Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: کشورها و شخصيت‌هاي مطرح جهان همزمان با اعلام خروج آمریکا از توافق بين المللي برجام، اقدام اين کشور را محکوم کردند و آن را یک تصمیم احمقانه خواندند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، پس از اعلام ترامپ، رییس جمهور آمریکا مبني بر خروج این کشور از برجام، بسياري از کشورها و شخصیت های مطرح جهان به این اقدام واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موگرینی: تعهد اتحادیه اروپا به ادامه برجام/توافق هسته‌ای حاصل ۱۲ سال دیپلماسی بود

فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه آمریکا پس از اعلام دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ثانویه علیه ایران و اعمال تحریم‌های جدید در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا مکررا اعلام کرده است که برداشتن تحریم‌ها نتایج مثبتی بر روی روابط تجاری ایران و اتحادیه اروپا و همچنین اقتصاد مردم ایران داشته است، گفت: ما همچنان متعهد هستیم این وضعیت ادامه پیدا کند.

 

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه ما متعهد و مصمم به حفظ این توافق هستیم و این کار را برای امنیت جمعی خود انجام می‌دهیم، تصریح کرد: این توافق نشان داد راه‌حل‌ها وقتی ممکن باشد می‌توانیم از طریق گفت‌وگو و مذاکره به آن دست یابیم و اینکه احترام زبان جهان‌ شمول است. اتحادیه اروپا به تعهدات خود پایبند است.

 

وی با اعلام نگرانی از اجرای تحریم‌های جدید از سوی آمریکا افزود: این مساله را با همکاران خود بررسی خواهیم کرد. در عین حال اتحادیه اروپا بر اساس مصالح و امنیت خود عمل می‌کند. توافق هسته‌ای حاصل 12 سال دیپلماسی بود و متعلق به همه جامعه جهانی است و این توافق جواب داد و به هدفش که دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای بود، دست یافت.

 

مکرون: فرانسه، آلمان و انگلیس از تصمیم آمریکا برای کنار گذاشتن برجام متاسف است

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پس از آنکه دونالد ترامپ فرمان خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد با انتشار پیامی ضمن ابراز تاسف خود نسبت به این تصمیم نوشت: فرانسه، آلمان و انگلیس از تصمیم آمریکا برای کنار گذاشتن برجام متاسف است. رژیم منع اشاعه هم‌اکنون در خطر است. ما روی یک چارچوب گسترده‌تر که فعالیت هسته‌ای، دوره پس از 2025، فعالیت موشکی بالستیک و ثبات در خاورمیانه به ویژه سوریه، یمن و عراق را دربر می‌گیرد، همکاری خواهیم کرد.

 

تاکید مسکو بر ادامه اجرای برجام/ خروج آمریکا از توافق هسته‌ای؛ تهدیدی علیه امنیت بین‌الملل

وزارت امور خارجه روسیه پس از آنکه رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد شد، تاکید کرد که خروج آمریکا نقض حقوق بین‌الملل است و اختیارات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تضعیف خواهد کرد.‌ خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، تهدیدی علیه امنیت بین‌الملل خواهد بود.

 

دلسردي ايرلند از خروج ترامپ از برجام/دیگر طرف های توافق به اجراي آن ادامه دهند

سايمون کاونی، معاون نخست وزير و وزير امور خارجه و تجارت ايرلند در بيانيه اي در پايگاه اينترنتي وزارت امور خارجه ايرلند اعلام کرد: من از اعلام آمريکا مبني بر اينکه اين کشور از توافق هسته اي ايران (برجام) خارج مي شود، به شدت دلسرد شده ام. ايرلند و شرکاي اروپايي‌اش و طيف بسيار گسترده اي از افکار عمومي بين المللي به صراحت اعلام کرده اند که معتقدند برجام يک دستاورد قابل توجه ديپلماتيک بود و همه طرف هاي مربوطه بايد آن را به طور کامل اجرا کنند. من اميدوارم آمريکا در اين تصميم تجديدنظر کند. من اميدوارم که ديگر طرف هاي اين توافق، از جمله ايران و اتحاديه اروپا و ديگران، به اجراي اين توافق ادامه دهند. خاورميانه (غرب آسيا) و جهان با اين توافق که اجرا شود، امن تر و باثبات تر هستند.

