Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@16:29:07 GMT

فتاح : ضرورت آنالیز "فقر" در ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۸۰۵۵

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درآمد هر یتیم به طور متوسط در کشور را ۱۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: مددجویان ما غیر از مددجویان تک‌نفره، نیازمند ۱۰۰ هزار واحد مسکونی هستند؛ با تحلیل این آمار درمی‌یابیم که آنالیز فقر ضروری است. ناطقان: تفاهم نامه‌ای بین استانداری ایلام و کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور فتاح  و سلیمانی استاندار ایلام  در زمینه‌ کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرویز فتاح در  این مراسم ضمن قدردانی از هماهنگی بین مدیران استان برای کمک به مددجویان اظهار کرد: مددکاری افتخاری است که بعد از پایان یافتن دوران مسئولیت ادامه می‌یابد.
وی با بیان اینکه ۶ درصد جمعیت کشور تحت پوشش این نهاد حمایتی است، اظهار کرد: در استان ایلام ۱۰ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد است
وی میزان درآمدهای مردمی این نهاد را در سال گذشته در کل کشور ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در ایلام ۳۲ میلیارد تومان بوده است.
رئیس کمیته امداد تصریح کرد: درآمد هر یتیم به طور متوسط در کشور ۱۴۵ هزار تومان و در ایلام ۳۰۰ هزار تومان است .
فتاح با بیان اینکه  در سال گذشته در کل کشور ۱۴۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان داده شده است، گفت: این مبلغ در ایلام ۴۰ میلیارد تومان بوده است
وی میزان وام قرض‌الحسنه به مددجویان را در کل کشور در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این میزان در ایلام ۱۰ میلیارد تومان بوده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰۰۰ میلیارد تومان از منابع دولتی برای امداد هزینه شد که سهم ایلام ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: لازم است این آمار تحلیل شود تا نتایج درستی از این آمار گرفته شود.
فتاح گفت: مددجویان ما غیر از مددجویان تک‌نفره در کل کشور نیازمند ۱۰۰ هزار واحد مسکونی هستند که این نیاز در ایلام ۱۵۰۰ واحد است .
وی تصریح کرد: با تحلیل این آمار درمی‌یابیم که ضروری است که فقر آنالیز شود و دلیل این پدیده مشخص شود و مطمئنا نظام اسلامی می‌تواند بر فقر غلبه کند.
رئیس کمیته امداد ضمن قدردانی از تلاش‌های دولت برای رفع فقر گفت: در این مدت مستمری مددجویان با کمک دولت ۳ برابر شده است و جهت‌گیری دولت در مبارزه با فقر کاملا درست است و به سمت رفع فقر رفته‌ایم و  حدود ۱۵ درصد مددجویان کم شده که این حرکت نیازمند تقویت شدن است.
  به گزارش ایسنا، این تفاهم نامه در هفت محور مختلف منعقد و تعهدات استانداری ایلام و کمیته امداد کشور در آن مشخص شده است .
احداث یا خرید ۵۰۰ واحد مسکونی در طول مدت سه سال، اجرای ۲ هزار فرصت شغلی پایدار برای نیازمندان ، احداث زائرسرا در مهران برای خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات با اولویت مددجویان با تامین سه هزار متر مربع زمین توسط استانداری ایلام و ساخت توسط کمیته امداد کشور از جمله محورهای این تفاهم نامه است .
تکمیل اردوگاه فرهنگی مددجویان کمیته امداد ایلام با تامین اعتبار ۳۰ درصدی استانداری ایلام و ۷۰ درصدی از سوی کمیته امداد مرکز، تامین یک هزار مورد جهیزیه نوعروسان مددجو به ارزش ۲۰ میلیارد ریال، سپرده گذاری در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال با تامین ۵۰ درصد ی استانداری و ۵۰ درصدی کمیته امداد مرکز و ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با تسهیلات پرداختی بنیاد مسکن از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.
اجرای این تفاهم نامه از  ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۷ به مدت سه سال خواهد بود .  
منبع: ایسنا برچسب ها: کمیته امداد امام خمینی ، فقر ، مستعمری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی فقر مستعمری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۸۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود