Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رییس دانشگاه کردستان گفت: دانشگاهیان باید بحران ها و نیازها را ببینند و فعالیت های خود را منطبق با آن پیش ببرنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، فردین اخلاقیان، امروز (19 اردیبهشت) در نهمین همایش ملی یافته های پژوهشی کشاورزی با محوریت توت فرنگی که در دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه اوایل دهه پنجاه مرحوم شیخ عثمان نشا توت فرنگی را در سروآباد کشت کرد، گفت: هم اکنون این محصول بومی استان ما شده و به طور مطلوب گسترش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی عنوان کرد:  رقم توت فرنگی اولیه ای که استان کشت شده امروز در حال جایگزینی با ارقام خارجی  است.

 

وی بیان کرد: در چند سال اخیر به توصیه وزارت جهاد کشاورزی وزارت علوم تاکید بر محدود سازی پذیرش دانشجویان مقاطع ارشد دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی کرده به گونه ای که پذیرش در هر رشته این بخش به پنج نفر تقلیل پیدا کند.

 

رییس دانشگاه کردستان با طرح این سوال که دانشکده های محیط زیست و منابع طبیعی در بحران دریاچه زریبار و آلودگی هوا چه میزان تاثیرگذاری داشتند، خاطرنشان کرد: در تعریف آموزش عالی در کنار ذات آموزش و پژوهش خادم و مسئول بودن و نقاد و فکور بودن مطرح است.

 

اخلاقیان با اشاره به اینکه هدف پژوهش ها نباید مستقل از نیازهای جامعه باشد، عنوان کرد: دانشگاهیان باید بحران ها و نیازها را ببینند و فعالیت های خود را منطبق با آن پیش ببرنند.

 

وی بر وجود آموزش عالی اثرگذار نه مدلی که هدف آن تنها تدوین مقاله است، تاکید کرد و اظهار داشت: اگر در آموزش عالی تجدید نظر نشود در کارآفرینی  و توسعه کشور در حوزه های مختلف موفق نخواهیم شد.

 

پایان پیام/179

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران مصلی برجام مسجد طراز اسلامی مساجد کتاب مجلس آیت الله ایمانی شیراز شورای شهر تهران نیاز بحران دانشگاهیان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با استفاده از روش علمی، موفق به تولید بیشتر توت فرنگی شدند.

آنها با راهنمایی‌های دکتر حدادی نژاد از اساتید این دانشگاه متوجه شدند برای افزایش تولید، اگر از مواد زیستی استفاده کنند این مواد می‌تواند نیاز گیاه را تامین کند و مقدار تولید بالا برود.

در این روش در دو مزرعه در بهنمیر با پوشش تونلی و پلاستیکی، هم آفت و هم علف هرز کمتر در تولید توت فرنگی استفاده می‌شود.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت توت فرنگی در سطح ۱۷ هزار هکتار از مزارع استان مازندران خبر داد.

به گفته ملایی پیش بینی می‌شود ۱۷ هزار تن انواع توت فرنگی در این مزارع تولید و روانه بازار شود. مازندران در این زمینه رتبه دوم کشور را دارد.

وی با اشاره به تغییر کشت از سنتی به روش‌های نوین افزود: در روش‌های جدید، با استفاده از عملیات تقویت خاک و پوشش پلاستیکی، موجب زودرس کردن برداشت و کیفیت تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • معلمان جایگاه مهمی در آگاهی جامعه دارند
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است