 

رییس شورای اروپا: رایزنی رهبران اتحادیه اروپا درباره تصمیم ترامپ

دونالد تاسک رییس شورای اروپا پس از اعلام تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود تصریح کرد: سیاست‌های رییس‌جمهور ترامپ در قبال توافق هسته‌ای با ایران و تجارت با رویکردی واحد از سوی اروپا مواجه خواهد شد. رهبران اتحادیه اروپا قرار است به این دو مساله در نشست هفته آینده خود رسیدگی و رایزنی کنند.

 

بلژيک اقدام آمريکا را محکوم کرد/ نبود توافق هسته اي یعنی بي ثباتي بيشتر

شارل ميشل، نخست وزير بلژيک در توئیتی تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا را درمورد خروج از توافق هسته اي ايران محکوم کرد و نوشت: نبود توافق هسته اي ايران به معني بي ثباتي بيشتر يا جنگ در خاورميانه (غرب آسيا) است. من از خروج دونالد ترامپ از برجام به شدت ابراز تاسف مي کنم. اتحاديه اروپا و شرکاي بين المللي آن بايد همچنان متعهد باشند و ايران بايد به عمل کردن به تعهدات خود ادامه دهد.

 

جان کری: تصمیم ترامپ امنیت ما را تضعیف می‌کند/خروج از برجام ما را منزوی می‌کند

جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به تصمیم دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری کشورش برای خروج از توافق هسته‌ای ایران واکنش نشان داد و گفت:  تصمیم امروز امنیت ما را تضعیف می‌کند،‌ اعتبار ما را از بین می‌برد، ما را در میان متحدان اروپایی‌ خود منزوی می‌کند، اسرائیل را در معرض خطرات بزرگ‌تر قرار می‌دهد،‌ تندروهای ایران را تقویت می‌کند، نفوذ جهانی‌مان برای رسیدگی به رفتار ایران را کاهش می‌دهد و به توانایی دولت‌های آینده برای انجام توافقات بین‌المللی آسیب می‌زند. نیاز به هیچ صحبتی نیست. واقعیت گویاست. این تصمیم به جای سازندگی بر اساس یک‌سری تدابیر راستی‌آزمایی منع اشاعه بی‌سابقه، آنها را به خطر می‌اندازد و جهان را به شرایطی که یک سال پیش با آن مواجه بود، باز می‌گرداند. میزان خسارتی که این تصمیم به بار می‌آورد، منوط به کاری است که اروپا می‌تواند برای حفظ توافق هسته‌ای انجام دهد و منوط به واکنش ایران است. باید امیدوار باشیم که جهان بتواند توافق هسته‌ای را حفظ کند.

 

رئيس کميسيون بين الملل دوماي روسيه: اقدام ترامپ احمقانه بود

لئونيد اسکولتسکي، رئيس کميسيون امور بين الملل مجلس دوماي روسيه در واکنش به تصمیم ترامپ برای خروج کشورش از برجام گفت: آمريکا با استناد به مدارک جعلي اسرائيل از توافق برجام خارج شد و هيچ مدرک قانع کننده اي براي اقدام احمقانه خود به جهانيان نشان نداد. خروج آمريکا از برجام، خشن ترين شکل ممکن براي براي تخلف از قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل است. رييس جمهور آمريکا هيچ دليل و مدرکي مبني بر انحراف ايران از تعهدات خود ارائه نکرد و تنها به سخنان عاري از حقيقت و دروغ نتانياهو تکيه کرد. به نظر مي رسد، آمريکا از مدت ها پيش با اسراييل هماهنگي هاي لازم را انجام داده بود تا با نمايش اسنادي جعلي و ساختگي، به اين اقدام احمقانه دست بزند.

 

استقبال عربستان از خروج آمريکا از عربستان

عادل الجبير، وزير امور خارجه عربستان در واکنش به خروج آمريکا از توافقنامه هسته اي ايران گفت: خروج آمريکا از اين توافقنامه را تأييد مي کنيم و به همکاري ها با شرکاي خود ادامه مي دهيم. عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان از تصمیم آمریکا برای ازسرگیری تحریم‌ها علیه ایران حمایت می‌کند. عربستان در ابتدا به این دلیل از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرد که قرار بود این توافق از انتشار سلاح کشتار دسته جمعی در خاورمیانه و جهان ممانعت کند.

 

در این بیانیه ادعا شده است: ایران از طریق برداشتن تحریم‌ها به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود در منطقه ادامه داد و موشک‌های بالستیک خود را گسترش داد، از گروهک‌های تروریستی در منطقه از جمله حزب‌الله و حوثی‌ها (انصارالله) که از سلاح‌های ایران برای هدف قرار دادن شهروندان یمنی و تعرض به کشتیرانی استفاده کردند، حمایت کرد. امیدواریم که جامعه بین‌المللی نیز موضع قاطعی در برابر آن‌چه اقدامات خصمانه و بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه، حمایت از تروریسم، حمایت از نظام بشار اسد که بیش از نیم میلیون شهروند خود را به قتل رساند و از سلاح شیمیایی استفاده کرد، خواند، اتخاذ کند.

 

اوباما: خروج از برجام آمریکا را در برابر قدرت‌های جهانی دیگر قرار می‌دهد

باراک اوباما، رییس‌جمهور پیشین آمریکا که از زمان پایان ریاست‌جمهوری خود اظهارنظری در مورد برجام نکرده بود، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تهدیدهای مهم‌تری برای امنیت آمریکا را نمی توان یافت که از احتمال اشاعه تسلیحات هسته‌ای یا ایجاد یک جنگ ویرانگر در خاورمیانه خطرناک‌تر باشد. واقعیت شفاف است. برجام نتیجه‌بخش بوده است و این دیدگاهی است که متحدان ما،‌ کارشناس مستقل و وزارت دفاع کنونی آمریکا نیز بر آن اتفاق نظر دارند. برجام در راستای منافع آمریکا بوده است و توانسته برنامه هسته‌ای ایران را تا حدود زیادی محدود کند. برجام الگویی است که نشان می‌دهد دیپلماسی می‌تواند به چه چیزهایی دست یابد. رژیم‌های بازرسی و راستی آزمایی دقیقا چیزهایی است که آمریکا باید آنها را در قبال کره شمالی نیز به کار گیرد. در واقع زمانی که ما همه به دنبال استفاده از دیپلماسی برای موفقیت در برابر کره شمالی هستیم، خروج از برجام دستیابی به یک توافق با کره شمالی را نیز تهدید می‌کند به همین دلیل بیانیه امروز در مورد برجام بسیار گمراه‌کننده بود.

 

وی ادامه داد: خروج از توافق هسته‌ای با ایران در واقع پشت کردن آمریکا به نزدیک‌ترین شرکای ما است، توافقی که دیپلمات‌ها،‌ دانشمندان و کارشناسان اطلاعاتی ارشد ما برای آن مذاکره کردند. در یک نظام دموکراتیک همواره تغییراتی در سیاست‌ها و اولویت‌های دولت کنونی و دولت بعد وجود دارد اما نقض توافقی که کشور ما یکی از اعضای آن است باعث تضعیف اعتبار آمریکا می‌شود و نیز ما را در برابر قدرت‌های جهانی دیگر قرار می‌دهد.

 

گوترش: همه به تعهدات خود پايبند باشند

آنتونيو گوترش، دبير کل سازمان ملل متحد از ديگر طرف هاي توافق هسته اي ايران خواست به تعهدات به طور کامل پايبند باشند و اعلام کرد از تصميم آمريکا به خروج از توافق هسته اي ايران به شدت نگران است.

 

حمایت بحرین از خروج ترامپ از برجام

بحرین تصمیم دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام و ازسرگیری تحریم‌ها علیه ایران را تایید کرد و این تصمیم را نشان دهنده پایبندی آمریکا برای مقابله با سیاست‌های ایران و تلاش مداوم آن برای صادر کردن تروریسم در منطقه بدون اینکه هیچ پایبندی به قوانین بین‌المللی بگذارد، دانست.

این کشور همچنین مدعی شد: این تصمیم نشان می‌دهد که توافق هسته‌ای نواقص متعددی دارد که مهم‌ترین آنها عدم پرداختن به برنامه موشکی ایران، تهدید امنیت و ثبات منطقه، دخالت در امور داخلی دیگر کشورها و حمایت از شبه نظامیان تروریستی است. ما بر حمایت خود از تصمیم ترامپ درباره خروج از برجام تاکید می‌کنیم و برای نابودی تروریسم در سطح منطقه و بین‌الملل در کنار آمریکا می‌ایستیم و از دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای درخواست می‌کنیم که به منظور ایجاد امنیت و صلح گامی همانند گام آمریکا اتخاذ کنند.

 

اردوغان: تصمیم ترامپ منجر به بی‌ثباتی می‌شود

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای واکنش نشان داد و گفت: تصمیم آمریکا برای خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای با ایران موجب ایجاد بی‌ثباتی و مناقشات جدید خواهد شد.

 

سوریه خروج ترامپ از برجام را محکوم کرد/آمریکا به توافقات و معاهدات بین‌المللی پایبند نیست

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که جمهوری عربی سوریه خروج رییس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را به شدت محکوم می‌کند و این امر بار دیگر ثابت کرد که آمریکا به توافقات و معاهدات بین‌المللی پایبند نیست. واکنش‌ها و محکومیت‌های بین‌المللی نسبت به تصمیم ترامپ نشان دهنده منزوی شدن آمریکا و خطای سیاسی آن‌هاست که این امر باعث افزایش تنش‌ها در جهان می‌شود. ریاست، دولت و ملت سوریه بار دیگر حمایت کامل خود از جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کند و ما اطمینان کامل داریم که ایران از نتایج این موضع خصمانه آمریکا که بر امنیت و ثبات منطقه و جهان تاثیر خواهد گذاشت،‌ عبور می‌کند.

 

ابراز تاسف انگليس

 

ترزا مي نخست، وزير انگليس از خروج آمريکا از توافقنامه هسته اي با ايران ابراز تأسف کرد.

 

سولانا: ترامپ نتوانست موفقیت دیپلماتیک اوباما را حفظ کند

خاویر سولانا، مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی با اشاره به تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران نوشت: این تصمیم در حالی اتخاذ شده که این توافق تا این لحظه بر اساس گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سوی ایران نقض نشده است. ترامپ نتوانست موفقیت دیپلماتیکی که اوباما به دست آورده بود را حفظ کند.

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران کتاب مسجد مصلی سبک زندگی اسلامی مساجد نمایشگاه کتاب نمایشگاه بیرجند اقتصاد مقاومتی خروج آمریکا از برجام دونالد ترامپ برجام کشورهای جهان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، شیخ بدرالدین حسون، از علمای برجسته سوریه در دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی عراق با شعار «طوفان الاقصی.. آرمان و هویت» تصریح کرد: جمعیت علمای رباط محمدی امروز ما را گردهم آورده و تقریب، میان ما الفت ایجاده کرده است.

وی بابیان این که ما امروز باید قرائت جدیدی از امور داشته باشیم، تصریح کرد: وزیر امور خارجه آمریکا 15 سال پیش از عراق به دمشق آمد و به رهبر آن گفت که ما امروز در نیویورک نیستیم. ما امروز در مرزهای تو هستیم. مقاومت و همه آنچه که به فلسطین مربوط می‌شود را از کشور خود بیرون کن و در ازای آن ما همه چیز را برای تو فراهم می‌کنیم. اما جواب سوریه این بود که شما امروز یا فردا از عراق خواهید رفت و فرزندان فلسطین تنها زمانی از این کشور خارج می‌شوند که به قدس بروند.

حسون ادامه داد: جوانی در تونس خود را آتش زد و همه خبرهای دنیا به سمت بهار عربی رفتند و تونس، مصر، لیبی، سودان و سوریه را ویران کردند. اکنون یک جوان از ارتش آمریکا خود را در برابر سفارت اسرائیل برای آزادسازی آتش زد.

وی افزود: بعد از چهار روز از طوفان الاقصی، مقامات پنج کشور خارجی (آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، کانادا ) وارد تل‌آویو شدند تا به همه ما بگویند که این تنها مسئله تل‌آویو، اسرائیل و یا یهود نیست. آمدند تا بگویند که ما با همه قوای خود آمده‌ایم تا به جهان اسلام بگوییم که ما با اسرائیل هستیم. آنها آمدند تا علیه اسلام، اعلام جنگ کنند.

وی در ادامه اظهار داشت امروز باید از مردم غزه بگوییم کسانی که دائما ما را به یاد این آیه می اندازد که خداوند فرمود: «کنتم خیر امة اخرجت للناس؛ شما بهترین امتی هستید که [برای اصلاح جوامع انسانی] پدیدار شده‌اید.» و این پیامی از سوریه و جای‌جای زمین به کودکان غزه است.

این عالم سوری در ادامه خطاب به همه علمای مسلمان گفت: بیایید یک بار دیگر بخوانیم که این امت، امت واحد است. 
 

دیگر خبرها

  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • رییسی مجامع جهانی را به یاری به ملت مظلوم غزه فراخواند
  • رئیس جمهور مجامع جهانی و وجدان‌های بیدار بشری را به یاری به ملت مظلوم غزه فراخواند
  • رئیسی مجامع جهانی را به یاری غزه فراخواند
  • از مذاکره در تهران تا احیای برجام در واشنگتن؟!
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است