Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، شرکت‌های بزرگ اروپایی نظیر پژو، ایرباس و زیمنس اعلام کردند  که به دقت روابط با ایران را پس از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای رصد می‌کنند.

پژو، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اروپایی که در ایران فعالیت دارد، اعلام کرد امید دارد اتحادیه اروپا موضع مشترکی در قبال ایران اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی پژو گفت: «همانند دیگر بازیگران اقتصادی، ما در حال پیگیری سیر تدریجی موضوع هستیم و موضع مقامات اتحادیه اروپا در این موضوع را دنبال خواهیم کرد.» وی ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا موضع مستقل خود در رابطه با ایران را اتخاذ کند.

شرکت زیمنس نیز اعلام کرد به دقت موضوع را رصد می‌کند. رالف توماس، مدیر ارشد مالی زیمنس گفت: «ما در حال بررسی تاثیرات این تصمیم هستیم. »

توماس اضافه کرد: «البته ما همیشه از قوانین کنترل صادرات تبعیت می‌کنیم و ما بررسی می‌کنیم که چطور دولت های مختلف قوانین را تعیین می‌کنند. ما روی موضع خود محکم ایستاده‌ایم.»

ایرباس نیز اعلام کرد که به زمان برای مطالعه در مورد تاثیرات تصمیم ترامپ در مورد ایران نیاز دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، دیشب اعلام کرد که از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد و با این اقدام ریسک درگیری در غرب آسیا (خاورمیانه) افزایش یافت و هم‌پیمانان اروپاییش اشفته شدند و عرضه جهانی نفت در بلاتکلیفی فرو رفت.

تصمیم ترامپ همچنین می‌تواند قرارداد چندین میلیارد دلاری توتال در یک پروژه گازی در ایران را از بین ببرد مگراینکه این شرکت فرانسوی یک معافیت از تحریم‌های ایران دریافت کند.

ارزش سهام‌های رنو، پژو و ایرباس امروز در بازارهای جهانی سقوط کرد هرچند که ارزش سهام توتال به علت افزایش قیمت نفت در اثر این اقدام ترامپ بالاتر رفت.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند