Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@16:15:43 GMT

فعالیت ۱۶ مرکز پزشکی قانونی در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۹۴۵۸

فعالیت ۱۶ مرکز پزشکی قانونی در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، جعفر بدری، رئیس‌کل دادگستری لرستان، صبح امروز چهارشنبه، ۱۹ در سی‌وپنجمین همایش مدیران پزشکی قانونی کشور، اظهارکرد: برگزاری همایش‌های فصلی در پزشکی قانونی نشانه توجه به پژوهش است که از آن جمله می‌توان به همایش سالانه طب و غذا و نشست‌های مدیران کل پزشکی قانونی اشاره کرد.
وی یکی‌از نیازمندی‌های دستگاه قضایی را داشتن کادر کارشناس و مجرب ذکر کرد و ادامه داد: در شرایط کنونی نمی‌توان سنتی عمل کرد، امروز در دنیا شفافیت اصل کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدری افزود: در قانون، در نوشتن عبارات و نوشتن معیارها به طور دقیق عمل نشده است این در حالی‌است که عملکرد پزشکی قانونی مورد اعتماد مردم قرار گرفته است به طوری که اعتراض به نظریه‌های پزشکی قانونی نسبت به دیگر اعتراضات کمتر است.
رئیس‌کل دادگستری لرستان با تاکید بر ایجاد انگیزه حضور پزشکان در مناطق محروم به
تجهیز مراکز پزشکی قانونی لرستان اشاره کرد و افزود: در لرستان در ۱۶ حوزه قضایی مرکز پزشکی قانونی داریم، کمااینکه در برخی شهرها مثل نورآباد پزشکی قانونی در دادگستری مستقر است و در خرم‌آباد نیز مرکز تشریح ایجاد شده است.
وی با تاکید بر لزوم در دسترس بودن پزشکی قانونی برای مردم ادامه داد: آداب و رسوم خاصی برای مراسمات تدفین حاکم است و مجوزات تدفین باید با سرعت‌عمل بالا انجام شود.
بدری ادامه داد: باید از تقلب‌ها و جعل مدارک پزشکی قانونی جلوگیری کرد گاهی تشخیص در مورد حس بویایی با مشکلاتی همراه است و تجهیزات علمی برای سنجش این حس وجود ندارد
رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: در مورد ایام کشیک و ایام تعطیل مشکل داریم و در برخی شهرستان‌ها دسترسی مردم به پزشکی قانونی وجود ندارد اما در مجموع مراکز پزشکی قانونی لرستان فعالیت مطلوب دارند.
وی با بیان این مطلب که شش دادگاه بخش در استان به پزشکی قانونی دسترسی ندارند، عنوان کرد: پزشکی قانونی برای صدور علمی مدارک پزشکی به‌راحتی به سوابق پزشکی افراد دسترسی داشته باشد.
بدری در ادامه گفت: نظامی که با اسم جمهوری اسلامی شکل گرفته نیازمند داشتن یک نظام قضایی عادلانه است.
رئیس‌کل دادگستری لرستان در پایان خاطرنشان کرد: مباحثی که در همایش طب و غذا مطرح می شود در اختیار قضات قرار داده شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره کشف پیکر قاضی بابلی در شهرستان آمل، گفت: این موضوع به‌عنوان مرگ مشکوک کالبدگشایی شده که درحال بررسی است.

به گزارش مشرق، با اعلام روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، خبری مبنی بر کشف پیکر قاضی شهرستان بابل در شهرستان آمل مازندران داغ شد که گفته شده به قتل رسیده است.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در همین خصوص اظهار کرد: این موضوع به‌عنوان مرگ مشکوک کالبدگشایی شده است.

وی افزود: بررسی‌های لازم در این زمینه درحال انجام است که درصورت رسیدن به نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

مرحوم مهران رحیمی قاضی سابق دادگستری، ۵۲ ساله اهل روستای دونه‌سر بابل، وکیل پایه یک دادگستری استان تهران و بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری دادگاه ولنجک تهران بوده که سال گذشته بازنشسته شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • کشف جسد مردی در بیرجند