیاهان دارویی است که تاثیر زیادی در درمان سنگ کلیه و پیش‌گیری از ابتلا به آن دارد. به گفته درمان‌گران طب سنتی، مصرف این چای، به دلیل داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی، تاثیر به‌سزایی در درمان سنگ کلیه دارد؛ البته باید توجه داشته باشید که حتما چای سبز بدون کافئین، تهیه کنید. در کنار چای سبز، مصرف عصاره گیاه قره‌قاط نیز برای درمان و سلامت کلیه‌ها، توسط متخصصان طب سنتی توصیه شده است.

به گفته درمان‌گران طب سنتی، مصرف گیاهانی، چون کاکل ذرت، خارمریم، چای سبز و قره‌قاط، از جمله کاربردی‌ترین گیاهان برای درمان بیماری سنگ کلیه است.

تسکین درد کلیه با روغن کرچک

یکی از شیوه‌های طبیعی برای تسکین درد ناشی از ابتلا به سنگ کلیه، استفاده موضعی از روغن کرچک است. ماساژ این روغن، در صورتی که به خالص بودن آن اطمینان داشته باشید، می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش درد‌های سنگ کلیه داشته باشد.

درمان‌گران طب سنتی، ماساژ روغن کرچک، روی کلیه‌ها و گرم کردن این ناحیه را با کمک کیسه آب جوش، بهترین روش برای کاهش درد‌هایی می‌دانند که موجب بی‌قراری بیمارمی‌شود.ماساژ کلیه‌ها با این روغن وگرم کردن آن درطول روز به مدت یک ساعت، می‌تواند درد بیمار را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند

پروفسور محمداسماعیل اکبری در تعریف سرطان به قدس آنلاین می گوید: سرطان یک نوع بیماری هوشمند است و کاملاً هوشیارانه خودش حفظ می کند به همین دلیل هر ساله در تمامی دنیا شاهد افزایش تعداد و نوع سرطان هستیم و از آنجا که کشور ما رو به پیری است افزایش سرطان نیز در آن بیش از دیگر کشورها مشاهده می شود.

دکتر محمد اسماعیل اکبری،رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

وی می افزاید: سرطان صرفاً بیماری ژنتیک نیست به دلیل آنکه سرطان ها حداکثر ۱۰درصد واکنش ارثی دارند و ۹۰درصد فرضی هستند نه ژنتیکی. این در حالی است که هیچ سرطانی وجود ندارد که بدون تغییر ژن ایجاد شده باشد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان ادامه می دهد: درمان سلول به جای درمان ژن نکته مثبتی است؛ اما باید به این نکته اشاره کنیم که قطعا در آینده پاسخ همه مشکلات درمانی را نخواهد داد و ما ناگزیر خواهیم بود آن را کنار بگذاریم. چراکه قبل از این تصور می کردیم که سلول سرطانی عامل ایجاد سرطان است؛ اما اکنون می دانیم که هم سلول سرطانی در بروز این بیماری نقش دارد و هم محیط میکروسکوپی تومور که همان سلول های نسج هم بندی هستند و در اطراف سلول های سرطانی قرار دارند. بنابراین محیط اطراف سلول های سرطانی جایگاه مهمی در تثبیت و گسترش سرطان دارند.

این  فوق تخصص جراحی غدد و سرطان تصریح می کند: کشور ما از سردمداران از درمانی جدید در دنیا است و ما بر مبنای محیط اطراف سلول های سرطانی طراحی کرده ایم. بنابر این محیط اطراف سلول های سرطانی جایگاه مهمی در تثبیت و گسترش سرطان دارد.

بیش از ۲۰۰۰ مورد سل تراپی در ایران انجام شده است که این موضوع نشان می دهد از دنیا عقب نیستیم؛ اما چنین نیست که مشکل سرطان حل شده باشد چراکه انتظار نداریم سل تراپی معجزه کندوی می گوید: کشور ما جزو ۱۰کشور دنیاست که سلول درمانی انجام می دهد؛ اما این روش درمان قطعی سرطان نیست و کسانی که سلول درمانی را روشی قطعی برای درمان می دانند بیش از ۵۰ متغیر را نادیده گرفته اند.

اکبری اذعان می دارد: درمان تومورهای غده ای تنها با جراحی امکان پذیر است و روش های دیگر از جمله رادیوتراپی، شیمی درمانی، درمان با اشعه، هورمون درمانی، سلول درمانی و ایمنی درمانی هرکدام به سهم خود مثبت و تأثیر گذارند اما به هیچ وجه درمان قطعی سرطان نیستند. بنابراین سل تراپی نیز هرگز نمی تواند روش درمانی قطعی باشد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به اینکه تقریباً هر روش درمانی نقطه ضعف هایی دارد ادامه می دهد: بیش از ۲۰۰۰ مورد سل تراپی در ایران انجام شده است که این موضوع نشان می دهد از دنیا عقب نیستیم؛ اما چنین نیست که مشکل سرطان حل شده باشد چراکه انتظار نداریم سل تراپی معجزه کند و تنها می تواند تأثیرگذار و کمک کننده برای درمان باشد.

وی درباره مرگ و میر بیماران سرطانی توضیح می دهد: در گذشته دو سوم افرادی که مبتلا به سرطان می شدند بیشتر از یک سال زنده نمی ماندند اما اکنون در کشور ما حداقل دو سوم مبتلایان حتماً زنده می مانند و این موضوع نشان می دهد روی خط علم دنیا حرکت می کنیم و جزو کشورهای موفق و حتی در مواردی مانند سرطان پستان یا تیروئید، پیشگام تر از کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده ایم.

اکبری در پاسخ به خبرنگار ما درباره تأثیر داروهای سنتی بر درمان سرطان تصریح می کند: متأسفانه در فضای مجازی درباره انواع بیماری ها و روش های درمانی آن تبلیغات بدون اساس و پایه علمی صورت می گیرد اما به جرئت باید گفت سرطان هرگز و هرگز با هیچ داروی سنتی درمان نمی شود بلکه در موارد بسیاری استفاده از داروی سنتی برای درمان سرطان، بیمار قابل درمان را به بیمار غیرقابل درمان تبدیل کرده است.

عفت زارع

دیگر خبرها

  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!