Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: تعداد شرکت کنندگان در این طرح در استان اصفهان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته و این استان، از این حیث پس از تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد.

مهدی مسماریان رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: آزمون مرحله نخست دوازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور 8 صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در ۵ حوزه امتحانی در استان اصفهان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این آزمون که معتبرترین آزمون حوزه حفظ قرآن کریم در کشور است با حضور یک هزار و ۷۱ متسابق در رشته های حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء و ۳ جزء قرآن کریم در حوزه های امتحانی اصفهان، کاشان، نجف آباد، شهرضا و خوانسار برگزار خواهد شد.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: تعداد شرکت کنندگان در این طرح در استان اصفهان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته و این استان، از این حیث پس از تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد.

 

مسماریان با اشاره به استقبال حافظان قرآن کریم بویژه بانوان از این آزمون تخصصی گفت: ۸۵ درصد از شرکت کنندگان استان اصفهان، بانوان هستند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به استناد مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی از وظایف دارالقرآن ‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی است که به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور برای حافظان قرآن کریم همه ساله حداقل یک دوره آزمون تخصصی قرآن کریم برگزار می‌شود.

 

مهدی مسماریان افزود: حافظان قرآن کریم که در مراحل کتبی و شفاهی آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن موفق به کسب نمره قبولی شوند یکی از پنج درجه معادل دکترا(درجه یک -استاد حفظ قرآنی)، فوق لیسانس(درجه دو- حافظ ممتاز قرآنی)، لیسانس(درجه سه -حافظ کل قرآن)، فوق دیپلم( درجه چهار -حافظ ۲۰ جزء) و دیپلم (درجه پنج- حافظ ۱۰ جزء قرآن) را دریافت خواهند کرد.

 

این مسؤول قرآنی تصریح کرد: اعطای این درجات برای کارمندان دولت و تمامی نیروهایی اداری و سازمانی برابر با افزایش و پرداخت حقوق هم‌پایه این درجات تحصیلی است و این مزیت با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سه دوره با دستور ریاست جمهوری به نهادها و ارگان‌ها انجام می‌شود.

 

مسماریان افزود: در طول دوازده دوره گذشته «مجتبی بیابان‌پور آرانی» از شهرستان آران و بیدگل ، «شهریار پرهیزگار»، «سید محمدمهدی طباطبایی»، «سید مهدی فاطمیان»، «محمدمهدی بحرالعلوم»، «هاشم سلطانی نژاد» و «معصومه آگاهی»، «علی رجبی»، «زینب تقوی‌پور»، «سیدمصطفی موسوی حسن‌آباد وسطی» و «ایمان اسدی» توانسته اند با دریافت مدرک درجه یک عنوان رسمی و قانونی «استاد حفظ» قرآن کریم معادل مدرک تحصیلی دکترا را در جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص دهند.

 

نشانی محل برگزاری آزمون در استان اصفهان:

اصفهان: اتوبان شهید خرازی، ابتدای خیابان شهیدان غربی، دانشگاه معارف قرآن و عترت

کاشان: میدان ۱۵ خرداد، ابتدای خیابان طالقانی، دانشگاه فرهنگیان

نجف آباد: خیابان امام خمینی ره، روبه‌روی خیابان کشاورزی، اداره تبلیغات اسلامی

شهرضا: خیابان شهید بهشتی، حدفاصل میدان شهداء و هلال احمر، مجتمع فرهنگی علی بن ابیطالب علیه السلام ( اداره تبلیغات اسلامی)

خوانسار: میدان امام، دبیرستان دخترانه ۱۷ شهریور

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران کتاب برجام مصلی بیرجند مسجد مساجد مجلس آیت الله ایمانی سبک زندگی اسلامی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان مهدی مسماریان آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن آزمون اعطای مدرک تخصصی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اصفهان آزمون کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر قوره‌جیلی رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار شد.

رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور ۲۸۲ نفر از حافظان کرمانشاهی در مدرسه دخترانه شهدای پروین برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوره‌جیلی تصریح کرد: آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در استان کرمانشاه در سه حوزه کرمانشاه، هرسین و جوانرود برگزار شد که حافظان قرآن شهر‌های کنگاور، صحنه، سنقر، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین در شهر کرمانشاه و منطقه اورامانات در شهر جوانرود در این آزمون شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه تعداد افراد شرکت‌کننده در این آزمون نسبت به سال گذشته ۶۳ نفر افزایش داشته است، ادامه داد: در حوزه آزمون کرمانشاه ۲۰۰ نفر، هرسین ۴۳ نفر و اورامانات ۳۹ نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن شرکت کردند که ثبت‌نام این آزمون از اسفندماه سال گذشته انجام گرفته است.

رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در پایان به حافظان قرآن که نمره قابل قبول را کسب کرده باشند مدرک معادل دیپلم، فوق‌دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری علوم قرآنی اعطا می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اردبیل
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • برگزاری دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در مازندران
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • برگزاری آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در یزد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی