Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@05:16:14 GMT

توسعه و خلق ثروت جزء برنامه های جدی وزارت علوم است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۷۹۵۳

توسعه و خلق ثروت جزء برنامه های جدی وزارت علوم است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد: تبدیل دانش به فناوری و سپس فناوری به توسعه و خلق ثروت جزو برنامه‌های جدی وزارت علوم است که نمونه عملی بسیار خوب این رویکرد در اصفهان رخ داده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه اصفهان از جایگاه خوبی در رتبه‌بندی‌های داخلی و بین‌المللی برخورداراست و تلاش‌هایی که در این دانشگاه صورت گرفته و نقش این دانشگاه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ارزشمند و ماندگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حال حاضر ۴۳ پارک علم و فناوری و تعداد قابل توجه‌ای مرکز رشد در کشور داریم و با انتقال تجربیات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌توانیم حرکات ماندگاری در کشور انجام دهیم.

غلامی بیان کرد: دولت از توسعه فناوری در کشور حمایت می‌کند و ما باید جوانان را به آینده امیدوار کنیم و اجازه ندهیم فضاهای یاس‌آور به هر دلیلی در بین جوانان گسترش پیدا کند.

وی تاکید کرد: جوانان می‌توانند؛ فقط ما باید بیشتر توجه داشته باشیم و مسیر درست آنان را به خوبی ترسیم کنیم.

وزیر علوم گفت: در شرایط فعلی باید اساتید برای کارآفرینی و ثروت‌آفرینی برای جوانان وارد میدان شوند و با برنامه‌ریزی‌ها و تغییر رویکردهای سنتی به آموزش عالی این مهم را محقق کند.

تجلیل از استادان برجسته دانشگاه صنعتی اصفهان و اهدای جوایز و لوح سپاس از سوی وزیر علوم به برگزیدگان و سرآمدان علمی دانشگاه از دیگر بخش‌های مهم آیین چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور

ایسنا/اردبیل مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: آئین نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در حال تدوین است.

صمد نژادابراهیمی ۸ اردیبهشت در نشست موزه‌های دانشگاهی در دانشگاه محقق اردبیلی به هم‌اندیشی بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و کمیته ملی موزه‌ها تاکید کرد و گفت: هماهنگی کامل این سه رکن جهت ارتقای جایگاه، کیفیت و انسجام حرفه‌ای، فنی و تخصصی بسیار مهم است.

وی با اشاره به بررسی پیش‌نویس آئین‌نامه موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، افزود: انتظار می‌رود نظرات تکمیلی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام تا آئین نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور بر اساس اسناد بالادستی و طبق مقررات موزه‌ای کشور و با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهایی شود.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تاسیس موزه تاریخ علوم این دانشگاه در سال‌های اخیر، گفت: این موزه با ابتکار و خلاقیت خود توانسته است در دوره‌های مختلف در ردیف موزه‌های برتر کشور قرار گرفته و جایزه ترویج علم جمهوری اسلامی ایران را نیز از آن خود کند.

وی با بیان اینکه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها برای اولین بار در کشور در دانشگاه محقق اردبیلی از اقدامات خوب این موزه است، ادامه داد: نگاه علمی به موزه و موزه‌داری و توجه به این امور و نشان‌دادن سیر تحول علوم به دانش‌آموزان و دانشجویان در موزه‌های علمی و دانشگاهی بسیار مهم است.

میرسید احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم ایران) گفت: با توجه به شعار روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۴ مبنی بر آموزش و پژوهش در موزه‌ها و نقش ویژه‌ای که دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و موزه‌های آنها در تحقق این امر دارند، باید برنامه‌ها و اهداف ویژه‌ای در همه موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی پیش بینی و اجرا شود و نقش آموزشی و پژوهشی آنها پررنگ نشان داده شود.

وی افزود: لازم است شرایط و وضع موجود موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بررسی شده و برای رفع و کاهش مسائل و چالش‌های موجود با هماهنگی کامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تلاش شود.

محمد انوار رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به بیانیه پایانی اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در این دانشگاه، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بطور مشترک خواستار توجه ویژه در امر آموزش، ترویج و پژوهش در موزه‌ها و حفظ  میراث فرهنگی، علمی و طبیعی به عنوان بقای هویت ایرانی اسلامی و حرکت در مسیر تمدن‌سازی و مرجعیت علمی با تمام قوا، ارکان و شئونات کشور و جامعه می‌باشند.

وی با اشاره به اهتمام معاونت پژوهشی و بالاخص دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ساماندهی موزه‌های دانشگاهی و موسسات آموزشی و پژوهشی کشور و تدوین پیش‌نویس آئین‌نامه مربوطه، افزود: تدوین این آئین‌نامه امری لازم و ضروری جهت حفظ هویت علمی و پژوهشی کشور و ترویج آن می‌باشد.

رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: انتظار می‌رود به جهت معرفی کلیه موزه‌ها اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی در سطح کشور، تمامی موزه‌های کشور در آئین موزه برتر کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم ایران) شرکت نموده و تجربیات ارزنده خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی دایر و این کنفرانس با حمایت وزارت علوم، تحقیقاتی و فناوری، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم ایران) و کمیسیون ملی یونسکو تداوم یافته و بطور سالانه و یا دوسالانه برگزار خواهد شد، ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به شعار جهانی موزه‌ها در سالجاری مبنی بر آموزش و پژوهش در موزه، کلیه موزه‌های کشور بخصوص موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و علوم و فناوری با اجرای برنامه‌های متنوع برای تحقق این شعار اهتمام ورزند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان