Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه با حضور در زادگاه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و دانشگاه آزاد خمین در برنامه‌های متعددی حضور یافتند. بهره‌برداری از مجموعه ورزشی شهدای دانشجو، افتتاح یادمان شهدا، اختتامیه جشنواره نماز و جلسه هم‌اندیشی با استادان از جمله این برنامه‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار آنا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری و مدیران حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه در بدو ورود به خمین با حضور در بیت قدیمی امام خمینی(ره) و محل تولد آن حضرت با بررسی ظرفیت‌های موجود برای برگزاری اردوهای دانشجویی با عنوان «کاروان انقلاب اسلامی» با آرمان‌های بلند امام راحل تجدید میثاق کردند.

در ادامه، جلسه آشنایی حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با پتانسیل و ظرفیت‌های واحد خمین با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی ایمانی‌مقدم رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام‌ معظم‌ رهبری در دانشگاه‌ آزاد استان مرکزی، دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حسین خسروی رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد خمین، پیمان عین‌القضاتی سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد اراک و عضو شورای برنامه‌ریزی پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در سالن جلسات میهمانسرای واحد خمین برگزار و درخصوص اردوی دانشجویی با عنوان کاروان انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های موجود در شهرستان و واحد خمین بحث و تبادل نظر شد.

در پایان دو روز پرکار معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد دانشگاهی زادگاه امام خمینی(ره)، مقرر شد اردوهای دانشجویی با عنوان «کاروان انقلاب اسلامی» تابستان سال جاری با محوریت واحد خمین در ارتباط با آشنایی با اندیشه‌های بلند سیاسی امام خمینی(ره)، امام شناسی و خاندان پدری و مادری آن حضرت برگزار شود

افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین

افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین و ادای احترام به مقام شامخ دو شهید دفن شده در این دانشگاه از برنامه‌های صبح روز اول معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد دانشگاهی زادگاه امام خمینی(ره) بود.

مجموعه ورزشی شهدای دانشجو در این واحد دانشگاهی با مساحت حدود 5200 مترمربع و یک سالن اصلی چندمنظوره و با ظرفیت 900 نفر و 6 سالن جانبی، 2 خوابگاه به ظرفیت 150 نفر و سایر امکانات و تجهیزات مدرن و به‌روز با حضور معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد دانشگاهی زادگاه امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسید.

بازدید از خوابگاه حضرت معصومه(س) با ظرفیت 300 نفر، کتابخانه این واحد دانشگاهی، کانون بسیج اساتید و کانون‌های بسیج دانشجویی خواهران و برادران و سایر امکانات و تجهیزات واحد خمین از دیگر برنامه‌های روز اول حضور کلانتری در خمین بود.

اختتامیه دومین جشنواره استانی نماز

مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی نماز دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با تجلیل از برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره در واحد دانشگاهی خمین برگزار شد.

به گزارش آنا، مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی نماز دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی هم با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر مسئولان و مدیران و معاونین فرهنگی و دانشجویی، کارشناسان قرآن و عترت، دبیران و اعضای ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، اساتید و دانشجویان در سالن همایش‌های واحد خمین برگزار شد.

حسین خسروی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین در این مراسم گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارائه کرد.

سخنرانی رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی، اجرای سرود دانش‌آموزان دبستان دخترانه سما خمین با موضوع نماز، خاطره‌گویی نمازی توسط آزاده سرافراز جنگ تحمیلی، ارائه مقالات، شعرخوانی و پخش کلیپ‌های تأثیرگذار نمازی از دیگر برنامه های این مراسم اختتامیه بود.

تعداد 85 اثر شامل 16 اثر در رشته مقاله نویسی، 2 اثر در رشته پرسش‌نامه، 13 اثر در رشته خوشنویسی، 5 اثر در رشته معرق، 5 اثر در رشته طراحی و نقاشی، 12 اثر در رشته عکس، 7 اثر در رشته شعر، 5 اثر در رشته پوستر، 4 اثر در رشته فیلم کوتاه، 1 اثر در رشته داستان و 12 اثر در رشته فضای مجازی به جشنواره ارسال گردید و جمعاً 30 اثر با همکاری واحد محلات داوری و برگزیده شناخته شدند.

واحد خمین؛ میزبان اردوهای دانشجویی با عنوان «کاروان انقلاب اسلامی»

جلسه هم اندیشی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اساتید واحد خمین و مدیران گروه معارف اسلامی استان مرکزی در روز دوم حضور کلانتری و همراهان در خمین در سالن جلسات واحد خمین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آنا، در ابتدای این جلسه استادان و مدیران گروه معارف اسلامی به ارائه صحبت‌ها و بیان نظر خود پرداختند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی هم با اشاره به مبارزات سیاسی امام خمینی(ره)، اتفاقات کنونی جهان و نقش انقلاب اسلامی، بیان کرد: خمین و انقلابی که حضرت امام در جهان ایجاد کردند در همه دنیا شناخته شده و این انقلاب در نوع خود بی نظیر است.

کلانتری با توجه به قیام للّه در تشکیل اولین حکومت اسلامی در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: رمز جهان‌گیر شدن نام امام و اندیشه امام به قیام للّه بر می‌گردد. امام با ایمان، انسجام، دقت، مدیریت و چارچوب کار می‌کرد.

مجموعه ورزشی شهدای دانشجو واحد خمین با مساحت حدود 5200 مترمربع و یک سالن اصلی چندمنظوره و با ظرفیت 900 نفر و 6 سالن جانبی، 2 خوابگاه به ظرفیت 150 نفر و سایر امکانات و تجهیزات مدرن و به‌روز به بهره‌برداری رسید

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به نظرات و صحبت‌های اساتید و مدیران گروه معارف اسلامی حاضر در جلسه، بیان کرد: ما ساختمان‌های خوبی داریم اما در محتواها ضعف داریم. فرم استاندارد است، محتوا استاندارد نیست. مسئولیت حل این مشکل بر عهده همین استادان حاضر در جلسه است.

کلانتری با تاکید بر توجه و عمل به آیات قرآن کریم و اشاره به آیه 11 سوره مبارکه رعد "... إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم..." اظهار کرد: اگر ما عضو هیأت‌علمی دانشگاه هستیم باید به همه لوازمش پایبند و متعهد باشیم و گرنه در روز قیامت جوابگو نیستیم و فرقی نمی‌کند عضو کدام گروه تحصیلی باشیم و اگر پایبند و متعهد باشیم به ازای هر استاد یک ستون در دانشگاه ایجاد خواهد شد؛ این می‌شود کار فرهنگی؛ دانشجو هم همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: فرهنگ، توجه و عمل به آیات قرآن کریم است. فضای فرهنگی نه نیاز به بخشنامه دارد و نه بخشنامه اثر دارد. ما باید موانع را برداریم و پشتیبان این قضیه باشیم. در بحث ارتقا هم اگر این فرهنگ حاکم شود، ارتقا آسان می‌شود. اگر ما در رشد علمی و رسیدن به قله‌های علم، به‌روز بودن و موفقیت در تدریس جدی باشیم، ارتقا هم انجام می‌شود. بازی با علم، بازی با پژوهش، شوخی گرفتن علم، شوخی گرفتن کلاس و درس و ... در هر رشته که باشد ضد فرهنگ هستند و لطمه اساسی می‌زنند.

کلانتری بیان کرد: همه صحبت در این جمله خلاصه می‌شود که باید کار فرهنگی را از خودمان آغاز کنیم. اگر بخواهیم دانشگاهی تراز اول داشته باشیم باید استادان بیشترین وقتشان را در این دانشگاه بگذارند.

برگزاری کارگاه معرفت شناسی اسلامی ویژه مسئولان فرهنگی و کارشناسان قرآن و عترت واحدها و مراکز دانشگاهی استان مرکزی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباسعلی رستمی مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاداسلامی از برنامه‌های روز دوم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین بود.

در پایان این دو روز پرکار معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد دانشگاهی زادگاه امام خمینی(ره)، مقرر شد اردوهای دانشجویی با عنوان «کاروان انقلاب اسلامی» تابستان سال جاری با محوریت واحد خمین در ارتباط با آشنایی با اندیشه‌های بلند سیاسی امام خمینی(ره)، امام شناسی و خاندان پدری و مادری آن حضرت برگزار شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مفدا، اسماعیل عجم با بیان این خبر گفت: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند.

وی افزود: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تأمین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهم‌نامه ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود.

این مقام مسؤول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند.

ضمناً در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متأهل

عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاه‌ها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

کد خبر 6085169

دیگر خبرها

  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی