Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@01:14:36 GMT

احتمال اصابت شهاب سنگ درقائم‌شهر

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۸۰۳۱

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری مازندران گفت: انفجار در منطقه سمنا قائم شهر قطعا انسانی نبوده و احتمال شهاب سنگ محتمل تر به نظر می رسد. ناطقان: رضا عنایتی در ارتباط با آخرین وضعیت بررسی صدای انفجار در قائم‌شهر با بیان این که علت انفجار تا نتیجه قطعی همچنان در دست بررسی است اظهار کرد: 10گروه نظامی،خاک شناسی و جهادی در حال مطالعه در مورد شواهد این موضوع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: انفجار دستی یا ناشی از اقدامات انسانی در این حادثه رد می‌شود و هیچ قطعه‌، شی و یا ترکشی در محل مشاهده نشده است.
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: اثراث به‌جامانده از این حادثه فقط خاک و خاکستر بوده و این خاکستر در حال حاضر در آزمایشگاه در دست بررسی قرار دارد.
عنایتی گفت:  تمامی تیم های تحقیقاتی در شهرستان قائم شهر مستقر هستند تا نتیجه قطعی  را اعلام کنند.
وی ادامه داد: این عامل قطعا انسانی نبوده و احتمال شهاب سنگ محتمل تر به نظر می رسد.
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری مازندران با اعلام این که انفجار فقط صوتی بوده است، افزود:این که صدای صوت ناشی از چه عواملی بوده، باید مورد ارزیابی قرار گیرد.
عنایتی با اعلام این که در خاکسترهای به‌جامانده اثری از مواد منفجره وجود نداشت، تأکید کرد: شکسته شدن شیشه‌ها در اثر صدای بسیار زیاد بوده است.
وی تاکید کرد: مردم نگران نباشند و این انفجار هیچ بار امنیتی ندارد.
باغستانی رئیس اداره میراث فرهنگی  و گردشگری قائم شهر نیز در گفت و گو با ایسنا مازندران احتمال گنج یابی در محل حادثه را منتفی اعلام کرد.
به گزارش ایسنا؛ انفجار شی نامشخص در یکی از مناطق شهر قائم شهر یکشنبه شب بخشی از مردم این شهر را به خیابان ها کشاند .
این انفجار به گفته شاهدان عینی در منطقه سمنا دشت رخ داد و به حدی شدید بود که حفره ای به عمق 40 سانتی متر در وسعتی سه متر مربع در آسفالت محل انفجار ایجاد کرد .
منبع: ایسنا برچسب ها: اصابت شهاب سنگ ، قائم شهر ، مواد منفجره

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اصابت شهاب سنگ قائم شهر مواد منفجره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تعیین حریم گسل‌های قائم‌شهر به اتمام رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بیت‌اللهی مدیر بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با توجه به مسوولیت‌های قانونی در زمینه تعیین حریم گسل‌ها و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در این حرایم در کشور (بر اساس بند «ض» ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور) و همچنین بر اساس طرح مشترک با شورای‌عالی شهرسازی و معماری در همین موضوع برای ۳۳ شهر کشور در این مرحله، نسبت به انجام مطالعات در فازهای مختلف در زمینه تعیین حرایم گسل‌ها در سطح شهر قائم‌شهر در استان مازندران و حاشیه آن اقدام کرد.

پس از انجام مراحل مختلف مطالعاتی، بازدیدهای گسترده تخصصی و انجام آزمایش‌های موردنیاز در بخش‌های مختلف این شهر و شعاع ۵ کیلومتری آن، مراحل فنی این طرح بزرگ به اتمام رسید.

در این طرح بزرگ که با هدایت و محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مقام مجری و همچنین با همکاری اداره کل راه و شهرسازی مازندران و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح این استان انجام شد، علاوه بر تعیین محدوده حرایم گسل‌های اصلی شهر قائم‌شهر با روش دقیق، همه ساختمان‌های با اهمیت، ابنیه فنی، تأسیسات شهری و غیرشهری، شبکه حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی و دیگر زیرساخت‌های قرار گرفته در حرایم گسلی مورد نظر، برای تعیین راهکارهای کاهش ریسک و انجام فرایند مقاوم‌سازی مناسب، شناسایی، تحلیل ریسک و اولویت‌بندی شده است.

نتایج ارزشمند این طرح، در سریع‌ترین زمان ممکن برای انجام مراحل قانونی و تصویب نهایی به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارسال شده که پس از طی مراحل قانونی، به همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای بهره‌برداری در تصمیم‌گیری‌های آتی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 6086888 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • طرح تعیین حریم گسل‌های قائم‌شهر به اتمام رسید
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • باران بهاری در راه مازندران
  • احتمال طغیان رودخانه ها و روان آب در مازندران
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار وقوع سیلاب در مازندران
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم شهر
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم‌شهر بازداشت شد
  • تاکید بر مدیریت اصولی سواحل و تفرجگاه‌های مازندران
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران