Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس مد و لباس امتداد نیوز: دومین کتاب ملی مد و لباس ایران ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و جمعی از طراحان، تولیدکنندگان، صنعتگران، صاحبان برند و مدیران اتحادیه‌ها، اصناف و انجمن‌ها به همت مؤسسه هنری مد و لباس ققنوس با مدیریت یوسف خزائی در تالار رودکی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این مراسم ضمن تقدیر از تمامی فعالان حوزه مد و لباس که در مسیر طراحی و اتمام کار دومین کتاب ملی مد و لباس ایران همراهی و مساعدت‌های لازم را از خود نشان دادند اظهار داشت: ما می‌دانیم که طراحان و تولیدکنندگان در صحنه و به گونه‌ای جهادگرانه با بسیاری از مشکلات می‌جنگند و به ویژه طراحان تلاش دارند تا محصول فکر و اندیشه خود را به جامعه برسانند.

قبادی با اشاره به اینکه بسیاری از مجموعه‌های تولید در سال‌های نه چندان دور فاقد عنصر تفکر یعنی طراحی بود بیان کرد: یکی از راهکارهای ما برای رسیدن به پیشرفت، توجه به فکر، اندیشه و مفهوم است و در این مسیر نیازمند سرعت لازم هستیم.

تولیدکنندگان با احتمال برخی نواقص فضا را به روی طراحان نبندند

او با تأکید بر اینکه تلاش‌های انجام شده کافی نیستند و تولیدکنندگان با احتمال برخی نواقص نباید فضا را به روی طراحان ببندند، گفت: برخی پویش‌ها همچون “طهرون بپوشیم” و “مد طهران” در سال گذشته نشان داد که باید زمینه‌های لازم را برای کشف صاحبان فکر در هنر صنعت مد و لباس فراهم کرد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تصریح کرد: مد و لباس یک موتور مولد دارد و آن همانا رسانه و تبلیغات است و جا دارد در فرصت‌های مختلف این مهم را بررسی کنیم که تاکنون تا چه اندازه توانسته‌ایم از ظرفیت‌های معرفی خود بهره‌مند شویم. در این میان برخی خود را مستغنی از تعریف و معرفی می‌دانند و برخی راه را بلد نیستند، اما به هر روی یک رفتار تاریخی و فرهنگی در کشور ما وجو دارد که ترجیح می‌دهیم خیلی از کارها را پنهان کنیم.

تبلیغات میلیاردی در صدا و سیما را به صفر رساندیم

قبادی افزود: با تلاش‌های بسیار، تبلیغات میلیاردی در صدا و سیما را به صفر رساندیم اما انصافاً چه تعداد از فعالان عرصه مد و لباس از این ظرفیت مهم بهره گرفتند.

برخی دولت‌ها منتظرند که یکی بزرگ شود و گردنش را بفشارند

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه با نقدی صریح به برخی ساختارهای غلط دولت در مسیر فعالیت هنرمندان و صنعتگران، گفت: برخی دولت‌ها منتظرند که یکی بزرگ شود، بر سرش بکوبند و گردنش را بفرشاند اما واقعیت آن است که ما دولتمردان آمده‌ایم که این مشکلات تاریخی را برطرف کنیم و در همین راستا سال گذشته  یکی از محورهای کارگروه همین تغییر نگرش در نهادهای دولتی و مسئول پیرامون مسائلی همچون بیمه، مالیات و عوارض بود.

قبادی با تأکید بر اینکه یکی ازمهمترین مسائل در حمایت از کالای ایرانی تغییر نگرش مسئولان دولتی است اظهار داشت: در ساختار کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، نگاه‌ها را معطوف به تولیدات داخلی کرده‌ایم و جا دارد صاحبان برند و تولیدکنندگان نیز در فرصت به وجود آمده به ماهیت تبلیغات پی ببرند چرا که از سونی و سامسونگ که بالاتر نیستیم و باید همچون این برندها تعاملات خود با سایر رسانه‌ها را افزایش دهیم و کتاب ملی مد و لباس تا حدودی تلاش کرد تا این نقیصه را برطرف کند.

رونمایی از نرام‌افزار کتاب ملی مد و لباس

او در ادامه از طراحی نرام‌افزار کتاب ملی مد و لباس خبر داد و گفت: برای حجم محتوایی که مااز فعالیت هنرمندان و صنعتگران عرصه مد و لباس در اختیار داریم 10  کتاب دیگر هم کفایت نمی‌کند که البته در راستای تحقق اهداف از طرح‌ها و پیشنهادات تمامی فعالان استقبال می‌کنیم.

در این مراسم و پیش از رونمایی از دومین کتاب ملی مد و لباس ایران، رحیم چگینی مدیر عامل برند زاگرس‌پوش، مهدی مذنبی مدیر عامل “آرتا مد”، مجید فخار مدیرعامل “جامعه پوش‌آرا” و بیتا بهرامی، مدرس دانشگاه و مدیر پویش “طهرون بپوشیم” به ایراد سخنرانی پرداخته و به برخی مشکلات خود و سایر همکاران در حوزه مد و لباس اشاره کردند.

نیاز به نوآوری و طراحی مد، توجه به امر اشتغال‌زایی در این عرصه، توجه به گسترش و بهیود کیفیت بخش دانشگاه، حمایت دستگاه‌های مختلف دولتی ازفعالان، ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه، لزوم افزایش توانایی برای مقابله با بحران‌ها، فرصت‌سازی، تعیین تکلیف وضعیت ارز از سوی دولت، پیوند میان حلقه‌های مختلف از طراحی گرفته تا صنعت و دانشگاه، کاهش اختلاف میان کیفیت پوشاک ایرانی و خارجی، توجه به نمادهای فرهنگ و تمدن ایرانی در طراحی و تولید محصول، تعیین تکلیف هنرمندی طراحان مستعد در جشنواره‌ها و پویش‌ها و جلب اعتماد تولیدکنندگان در راستای همراهی با طراحان و ایجاد خطوط تولید خرد در برندها ویژه آثار طراحان خلاق از جمله مباحث مهم مطرح در سخنان آن‌ها بود.

در پایان این مراسم و با حضور جمعی از حاضران در تالار رودکی، دومین کتاب ملی مد و لباس ایران رونمایی شد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی

آفتاب‌‌نیوز :

کتاب  «هنرفرازان » متشکل از ۶ بخش آثار هنری با حضور يکصد و پانزده هنرمند، همراه با ۱۱۸ اثر در شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی است که هر يک در بخش ادبی همراهی می شود و هفتاد و سه قطعه از اشعار قدما و شاعران معاصر با چهل و پنج شعر سروده شده توسط هنرمندانی که آثارشان در اين کتاب به چاپ رسيده می‌باشد.

کتاب «هنر فرازان»  به همت خانم ليلا شاهنجرينی و انتشارات عزيزستان منتشر شده است.

انتهای پیام /

خبرنگار: نسترن اسکندرپور 

 

 

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • ستاره سیتی، چهره جدید تبلیغات پپسی! (عکس)
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی