Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@13:31:18 GMT

راز زیبایی و جوانی پوست مثلث سلامت است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۷۷۲۱

راز زیبایی و جوانی پوست مثلث سلامت است

رکنا: مثلث سلامت تشکیل شده است از اصلاح تغذیه، استفاده از داروهای گیاهی، حجامت و زالو درمانی که با استفاده از آن‌ها می‌توان زیبایی پوست را حفظ کرد.

یک متخصص طب سنتی در خصوص راه‌های از بین بردن خط خنده و درمان خانگی آن توضیحاتی داد.

حسن اکبری متخصص طب سنتی در خصوص از بین بردن خط خنده، اظهار کرد: به مرور زمان صورت افراد به دلیل بالا رفتن سن و از دست دادن کلاژن، دچار فرو رفتگی‌هایی می‌شود که این امر برای فرد اصلا خوشایند نیست؛ گاهی این خط در اثر خنده زیاد در صورت ایجاد می‌شود، درست است که خنده بر هر درد بی‌درمان دواست اما در اثر خط خنده چروک‌هایی در صورت به وجود می آید که افراد با کنترل و بهبود آن‌ها می‌توانند زیبایی را به چهره خود اضافه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه افراد برای جلوگیری از شل شدن پوست باید مواردی را در زندگی خود رعایت کنند، خاطر نشان کرد: افراد برای زندگی سالم‌تر باید از مثلث سلامت استفاده کنند؛ مثلث سلامت تشکیل شده است از اصلاح تغذیه، استفاده از داروهای گیاهی، حجامت و زالو درمانی که با استفاده از آن‌ها می‌توان سیستم ایمنی را افزایش داد.

اکبری با بیان اینکه افراد باید برای رفع چین و چروک صورت خود به نوع تغذیه خود اهمیت دهند، عنوان کرد: افراد در هر مرحله‌ از زندگی باید به سبک زندگی خود اهمیت دهند و بتوانند با ورزش Sport کردن و تغذیه مناسب بدنی سالم داشته باشند؛ زمانی که تغذیه مناسب باشد افراد می‌توانند به سراغ زیبایی‌های ظاهری خود بروند و آن‌ها را افزایش دهند و اگرعارضه‌ای درصورت دارند می‌توانند آن را درمان کنند.

وی در خصوص برطرف کردن خط خنده با طب سنتی، اظهار کرد: کرم خراطین و یا روغن خراطین که به نام روغن زالو شهرت دارد، در اصل از کرم ایزینفتیدا گرفته می‌شود؛ این کرم از عصاره مواد بیولوژیک تشکیل شده است و افراد در صورتی که به طور مداوم از این کرم استفاده نمایند می‌توانند از شر خط خنده خود رها شوند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه مواد مفیدی در کرم خراطین استفاده شده است، گفت: روغن خراطین از موادی همچون پروتئین، الانتین، امگا ۶، امگا ۹ و امگا ۳ بی شماری تشکیل شده است؛ الانتین موجود در کرم خراطین باعث می‌شود چین و چروک‌های صورت از بین برود و سطوح صورت همسان شود، کلاژن موجود در این کرم باعث ترمیم خط و چروک صورت می‌شود.

اکبری با تاکید بر اینکه خراطین علاوه بر اینکه برای رفع خط خنده موثر است کاربردهای بسیار زیاد دیگری دارد، گفت: روغن خراطین حجم دهنده‌ی فوق العاده‌ای برای لب و گونه است، پزشکان طب سنتی برای افزایش حجم خط لب و گونه به افراد استفاده از روغن خراطین را پیشنهاد می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه افراد برای از بین بردن چین و چروک صورت خود باید به نوع تغذیه اهمیت دهند، عنوان کرد: افراد سعی کنند شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنند؛ قند به خصوص شکر تصفیه شده، کلاژن پوست را از بین می‌برد و پوست را شل می‌کند لذا افراد آن را از رژیم غذایی حذف کنند و به جای آن از عسل استفاده نمایند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: افراد سعی کنند از میوه ها و سبزیجات بیشتری استفاده کنند چرا که ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی و آنتی اکسیدان کورد نیاز بدن را تامین می‌کنند؛ همچنین از گوشت که منبع غنی پروتئین‌ و اسیدهای آمینه است استفاده نمایند، از آجیل که سرشار از پروتئین، ویتامین‌ و مواد معدنی است استفاده کنند زیرا این مواد موجب می‌شوند که پوست به مواد مورد نیاز خود مانند پروتئین در ساخت کلاژن و الاستین به کار می‌رود، دست پیدا کنند و کمتر چروک شود.

اکبری در خصوص راه‌های درمانی در از بین بردن خط خنده، عنوان کرد: افراد علاوه بر روغن خراطین می‌توانند از کرم رازیانه و یا کرم عسل استفاده نمایند؛ عسل در رفع بسیاری از بیماری‌ها مفید است و می‌توان از این مواد مغذی در رفع خط خنده استفاده کرد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه روغن‌درمانی یکی از بهترین روش‌ها در درمان خط اخم و خنده است، یاد آور شد: ماساژ Massage صورت و عضلات اطراف چشم، پیشانی و دهان از جمله کاربردی‌ترین شیوه‌های پیشگیری از ابتلا به چروک پوست است؛ اگر افراد ماساژ شبانه صورت را به شیوه صحیح و به صورت مداوم داشته باشند، می‌توانند به از بین رفتن چین و چروک صورت خود امیدوار باشند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت طب سنتی طب زیبایی طب سنتی سلامت سبک زندگی ورزش Sport ماساژ Massage پوست تغذیه زیبایی رعایت درمانی داروی گیاهی مثلث سلامت عکس دختر فیلم زن حوادث حوادث تهران جوان قتل تهران قاضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟

از جمله مکمل‌های ضدپیری می‌توان به کورکومین، کلاژن، ویتامین C، تیانین و رزوراترول اشاره کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با وجود اینکه ژنتیک نقش مهمی در روند پیری ایفا می‌کند، مصرف بعضی از مکمل‌ها در رژیم غذایی می‌تواند فرایند پیری را کند کند، در ادامه به معرفی و بررسی چند مکمل ضدپیری می‌پردازیم:

کورکومین

کورکومین که در زردچوبه یافت می‌شود، به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی قوی خود شناخته شده است، بنابراین با استرس اکسیداتیو و التهاب مقابله می‌کند که هر دو روند پیری را کند می‌کند؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کورکومین ممکن است برای سلامت مغز، سلامت قلب و عملکرد مفاصل مفید واقع شود.

کلاژن

کلاژن که نوعی پروتئین است برای حفظ لطافت پوست و سلامت مفاصل ضروری است؛ با این وجود، سنتز کلاژن به طور معمول با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و منجر به چین‌وچروک، افتادگی پوست و سفتی مفاصل می‌‏شود، پیتیدهای کلاژن می‌تواند به بازیابی کلاژن از دست رفته کمک کند، در نتیجه پوست سفت‌تر، موها و ناخن‌ها قوی‌تر و تحرک مفاصل افزایش پیدا می‌کند.

ویتامین C

ویتامین C با توجه به ویژگی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی شناخته شده است، اما همچنین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و مانع استرس اکسیداتیو می‏‌شود؛ علاوه بر این، ویتامین C برای تشکیل کلاژن ضروری است و باعث نرمی پوست و بهبود زخم می‏‌شود، این ویتامین با تقویت سیستم دفاعی طبیعی بدن و تشکیل کلاژن به حفظ جوانی و سلامت عمومی بدن کمک می‌کند؛ ویتامین C که به وفور در مرکبات وجود دارد، به راحتی در بدن جذب می‎‌شود.

تیانین

تیانین که یک آسید آمینه موجود در چای سبز است، دارای خواص تسکین‌دهنده و تقویت‌کننده خلق‌وخو است، تیانین آرامش‌بخش است و باعث کاهش استرس و اضطراب می‏‌شود که هر دو با پیری زودرس مرتبط هستند؛ علاوه بر این، تیانین ممکن است عملکرد شناختی و سلامت قلب و عروق را بهبود ببخشد.

رزوراترول

رزوراترول که یک پلی‌فنول موجود در انگور قرمز و توت است، دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است که از افراد در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند بیماری‌های قلبی و اختلالات عصبی محافظت می‌کند و باعث افزایش طول عمر می‌‏شود.

کد خبر 749257

دیگر خبرها

  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند